Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
07.05 OSRAM zaprezentowało nowy jump starter dla profesjonalistów 07.05 Szarpanie podczas ruszania 1.6 Hdi i 1.6 16V [FILM] 07.05 Nowa generacja filtrów powietrza o wyższej wydajności została wprowadzona na aftermarket 07.05 Wymiana oleju i filtra w automatycznej skrzyni biegów CVT Audi [FILM] 07.05 Samochody elektryczne – jakie są największe obawy i oczekiwania polskich kierowców?

Technika

Wskazówki dotyczące montowania włącznika termicznego (TSW)

Aby silniki spalinowe mogły pracować wydajnie, zachowując przy tym niski poziom zużycia i emisji substancji szkodliwych, potrzebują w miarę możliwości stałego poziomu temperatury. Wskazówki dotyczące montowania włącznika termicznego w poniższym artykule przedstawiają specjaliści marki MAHLE.

Uszkodzony czujnik ciśnienia układu klimatyzacji. Jak zdiagnozować i usunąć usterkę?

Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia/włącznik ciśnieniowy może doprowadzić do zakłamania parametrów roboczych układu, tym samym powodując obniżenie wydajności albo całkowitą awarię układu. Zadaniem czujnika jest też ochrona głównych podzespołów układu. Uszkodzenie czujnika/włącznika może wpłynąć na pracę oraz trwałość sprężarki klimatyzacji lub wentylatora. Specjaliści marki Nissens przygotowali poradnik, który umożliwi skuteczną diagnostykę i naprawę.

Opel Mokka – problem z hałasującymi reflektorami LED

Dosyć często kierowcy Opla Mokky skarżą się na występujące w tym pojeździe błędy. Konkretnie chodzi tutaj o adaptacyjne reflektory LED, które nadmiernie hałasują po włączeniu zapłonu w samochodzie. 

Opel Ampera – rozładowany akumulator 12V – przyczyna

Opel Ampera to samochód wykorzystujący dość specyficzny, hybrydowy układ napędowy. Silnik spalinowy pełni w nim rolę generatora prądu, magazynowanego w baterii i zasilającego silnik elektryczny, odpowiedzialny za napęd. Użytkownicy tego pojazdu często zgłaszają występowanie usterki, jaką jest rozładowywanie się standardowego, kwasowo-ołowiowego akumulatora 12 V. Niekiedy objawem usterki jest także samoczynne, sporadyczne uruchamianie się auto-alarmu.

Zapchany filtr DPF a wyniki kontroli emisji spalin. Na co zwrócić uwagę?

Aby diesle spełniające normę Euro 6 były dobrze przygotowane do bardziej rygorystycznej kontroli emisji spalin, warsztaty i właściciele pojazdów powinni zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Rozwiązania febi: wymiana filtra paliwa w samochodach z silnikami 2.2 diesel

Wymiana filtra paliwa to jeden z podstawowych podpunktów podczas corocznej obsługi serwisowej. Filtr paliwa w samochodach z silnikiem diesla o pojemności 2,2 L takich marek jak Citroën, Fiat, Ford, Jaguar, Lancia, Land Rover, Mitsubishi i Peugeot wymaga zwrócenia uwagi na kilka ważnych aspektów podczas wymiany. Jak wymienić filtr paliwa w silniku 2.2 diesel?

Rozwiązania febi: hałas i kontrolka ciśnienia oleju w BMW serii 1, 3 i 5

Podczas uruchamiania silnik jest bardzo głośny i generuje klekoczący hałas, a na desce rozdzielczej zapala się kontrolka ostrzegająca o niskim ciśnieniu oleju. Silnik przechodzi w tryb awaryjny i ma ograniczoną moc. W pamięci sterownika silnika może zostać zapamiętany kod usterki 30C1 – statyczna regulacja ciśnienia oleju silnikowego. Ta usterka występuje w niektórych modelach BMW. Jakie […]

Jak wyglądają układy chłodzenia w elektrykach? Czy korzystają z tych samych płynów chłodniczych?

Auta elektryczne szybko stają się codziennością w branży motoryzacyjnej. Nie wymagają oleju silnikowego, ale nadal potrzebują nowoczesnych smarów i płynów. Jednocześnie akumulatory pojazdów elektrycznych charakteryzują się wyższymi wymaganiami dotyczącymi kontroli temperatury, co stwarza wyzwania dla inżynierów.

Klasa lepkości to nie jedyny istotny parametr oleju silnikowego. Czym jeszcze różnią się oleje?

Do starszych modeli samochodów z powodzeniem można dobierać oleje wyłącznie na podstawie klasy lepkościowej. W przypadku nowszych modeli specyfikacje API czy ACEA to minimum. Najlepiej kierować się dopuszczeniami – lub jak kto woli – homologacją producentów. Nieprzypadkowo każdy twórca markowych olejów oferuje w obrębie jednej klasy lepkościowej przynajmniej kilka wersji „tego samego oleju” różniących się […]

Kontrola szczelności układu klimatyzacji z wykorzystaniem Forming Gas

Jeżeli w układzie klimatyzacji nie ma czynnika chłodniczego lub jest go za mało, przed napełnieniem układu należy go sprawdzić i usunąć ewentualne nieszczelności. Kontrola z Forming Gas (mieszaniną wodoru i azotu) ma, w porównaniu do innych metod, całą gamę zalet.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.