Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:52 StachuraSzkolenia – grafik szkoleń na czerwiec, lipiec i sierpień 11:41 Odgłosy spod maski – Toyota C-HR 09:43 Chińczycy spalili dwie baterie pojazdów elektrycznych. Co miał wykazać test? [FILM] 17.05 Szkolenia firmy BETiS – czerwiec 2024 16.05 Wyniki finansowe Grupy Boryszew dają powody do zadowolenia

Technika

Montaż napinacza w silnikach VAG 1.9 SDi / TDi

Na podstawie doświadczeń zebranych przy reklamacjach produktu stwierdzono, że wiele usterek związanych z zestawami PowerGrip® KIT K015543XS, K025543XS i K015559XS, stosowanymi w silnikach typu AGP, AGR, AHF, ALH, AQM, ASV, ASY, AYQ, spowodowanych jest nieprawidłowym montażem napinacza. Specyfikacja produktu Napinacz (Gates nr kat.T43062) wchodzący w skład omawianych zestawów wyposażony jest w metalowe koło. W ciągu […]

Łożysko pilotujące – niezbędna wymiana

Aż do późnych lat 70. funkcję łożysk pilotujących pełniły proste brązowe tuleje, jednak dziś zamiast nich używa się łożysk kulkowych lub igiełkowych. Łożysko pilotujące podtrzymuje wałek sprzęgłowy i minimalizuje jego drgania. Oznaki wadliwego łożyska to uciążliwy hałas oraz opór przy odłączaniu sprzęgła lub nawet jego zniszczenie. Skutkuje to kosztowną naprawą. Podczas wymiany sprzęgła stanowczo zbyt […]

Montaż paska rozrządu w silnikach GM/Isuzu

Zgodnie z zaleceniami producenta samochodów zestaw rozrządu Gates PowerGrip® K015563XS, przeznaczony dla silników GM/Isuzu Y17DT, Y17DTL i Z17DTH, zawiera napinacz ze sprężyną zwojową. Początkowo w wyżej wymienionych silnikach występowały dwie różne wersje napędu paska (zmiana została wprowadzona od numeru silnika 328705) i w niektórych przypadkach mogą pojawić się problemy z montażem, których można uniknąć stosując […]

Uszkodzenia głowic silników – cz. II

Prezentujemy poniżej ciąg dalszy artykułu dotyczącego uszkodzeń głowic silników. Pierwszą część prezentowaliśmy w ubiegłym tygodniu. Nadwymiarowe komory wirowe W silniku ZS z komorami wirowymi, jej wnętrze jest częścią komory spalania. Wysoka temperatura w niej panująca, korozyjne i erozyjne oddziaływanie gorących spalin sprawiają, że ulegają one eksploatacyjnemu zużyciu. Podczas naprawy głowicy są montowane tzw. nadwymiarowe komory […]

Technika – Uszkodzenia głowic silników – cz. I

Głowica zamyka komory spalania od góry. Montowane są w niej zawory, oraz powszechnie wałek rozrządu. Dążenie do usprawnienia wymiany ładunku w komorach spowodował wzrost liczby zaworów przypadających na komorę spalania, do 5. Wymusza to konieczność montażu większej ilości mechanizmów i stosowania zaworów o mniejszej średnicy trzonków, a więc delikatniejszych. Jeśli te wymagania połączymy z chęcią […]

Wymiana rozrządu w silnikach VAG 1.8 20V, 1.8 – 20V T

Pasek rozrządu i zestawy PowerGrip® 5492XS stosowane są w silnikach: AEB, ADR, AFY, AJL, ANB, ARG, ARK, APT, APU, AVV. W związku z pojawiającymi się różnicami konstrukcyjnymi elementów metalowych współpracujących w układzie, należy zwrócić szczególną uwagę na wygląd montowanych części. Historia Początkowo silniki VAG 1,8 20V były wyposażone w pasek OE nr 058109119A/058109119D (5425XS – […]

Dwumasowe koło zamachowe (DKZ) – Diagnostyka uszkodzeń

Zakwalifikowanie DKZ do dalszej eksploatacji, powinno być poprzedzone uważną kontrolą wzrokową produktu: wyciek smaru, głębokie rysy oraz przebarwienia są często oznaką uszkodzeń wewnętrznych elementów składowych DKZ. Stan zębów wieńca, podającego impulsy do czujnika obrotów silnika, powinien być skontrolowany równie uważnie jak stan wieńca rozrusznika. Wcześniej należy jednak uwzględnić następujące punkty: ZAPYTAJ KLIENTA który element nie […]

Technika – tuning układów wydechowych

Coraz bardziej popularna jest w kraju modyfikacja samochodów, w tym również układów wydechowych. Na rynku dostępne są układy wydechowe renomowanych producentów zachodnich i kilku producentów krajowych. Z wizytą Niniejszy artykuł to następstwo spotkania z właścicielem firmy Michael, producenta układów wydechowych, mgr inż. Henrykiem Michalikiem oraz konsultantami technicznymi firmy: inż. Andrzejem Pasierbińskim i inż. Wiesławem Pachoniem. […]

Paski Micro-V XF 5 i 6 PK w silnikach Renault

Firma Renault stosuje silniki, w których pasek 5PK musi być instalowany na kołach 6PK. Montaż przebiega odmiennie w zależności od silnika. Sytuacja ta dotyczy: 1) niektórych samochodów z silnikiem o pojemności 1.4 i 1.6 (K4J, K4M, K7J, K7M) wyposażonych w klimatyzację z oryginalnie montowanym paskiem 6PK (OE ref. 7700101261 – 6PK1750), w których po pewnym […]

Problemy z doborem paska – VOLVO 1.9 D

Dobór pasków rozrządu do silników 1.9 D (Renault) montowanych w Volvo S40/V40 w dalszym ciągu sprawia problemy. Weryfikacja ilości zębów oraz wymiarów paska nie jest wystarczająca! Na rynku występują 4 różne typy silników 1.9 diesel. Najczęściej pomyłki dotyczą doboru paska w samochodach produkowanych do 12/2000r. W większości przypadków stosowane tam paski posiadają tą samą ilość […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.