Wymiana oleju w automatycznej skrzyni BMW 320d GT xDrive

, 18 marca 2021, 11:18

Skrzynia 8HP45 posiada tzw. misko-filtr, czyli miskę olejową zintegrowaną z filtrem płynu ATF. Misko-filtr należy wymieniać podczas każdej wymiany oleju w skrzyni biegów. W przypadku zakupu produktów alternatywnych należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość. Znane są przypadki, że nieoryginalny misko-filtr powodował problemy z zasysaniem oleju, niewłaściwą pracę skrzyni biegów, a nawet jej uszkodzenie.

Podczas wymiany oleju można stosować płyn RAVENOL 8HP Fluid. Ilość oleju użyta podczas wymiany statycznej nie powinna przekroczyć 6 litrów. Przed przystąpieniem do wymiany oleju należy przeanalizować całą procedurę wymiany, która przebiega następująco:

Procedura wymiany oleju w samochodzie BMW 320d GT xDrive 2013 r. w automatycznej skrzyni biegów 8HP45

1. Zlokalizować otwór spustowy służący do spuszczania oleju – śruba na klucz imbusowy (Rys. 1.).

2. Wykręcić korek spustowy i spuścić stary olej.
3. Zdemontować misko-filtr i zastąpić go nowym.
4. Zlokalizować i wykręcić korek służący do uzupełniania i kontroli poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów (Rys. 2.). Znajduje się on z prawej strony skrzyni biegów, z tyłu.

5. Napełniać skrzynię olejem RAVENOL 8HP Fluid do momentu, aż nadmiar oleju zacznie wypływać przez otwór.
6. Zakręcić korek uzupełniania i kontroli poziomu oleju.
7. Uruchomić silnik, wcisnąć hamulec, wybrać kolejno wszystkie położenia skrzyni biegów „P”, „R”, „N”, „D”, zatrzymując się w każdym na kilka sekund.
8. Podłączyć urządzenie diagnostyczne do pojazdu, połączyć się ze sterownikiem skrzyni biegów i w parametrach rzeczywistych obserwować temperaturę płynu ATF.
9. W momencie, gdy temperatura płynu ATF wynosi od 40 do 50°C, pozostawić silnik na biegu jałowym, dźwignię zmiany biegów ustawić w położeniu „P”.
10. Przy włączonym silniku, dźwigni zmiany biegów w położeniu „P” i przy oleju rozgrzanym do temperatury 40 – 50°C odkręcić korek kontrolny (Rys. 2.).
11. Nadmiar płynu ATF powinien się wylać. Jeżeli przez otwór kontrolny (Rys. 2.) nie wylewa się olej, należy uzupełnić jego poziom i wrócić do punktu nr 8.

Procedura zakończona

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!