Zakładamy pierścień zabezpieczający SEGER .
Mocujemy wewnętrzny uszczelniacz w środku obudowy przy pomocy specjalnego dobijaka (na zdj. Z-09700) i miękkiego młotka.
Aby wsunąć listwę zębatą do środka i przeprowadzić zęby przez zamontowany przed chwilą uszczelniacz nie naruszając jego elementu uszczelniającego, korzystamy z pomocy jednego z gamy 21 rozmiarów (komplet Z-09560 do wszystkich średnic listew) specjalnych ochraniaczy (zdj.), nakładając to zrobione z bardzo cienkiego tworzywa narzędzie ciasno na listwę.
Wprowadzamy listwę z założonym ochraniaczem do środka obudowy (zdj.), przesuwamy ją przez uszczelniacz wewnętrzny i popychamy aż do końca. Należy pamiętać, aby nie ciągnąć listwy, ponieważ grozi to zmianą pozycji uszczelniacza. Na koniec ściągamy z listwy ochraniacz.
Wymieniamy o-ring i uszczelniacz zewnętrzny, to jest na tulei zamykającej i wprowadzamy do obudowy przekładni przy użyciu specjalnego stożka montażowego ze stali nierdzewnej, aby nie uszkodzić nowego uszczelniacza.
Wprowadzamy zagięty koniec pierścienia do jego mocowania na tulei zamykającej (zdj.), i obracamy przy pomocy szczypców, aż cały pierścień zostanie wprowadzony i schowa się.
Montujemy drążki, spowoduje to ograniczenie zakresu ruchu listwy i zabezpieczy uszczelniacz wewnętrzny przed kontaktem z zębami listwy.
Podczas gdy prawą ręką przesuwamy listwę, lewą wciskamy rozdzielacz do środka (zdj.)
Następnie zakładamy tuleję z tworzywa, uszczelniacz i Seger. Wkładamy docisk listw, sprężynkę, smar i zakręcamy korek. Wkręcamy śrubę rozdzielacza i zakładamy kapsel.
Przedstawiliśmy tu w zarysie procedurę regeneracji przekładni kierowniczej. Czytelników, zanim sami wezmą się za tę pracę, uprzejmie zachęcamy do przeczytania kolejnego artykułu, w którym szczegółowo przedstawimy podstawowe sztuczki ułatwiające pracę i pozwalające ominąć wiele niespodziewanych trudności. Artykuł już wkrótce.
Po więcej szczegółów na temat stołów testowych, narzędzi i części zamiennych odsyłamy na stronę www.emmetec.com
Komentarze