Kiedy należy wymienić filtr powietrza? Na co należy zwracać uwagę przy wymianie? Czy można przedmuchiwać filtr powietrza? Jakie błędy można popełnić podczas wymiany i kiedy jest ona wykonana prawidłowo? Tu znajdziesz odpowiednie informacje.
Instrukcje montażowe wymiany filtra powietrza
Podczas wymiany filtra powietrza należy się stosować do następujących zasad:
- Nigdy nie wymieniać filtra powietrza przy pracującym silniku.
- Wykluczyć możliwość dostania się cząstek zanieczyszczeń do kanałów powietrza podczas demontażu starego filtra.
- Nie czyścić starego filtra sprężonym powietrzem.
- Dobrać odpowiedni filtr, w przeciwnym razie różne parametry uszczelnienia i filtracji mogą spowodować poważne uszkodzenia silnika.
- Zamontować nowy filtr zgodnie z przepisami producenta.
Przed montażem nowego filtra wyczyścić pokrywę i obudowę czystym, miękkim czyściwem. Nie używać szczotki ani innych narzędzi, które mogłyby wzbić cząstki zanieczyszczeń. - Skontrolować wszystkie uszczelki pod kątem uszkodzeń. Nawet najmniejsze pęknięcia i deformacje mogą za sobą pociągać poważne zanieczyszczenia. W razie wątpliwości wymienić wszystkie uszczelki.
- Umieścić element filtracyjny pośrodku.
- Przy mocowaniu pokrywy uważać, by między pokrywą i obudową nie pozostała szczelina, przez którą nieprzefiltrowane powietrze mogłoby się dostawać do komór spalania.
Wskazówka:
Jeżeli pojazd często jeździ po pylistych drogach, wkład filtra powietrza należy wymieniać częściej niż byłoby to konieczne w normalnych warunkach.
Błędy obsługi
Filtra nigdy nie wolno przedmuchiwać sprężonym powietrzem (Rys. poniżej). Powoduje to wtłoczenie mikroskopijnych zanieczyszczeń jeszcze głębiej w strukturę papieru filtracyjnego, co dodatkowo redukuje przepływ. Poza tym powietrze pod wysokim ciśnieniem może rozerwać papier filtracyjny.
Należy też uważać, aby przy manipulowaniu filtrem nie zniszczyć pakietu papierowego i powierzchni uszczelnienia (Rys. poniżej). Z tego względu filtra nie należy też czyścić przez wypukiwanie. Wskutek niedostatecznego uszczelnienia albo przerwania papieru filtracyjnego ciała obce mogą się przedostać do wnętrza silnika i spowodować poważne uszkodzenia.
W żadnym wypadku nie wolno montować wypaczonych lub odkształconych filtrów (Rys. poniżej).
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Dolejlama, 20 lipca 2019, 9:50 0 0
A kto przedmuchuje od zewnętrznej strony?
Odpowiedz