Instrukcja montażu rolki napinającej w pojazdach z silnikiem 1.9 TDI

, 13 maja 2016, 12:10

W zestawach wymiany rozrządu CT1028K3/WP1-5 do silnika 1.9 TDI, zawleczka blokująca (T10115) jest dostarczana w opakowaniu zestawu luzem i nie jest umieszczona w rolce napinającej. Dlaczego?

Zawleczka jest wykorzystywana do zablokowania położenia zamontowanej rolki napinającej w czasie obrotu całkowicie do tyłu – w taki sposób, aby pasek mógł być zdemontowany z napięciem maksymalnie obniżonym. Zawleczka służy jedynie do pomocy przy mechanicznym blokowaniu mimośrodowej płytki czołowej w celu umieszczenia rolki napinającej w położeniu maksymalnego "luzu".

Zawleczka blokująca może być umieszczona w rolce w dowolnym momencie, ponieważ nie powoduje powstawania żadnych dodatkowych skutków (np. naprężenia wstępnego itd.) wewnątrz rolki napinającej.

Dowiedz się więcej

Szkolenia techniczne ContiTech
Szkolenia techniczne ContiTech

ContiTech Polska organizuje kolejną turę specjalistycznych szkoleń technicznych, realizowanych na terenie całej Polski. Szkolenia dzielą się na teoretyczne, adresowane nie tylko do mechaników, ale również do wszystkich zainteresowanych techniką samochodową, a także techniczno-praktyczne, adresowane przede wszystkim do mechaników samochodowych. Szkolenia teoretyczne, adresowane są nie tylko do mechaników, ale również do wszystkich zainteresowanych techniką samochodową. Obejmują […]

Nowe zestawy od ContiTech
Nowe zestawy od ContiTech

ContiTech Power Transmission Group wraz z nową ofertą wprowadził dedykowane do określonych grup pojazdów zestawy blokad rozrządu. Nowe zestawy, analogicznie do dotychczas oferowanych, zawierają narzędzia, dzięki którym można bezpiecznie przeprowadzić wymianę elementów rozrządu. Dedykowane zestawy, dostarczane w poręcznych walizkach są wsparciem dla mechaników, skracając czas pracy i zapewniając wszystkie niezbędne narzędzia. Nowe referencje: V02 – […]

Wymiana rozrządu w silniku 2.8 30V – zobacz jak przebiega
Wymiana rozrządu w silniku 2.8 30V – zobacz jak przebiega

Pomimo wielu już lat bytności silnika grupy Volkswagen – 2.8 l 30V na rynku, podczas wymiany elementów układu rozrządu do tej pory popełniane są zasadnicze błędy. W artykule eksperci z ContiTech PTG starają się przeprowadzić przez prawidłową wymianę komponentów układu rozrządu. Silnik 2.8 l 30 V jest bardzo popularnym silnikiem benzynowym znanym między innymi z […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

KEMS , 14 maja 2016, 10:16 0 0

Jak ktoś o tym nie wiedział to niepoprawnie wymieniał pasek. Kat wtrysku wtedy do regulacji a i pasek ciężko założyć.

Odpowiedz