Nieprawidłowe wskazanie poziomu paliwa – naprawa

7 kwietnia 2016, 10:42

Przyczyną nieprawidłowego wskazania zawartości paliwa w baku może być zerwanie kabla wskutek defektu układu odpowietrzania zbiornika paliwa. Prezentujemy instrukcję diagnozy i naprawy na przykładzie pojazdów marki Volvo.

Objawami usterki, wskazywanymi przez klienta warsztatu mogą być: nieprawidłowe wskazanie zawartości zbiornika paliwa i głośne syczenie przy otwieraniu wlewu paliwa. Wskazuje to na zerwany kabel modułu doprowadzania paliwa.

W razie defektu w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa w zbiorniku może być wytwarzane wysokie podciśnienie. To z kolei może powodować nadmierny skurcz zbiornika paliwa. Moduł doprowadzania paliwa składa się z pokrywy kołnierza i zbiornika z czujnikiem poziomu paliwa i pompą paliwową. Dzięki dwuczęściowej konstrukcji moduł doprowadzania paliwa potrafi kompensować zmiany wielkości zbiornika paliwa w określonym zakresie (rys. 1).

Jeżeli jednak np. wskutek mrozu, podciśnienie staje się zbyt wysokie i zbiornik paliwa ulega silnemu skurczeniu, może dojść do zerwania kabli czujnika poziomu paliwa (rys. 2).

Układ odpowietrzania zbiornika paliwa (tło techniczne)

Układ odpowietrzania zbiornika paliwa uniemożliwia przedostawanie się szkodliwych węglowodorów do otoczenia, dzięki wiązaniu par paliwa (7) w filtrze węglowym (AKF). Układ odpowietrzania zbiornika paliwa nazywany jest w związku z tym często systemem filtracji węglowej lub inaczej określany skrótem AKF. Zbiornik filtra węglowego jest w określonych sytuacjach płukany świeżym powietrzem przez otwierający się zawór odcinający filtra węglowego (8).

Nagromadzone węglowodory są w kontrolowany sposób doprowadzane do komory spalania przez zawór regenerujący (4).

Układ odpowietrzania zbiornika paliwa wentyluje poza tym zbiornik paliwa, gdy powstaje w nim podciśnienie np. w miarę pobierania paliwa czy przy niskich temperaturach zewnętrznych.

Możliwe przyczyny zakłóceń w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa to:

  • uszkodzone zawory elektromagnetyczne
  • niedrożny filtr węglowy
  • niedrożny zawór wentylacyjny w pokrywie wlewu paliwa (1)
  • załamane lub niedrożne przewody

Na podstawie materiałów MS MotorService

Dowiedz się więcej

Montaż zaworu EGR w BMW
Montaż zaworu EGR w BMW

Elektromotoryczny zawór EGR (7.04493.17.0) może być montowany tylko pod napięciem, w przeciwnym razie podczas montażu może dojść do jego uszkodzenia. Przed montażem należy połączyć wtyk elektrycznego złącza wtykowego z wtyczką obudowy (1) zaworu EGR. Podłączyć do pojazdu odpowiedni tester silnika. Wybrać funkcję serwisową „Wymiana zaworu EGR“. Zawór EGR jest zasilany napięciem. Można to poznać po […]

Nowości Pierburg i Kolbenschmidt
Nowości Pierburg i Kolbenschmidt

Pojawiły się pierwsze w tym roku biuletyny produktowe, zawierające spis części włączonych do oferty marek Pierburg i Kolbenschmidt. Publikacje zawierają listę nowości produktowych do samochodów osobowych oraz użytkowych. Więcej informacji można znaleźć w załączonych plikach PDF: Nowości Kolbenschmidt, wydanie 1/2016, Nowości Pierburg, wydanie 1/2016.   Nowości Kolbenschmidt to m.in. cylindry, pierścienie i filtry. Wśród nowych […]

Aplikacja mobilna Ms Motorservice
Aplikacja mobilna Ms Motorservice

Jest już dostępna aplikacja Motorservice dla systemów iOS i Android. Aplikacja zawiera wszystkie ważne informacje na temat produktów oraz usług firmy MS Motorservice International GmbH. W tym: katalog produktów KOLBENSCHMIDT, PIERBURG oraz TRW Engine Components z wszechstronną funkcją wyszukiwania funkcje wyszukiwania i pobierania dokumentów technicznych w formatach ePaper albo PDF wideoklipy techniczne ze wskazówkami montażowymi […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!