Wymiana opon? Przypomnij o kontroli zawieszenia.

, 21 marca 2014, 13:18

Eksperci ZF Services zachęcają pracowników warsztatów do informowania klientów oraz przeprowadzania pozimowej kontroli zawieszenia przy okazji zmiany ogumienia.

Początek wiosny to dla kierowców czas wymiany opon zimowych na letnie. To również odpowiedni moment na sprawdzenie elementów zawieszenia oraz układu kierowniczego, którym nie służy zimowa aura. Nawet łagodna zima wpływa na stan zawieszenia w samochodach osobowych i użytkowych. Jednym z głównych czynników jest stosowana na drogach sól, która nawet w temperaturze powyżej 0˚C oraz w połączeniu z panującą w powietrzu wilgocią, jeszcze szybciej ujawnia swoje właściwości korozyjne. Ma to niekorzystny wpływ nie tylko na nadwozie pojazdu, ale przede wszystkim na niewidoczne na co dzień elementy podwozia i układ kierowniczy. Ich uszkodzenie bardzo szybko prowadzi do pogorszenia właściwości trakcyjnych pojazdu.

Przyjrzyj się bieżnikowi

Nierównomierne zużycie bieżnika w oponach zimowych na jednej osi może wskazywać na nieprawidłową pracę amortyzatora. W takim przypadku konieczna jest bezzwłoczna kontrola amortyzatorów oraz, jeżeli to konieczne, wymiana uszkodzonych na nowe. Należy pamiętać, że stan amortyzatorów ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo podróży. Od ich prawidłowego działania uzależniona jest długość drogi hamowania, właściwa reakcja pojazdu podczas gwałtownych manewrów (np. wymijania), a także poprawne działanie systemów ESP czy ABS.

Obejrzyj podwozie

Uszkodzone elementy zawieszenia prowadzą do postępującego zużycia innych części podwozia oraz gorszego komfortu jazdy. Podczas kontroli mechanicy powinni w szczególności sprawdzić, w jakim stanie znajdują się gumowe mieszki w przegubach kulowych zawieszenia. W przypadku uszkodzenia, do ich wnętrza dostaje się woda, która wypłukując smar stopniowo prowadzi do całkowitej awarii. Przedostające się cząsteczki brudu mogą też zniszczyć wewnętrzną poliuretanową powłokę sferyczną i uszkodzić zarówno łożysko jak i trzpień kulowy. W wyniku korozji, uszkodzeń mechanicznych lub nadmiernego zabrudzenia, awarii mogą ulec również drążki sterownicze i stabilizacyjne. Z kolei podczas kontroli układu kierowniczego, należy zwrócić szczególną uwagę na stan gumowych mieszków zabezpieczających oraz pojawiające się wżery korozyjne na mocujących je pierścieniach.

Dowiedz się więcej

Dwumasowe koła zamachowe – eksploatacja i serwisowanie
Dwumasowe koła zamachowe – eksploatacja i serwisowanie

Eksperci ZF Services radzą, jak właściwie użytkować i serwisować dwumasowe koła zamachowe. Ten element montowany jest obecnie już w ponad 75% pojazdów produkowanych na rynek europejski. DKZ we współczesnych samochodach Coraz bardziej powszechne wykorzystanie DKZ we współczesnych pojazdach nie jest podyktowane jedynie dążeniem do poprawy komfortu jazdy poprzez skuteczniejszą filtrację drgań w układzie przeniesienia napędu. […]

Wymiana oleju w automatycznych skrzyniach biegów – porady ZF
Wymiana oleju w automatycznych skrzyniach biegów – porady ZF

Do trwałości skrzyń ZF przyczynia się wysokowartościowy, częściowo lub pełnosyntetyczny olej LifeguardFluid, którym napełniane są już na etapie produkcji. W normalnych warunkach może on skutecznie spełniać swoją rolę nawet przez cały okres eksploatacji pojazdu. Jednak duże obciążenie skrzyni biegów np. poprzez szybką, sportową jazdę lub częstą jazdę z przyczepą, może skutkować koniecznością jego wymiany. Skrzynie […]

Nowy katalog amortyzatorów Sachs do pojazdów osobowych
Nowy katalog amortyzatorów Sachs do pojazdów osobowych

W nowym katalogu „Sachs – amortyzatory do pojazdów osobowych”, zawierającym łącznie 3392 referencje, uwzględnione zostały też 184 nowe produkty tej marki. Starannie przygotowana publikacja ułatwia wybór właściwych komponentów zawieszenia zgodnie z marką i typem pojazdu. Nowy katalog ZF Services został wydany z myślą o warsztatach stosujących podczas napraw zawieszenia oryginalne części zamienne marki Sachs. Publikacja […]

Komentarze

Brak komentarzy