Dzięki temu, że proponowany przez Tedgum wkład ma żeberkowaną powierzchnię zewnętrzną, można wprasować do gniazd w poduszkach o wymiarach 72-75 mm. Element ma zastosowanie w przedniej poduszce silnika Toyoty Avensis (zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi).
Proces wymiany wygląda następująco:
- Przed wymianą wkładu należy zaznaczyć linią odpowiednie położenie wkładu względem obudowy.
-
Aby usunąć zużyty wkład metalowo-gumowy z obudowy, należy użyć prasy hydraulicznej lub mechanicznej.
- Po wyprasowaniu, obudowę należy oczyścić z rdzy i wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń. Dodatkowo sprawdzić ogólny stan obudowy.
-
Przed wprasowaniem należy nasmarować wewnętrzną część obudowy smarem grafitowym dla ułatwienia wprasowania elementu.
- Wkład należy wprasować do obudowy, zwracając uwagę na to, aby naciskać prasą na zewnętrzną część wkładu za pomocą odpowiednio dopasowanej tulei.
-
W trakcie wprasowywania, należy zwrócić uwagę na ustawienie wkładu. Powinien on być w osi symetrii z gniazdem, aby wyginanie żeber przebiegało prawidłowo.
- Po wszystkich wcześniejszych operacjach, poduszkę należy zabezpieczyć przed rdzą, np. pomalować farbą zabezpieczającą.
-
Na zdjęciu widoczny jest wkład o indeksie 00672943.
Firma Tedgum, jako producent elementów gumowych i metalowo-gumowych posiada w swojej ofercie wkłady żeberkowane do poduszek silnika. Co istotne, nie każdy producent części zamiennych oferuje elementy zgodne ze specyfiką OEM.
Komentarze