Filtry cząstek stałych grupy Tenneco – informacje

8 lipca 2013, 14:15

Od katalizatorów przez elektroniczne wtryski paliwa do aktywnych systemów kontroli jazdy – wszystkie wyszukane technologie będą musiały, prędzej lub później, zostać poddane naprawie lub wymienione. Wiodące firmy na rynku części zamiennych są, z natury rzeczy, doskonale przystosowane do sprawnego reagowania na każdą nową okoliczność.

Podstawowe modele filtrów cząstek stałych

Najświeższym przykładem tego cyklu sprzyjających okoliczności jest filtr cząstek stałych (DPF), podlegający pod wymogi normy 5 euro dla silników diesla od 2009 roku. Zadaniem filtra DPF jest odfiltrowanie cząstek stałych z wylotu spalin katalizatora utleniającego lub katalizatora katalitycznego. Filtr DPF charakteryzuje się precyzyjnie opracowaną strukturą przypominającą plaster miodu, która wychwytuje i zatrzymuje te mikroskopijne cząstki, aż do momentu ich spalenia podczas procesu regeneracji (samooczyszczenia). Miliony samochodów w całej Europie wyposażono w tę technologię. Rzecz jasna, dobrą wiadomością dla firm z branży części zamiennych jest fakt, iż po każdej regeneracji w filtrze DPF zostaje niewielka ilość osadów, co w rezultacie doprowadza do konieczności wymiany filtra po każdych 80 000 – 140 000 kilometrów jazdy, w zależności od rodzaju danego systemu oraz sposobu prowadzenia pojazdu.

Zasadniczo, filtry DPF wyróżniają się swoją technologią regeneracji: „pasywna”, zainstalowana w silnikach pracujących stale w określonym zakresie temperatur (270°C do 450°C), regeneracja cieplna, która odbywa się nieprzerwanie, bez wspomagania zewnętrznych programów zarządzania silnikiem, lub „aktywna”, która polega na regeneracji filtra w pewnych odstępach czasowych, zależnych, między innymi, od takich czynników jak ciśnienie zasysania wytworzone przez uwięzione cząstki (ten ostatni typ regeneracji jest typem używanym w przemyśle samochodowym, z uwagi na stałe zmiany w temperaturze gazów, zachodzące podczas normalnej pracy pojazdu).

Tenneco było pierwszym globalnym dostawcą oferującym europejskim producentom pojazdów technologię filtrowania cząstek stałych w ramach seryjnej produkcji. Firma rozpoczęła produkcję zespołów DPF (produkty oryginalnego wyposażenia) w 2000 roku dla samochodów osobowych Citroën C5 oraz Peugeot 406 diesel. Technologie filtrów cząstek stałych zostały także zastosowane w takich markach jak Audi, BMW, Mercedes-Benz, Fiat, Ford, Jaguar, Smart, Volkswagen oraz Volvo.

Prym na poziomie produkcji oryginalnego wyposażenia przełożył się na przewagę konkurencyjną firm zajmujących się sprzedażą części zamiennych, bazujących na komponentach do układów kontroli emisji spalin Walker. W 2008 roku Tenneco wprowadziło na europejski rynek wtórny części motoryzacyjnych pełną gamę oryginalnych filtrów DPF, opatrzonych stosowną homologacją. Układ filtrujący łączy w sobie filtr utleniający z filtrem cząstek stałych, zamykając je w jednej, lekkiej, łatwej do zainstalowania części. Każdy filtr cząstek stałych Walker jest dopasowywany do preferowanego przez danego producenta sposobu regeneracji, zapewniając 95-procentową lub lepszą wydajność filtrowania. Fakt, że każdy oryginalny zespół Walker i, tym samym, każdy komponent do kontroli emisji spalin Walker odznacza się pełną homologacją, pozwala chronić warsztaty samochodowe przed potencjalnymi karami (montaż nie homologowanych części jest nielegalny) oraz uzyskać pewność, że układ kontroli emisji spalin zostanie w ten sposób przywrócony do stanu „fabrycznej” wydajności i efektywności.

Zrozumieć dodatki FCB (dodawane do paliwa)

Od 2001, wiele pojazdów z silnikiem diesla, produkowanych przez Peugeot, Citroën oraz innych producentów, wykorzystywało dodatki do paliw, które podczas procesu regeneracji filtra DPF służyły jako katalizator spalania. Ta technologia zasadza się na cząsteczkach węgla, uwięzionych w filtrze cząstek stałych, a jej celem jest obniżenie temperatury, przy której nastąpi samozapłon.
Oprócz pełnej gamy wymiennych układów filtrów DPF, marka Walker oferuje także najbogatszy asortyment dodatków płynów do filtrów pod nazwą Eolys oraz wszechstronny zestaw uzupełnieniowy Eolys – na potrzeby tych pojazdów.

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów Tenneco

Dowiedz się więcej

Elektroniczny katalog elementów kontroli emisji spalin Walker i Fonos
Elektroniczny katalog elementów kontroli emisji spalin Walker i Fonos

Firma Tenneco zaprezentowała elektroniczny katalog, który pomoże pracownikom serwisów samochodowych oraz konsumentom znaleźć właściwe części zamienne na potrzeby układów kontroli emisji spalin w dosłownie każdym pojeździe. Elementy kontroli emisji spalin – katalog Tenneco Nowy elektroniczny katalog www.walkercatalogue-eu zawiera pełny asortyment produktów Walker oraz Fonos obejmujący wymienne rury rozgałęźne, katalizatory spalin, filtry cząstek stałych, zespoły tłumików, […]

,,Staramy się utrzymać swoją wysoką pozycję”- wywiad z Andrzejem Gajdzińskim z Tenneco Polska
,,Staramy się utrzymać swoją wysoką pozycję”- wywiad z Andrzejem Gajdzińskim z Tenneco Polska

Marki firmy Tenneco – Monroe oraz Walker dostarczają wiele części na pierwszy montaż dla producentów samochodów. Ta sama technologia dostępna jest na rynku wtórnym. W czasie targów ProfiAuto 2013, rozmawialiśmy z Regional Managerem Tenneco Automotive Poland, Andrzejem Gajdzińskim. Najważniejszy punkt ekspozycji Tenneco podczas targów to… Andrzej Gajdziński: Chcemy zwrócić uwagę zwiedzających na całą naszą gamę […]

Ford nagradza gliwicki zakład Tenneco
Ford nagradza gliwicki zakład Tenneco

Ford Motor Company za rok 2012 wyróżnił dwa zakłady Tenneco Inc. Gliwicom przyznano Złote Odznaczenie, natomiast Ligonier w stanie Indiana otrzymał nagrodę ,,Uznanie za Osiągnięcia”. Złota Odznaka dla zakładu w Gliwicach Zakład w Gliwicach, specjalizujący się w produktach kontroli jazdy, otrzymał Złotą Odznakę w kategorii amortyzatorów, podczas gdy zakład z Ligonier, wytwarzający produkty kontroli emisji […]

Jak produkuje się amortyzatory?
Jak produkuje się amortyzatory?

Brak solidnych amortyzatorów oraz komponentów układu zawieszenia wpływa negatywnie na poczucie kontroli oraz komfortu jazdy u kierowcy, przy jednoczesnym przyspieszeniu stopnia zużycia innych istotnych (oraz kosztownych) części, takich jak opony i hamulce. Te obawy nie pojawiły wczoraj – w rzeczy samej doprowadziły one Monroe do stworzenia, prawie sto lat temu, pierwszych amortyzatorów. Wypełnione olejem urządzenie […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!