Coraz większy wybór retrofitów LED firmy OSRAM

, 19 maja 2021, 11:04

W ofercie firmy OSRAM jest coraz więcej retrofitów LED, czyli diodowych źródeł światła, które zastępują tradycyjne żarówki. Niedawno gama poszerzyła się o produkty przeznaczone do samochodów ciężarowych – LEDriving HLT.

Na rynku jest bardzo dużo retrofitów i ta liczba stale się powiększa. Niestety, tylko niewielka część jest projektowana w taki sposób, by wykorzystać możliwości reflektora w 100%, a przy tym nie oślepiać innych kierowców. Jak odróżnić retrofity wysokiej jakości od tych, które nigdy nie powinny trafić do sprzedaży? Wiele o jakości produktu mówi jego cena. Retrofity to skomplikowane urządzenia, nie wystarczy kilka diod na trzonku, by można było mówić np. o prawidłowym rozsyle światła. Uznani producenci, jak np. OSRAM, inwestują ogromne środki w badania i rozwój. Produkty, które trafiają na rynek, są więc gruntownie sprawdzone pod kątem parametrów świetlnych.

Niektórzy producenci zupełnie pomijają ten etap, czego efektem może być nie tylko nieprawidłowy rozsył światła, lecz także przegrzewanie się diod. A to z kolei powoduje znaczące pogorszenie parametrów oświetleniowych. By retrofit miał stabilne parametry niezbędny jest poprawnie skonstruowany radiator, wykonany z wysokiej jakości materiałów. Niewłaściwy radiator lub wręcz jego brak skutkuje spadkiem strumienia świetlnego, a w skrajnym wypadku nawet uszkodzenie diod.

Dowodem na to, że retrofity LED marki OSRAM są niezwykle dopracowane jest zgoda na korzystanie z nich w niektórych samochodach w Niemczech. Tamtejszy Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA) zezwolił na stosowanie retrofitów OSRAM Night Breaker LED H7 w kilkunastu modelach samochodów. Odbywa się to na podstawie certyfikacji lokalnej, która opiera się na zbadaniu czy zastosowanie retrofitu w konkretnym reflektorze jest bezpieczne.

Tegoroczna nowość w gamie OSRAM – lampy LEDriving® HLT stanowią zamiennik standardowych żarówek halogenowych 24 V do świateł drogowych i mijania – H1, H4 oraz H7. Dzięki wykorzystaniu wydajnych diod i nowoczesnej konstrukcji w porównaniu ze standardowymi żarówkami retrofity te wytwarzają jaśniejsze światło co pozwala widzieć dalej i szybciej reagować na znaki, przeszkody i zagrożenia na drodze. Dzięki jednorodnej dystrybucji światła zredukowano efekt olśnienia, a dopracowana konstrukcja z zewnętrznym sterownikiem to większa wydajność i wytrzymałość. Chłodno biała barwa światła 6000K zapewnia światło o wysokim kontraście co sprawia, że nocna jazda jest mniej męcząca, oświetlane znaki bardziej czytelne, a oświetlane przedmioty lepiej widoczne.

 

Dzięki zastosowaniu technologii LED retrofity zużywają mniej energii niż żarówki i mają dłuższą trwałość, a to z kolei pozwala na oszczędność czasu i rzadsze wizyty serwisowe. Produkty nowej serii będą pasować do większości reflektorów, a ich montaż jest niezwykle prosty. Co więcej – nie ma obaw o zakłócanie odbiorników radiowych. Dodatkowo, użycie retrofitu z dedykowanym adapterem LEDriving Canbus Control Unit pozwala uniknąć komunikatów o błędach, zgłaszanych przez komputer pokładowy.

Wszystkie produkty LEDriving, także HLT, są objęte jednakową, trzyletnią gwarancją producenta. Jak w przypadku innych retrofitów OSRAM, także te dedykowane do samochodów ciężarowych mają opakowania, które umożliwiają sprawdzenie czy lampa pasuje do konkretnego modelu pojazdu.

Na opakowaniu jest także informacja o braku homologacji ECE, będąca przypomnieniem, że retrofitów LED wciąż nie można stosować w oświetleniu zewnętrznym pojazdów, które poruszają się po drogach publicznych. Nie ma natomiast przeszkód, by korzystać z ich licznych zalet jeździe off-road.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!