Elektryczny hamulec postojowy TRW do samochodów dostawczych

8 maja 2015, 14:27

TRW wykorzysta opracowaną przez siebie technologię elektrycznego hamulca postojowego (EPB) o obniżonej masie i różnorodnych funkcjach w segmencie mniejszych samochodów użytkowych, wprowadzając pierwszy na rynku elektryczny hamulec przeznaczony do montażu w samochodach użytkowych produkowanych od 2017 w Ameryce Północnej.

– ,,Rozszerzenie zastosowania naszego elektrycznego hamulca postojowego o segment samochodów dostawczych i SUVów ma istotne znaczenie z kilku powodów. W przypadku samochodów użytkowych i SUVów, EPB może przyczynić się do zmniejszenia masy pojazdu o blisko 10 kilogramów, w porównaniu do tradycyjnego systemu hamulca instalowanego w systemie hamulca bębnowego, co z kolei umożliwia oszczędność paliwa i redukcję emisji CO2” – powiedział Ed Carpenter, wiceprezes i dyrektor generalny globalnego działu hamulców TRW.

– „Ponadto, zamiana systemu mechanicznego na elektroniczny umożliwia korzystanie z wielu nowych funkcji, które mogą współpracować z innymi systemami w pojeździe, aby zwiększyć atrakcyjność pojazdu dla konsumentów. Na przykład, EPB może pracować w połączeniu z elektroniczną kontrolą stabilności, zwiększając bezpieczeństwo hamowania awaryjnego poprzez zapobieganie blokowaniu się kół. Może także zwiększyć wygodę podczas jazdy w korku, w odpowiednim momencie utrzymując pojazdu w miejscu, i pozwalając na ruszenie, gdy jest to bezpieczne” – powiedział Carpenter.

Dalsze korzyści obejmują zwiększenie przestrzeni wewnątrz kabiny poprzez eliminację dźwigni lub pedałów używanych do zaciągnięcia mechanicznego hamulca postojowego, a także linek hamulca – wszystko to zastąpione przez prosty przycisk lub przełącznik i wiązkę przewodów. Upraszcza to montaż pojazdu oraz pozwala na bardziej elastyczną aranżację wnętrza i zmniejszenie masy pojazdu.

TRW jest pionierem w technologii elektronicznego hamulca postojowego, a w system ten wyposażonych jest ponad 50 milionów pojazdów na całym świecie. Specjalnie przystosowany do masywniejszych pojazdów system EPB cechuje większa siła pracy zacisków – od 18,5 kN w przypadku większych samochodów osobowych, samochodów dostawczych i średniej wielkości SUVów, aż do – 25 kN w przypadku większych pojazdów.

Dowiedz się więcej

Program “Automotive Diamonds” dostępny także dla mechaników w Czechach
Program “Automotive Diamonds” dostępny także dla mechaników w Czechach

Szybko rozwijający się program lojalnościowy “Automotive Diamonds”, zrzeszający firmy motoryzacyjne na niezależnym rynku części zamiennych, jest już dostępny także w Czechach, obejmując marki DENSO, Philips i TRW. – „To ważny rozwój dla Automotive Diamonds i przede wszystkim wspaniała wiadomość dla warsztatów działających na terenie Czech.” – powiedział Aleksander Knorn, rzecznik „Automotive Diamonds” z ramienia TRW. […]

Klocki i tarcze hamulcowe TRW – perfekcyjny wybór pod kątem bezpieczeństwa, optymalnej pracy i wydajności
Klocki i tarcze hamulcowe TRW – perfekcyjny wybór pod kątem bezpieczeństwa, optymalnej pracy i wydajności

Firma TRW w swojej kampanii “Perfect Match” zwraca uwagę, iż zamontowanie w samochodzie kompletu klocków i tarcz TRW to najbezpieczniejsze rozwiązanie zarówno dla warsztatów jak i kierowców, a także najkorzystniejszy i najrozsądniejszy wybór w zakresie doboru części zamiennych. – „W TRW naszym celem jest zapewnienie wszystkim warunków do możliwie najbezpieczniejszej jazdy. Mając na uwadze działanie […]

TRW dostawcą układów wspomagania kierowcy do wszyskich pojazdów Peugeot i Citroen od 2017 roku
TRW dostawcą układów wspomagania kierowcy do wszyskich pojazdów Peugeot i Citroen od 2017 roku

Firma TRW została wybrana przez PSA jako dostawca systemów wspomagania kierowcy (ang. Driver Assist System – DAS) rozpoczynając produkcję swojej nowej generacji technologii czujników radarowych (AC1000) i kamer (S-3). Technologia znajdzie się na wyposażeniu pojazdów marki Peugeot, Citroen i DS począwszy od roku 2017. Poza dostarczaniem czujników, firmie TRW powierzono pełną kontrolę nad działaniami związanymi […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!