Warsztaty w Polsce w 2014 r. – funkcjonowanie, opinie, prognozy.

Michał Kuciński, 17 grudnia 2014, 12:11

Podstawowym celem niniejszego opracowania jest dostarczenie kompleksowej wiedzy o warsztatach samochodowych w Polsce w oparciu o wiedzę empiryczną. Badanie zostało zrealizowane za pomocą kwestionariusza (ankiety) na próbie N= 2567 respondentów we wrześniu 2014 r.

Ankieta poruszała takie kwestie, jak czas oczekiwania przez klientów na naprawę, kryteria wyboru dostawcy części, zmiana przychodów, zmiana zatrudnienia, zmiana zarobków pracowników warsztatów – wszystko w odniesieniu do roku 2013.

W badaniu zawarto pytania o najważniejsze aktualnie problemy, z którymi borykają się warsztaty w Polsce, w tym zmiany w liczbie klientów wraz z prognozą na przyszłość, możliwościami zwiększenia liczby klientów. Kwestionariusz poruszał również kwestię kosztów napraw, cen roboczogodziny, udziału procentowego kosztów części a kosztów usług naprawczych, kryteriów decydujących przy zakupie poszczególnych rodzajów części (szybko montowalnych i tych czasochłonnych). W końcowej części ankiety poruszono kwestię dostępu do danych technicznych niezbędnych do dokonywania napraw a także kwestie inwestowania w rozwój. Raport zawiera również odniesienie do danych z badań z poprzednich lat, dzięki czemu możliwa jest obserwacja zmian i trendów. Na potrzeby opracowania dokonano korelacji wielu zmiennych, aby możliwe było określenie, czy zachodzą zależności pomiędzy różnymi zagadnieniami.

Dla usystematyzowania raport podzielono na cztery części:

  1. Działalność warsztatów
  2. Produkty i klienci
  3. Naprawy i koszty usług
  4. Dane techniczne i inwestycje
     

Pobierz broszurę informacyjną o raporcie – kliknij tutaj

Szczegółowych informacji udziela:
Marcin Nowak | Dyrektor ds. badań rynku
tel.kom : (+48) 609186810
mail: marcin.nowak@motofocus.pl

Dowiedź się więcej

Opinie o rynku, potrzeby i perspektywy warsztatów samochodowych – segment osobowy.
Opinie o rynku, potrzeby i perspektywy warsztatów samochodowych – segment osobowy.

Jest to innowacyjne opracowanie przygotowane w oparciu o badania jakościowe a nie ilościowe. Raport powstał na bazie informacji zebranych podczas realizacji zogniskowanych wywiadów grupowych (tzw. FGI, czyli Focus Group Interview). Łącznie przeprowadzono cztery badania z przedstawicielami warsztatów (właścicielami lub pracownikami), z uwzględnieniem specjalizacji warsztatu tj. w podziale na specjalizację napraw samochodów osobowych. W badaniu wzięły […]

Nowy Raport – Sieci warsztatowe w Polsce w 2014 r.
Nowy Raport – Sieci warsztatowe w Polsce w 2014 r.

Nowa publikacja ukazuje rynek sieci warsztatowych. Przygotowany raport przedstawia strukturę poszczególnych sieci warsztatowych w Polsce w 2014 roku, a tym samym wskazuje „białe” miejsca na mapie. Sieci zostały pogrupowane w celu lepszego rozeznania rynku na warsztaty naprawcze, oponiarskie, Fast Fit, naprawiające i montujące szyby oraz specjalizujące się w naprawach samochodów ciężarowych. Z badania dowiedzą się […]

Klienci wybierają warsztaty niezależne
Klienci wybierają warsztaty niezależne

Polscy kierowcy w 2014 r. aż 40,7 milionów razy odwiedzili warsztaty samochodowe w celu dokonania przeglądu lub naprawy. Spośród 17,8 milionów kierowców, aż 16 milionów zdecydowało się na skorzystanie z usług niezależnych warsztatów. Z najnowszego raportu opracowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych wynika, że w Polsce funkcjonuje około 19,5 tys. warsztatów niezależnych i […]

Komentarze

Brak komentarzy