Masz wiadomość – cykl badań reakcji na zapytanie mailowe

, 3 lipca 2013, 11:36

Rozwój technologiczny sprawia, iż coraz częściej, aby uzyskać potrzebne informacje, nie musimy wychodzić z domu i rozmawiać z innymi ludźmi. Poczta elektroniczna, portale społecznościowe, komunikatory to „wynalazki” ostatnich lat, dzięki którym mamy dostęp do różnorodnej wiedzy bez kontaktu z drugim człowiekiem. Biznes chętnie korzysta z nowych technologii, dlatego bardzo ważne jest, aby pracownicy firmy umieli i chcieli kontaktować się z klientami w ten sposób.

Niniejsze badanie miało na celu zdiagnozowanie, jak korespondencja mailowa jest traktowana przez filie dystrybutorów części zamiennych, warsztaty niezależne należące do sieci a także warsztaty autoryzowane. Każdy z raportów jest analizą reakcji (odpowiedzi) na zapytania mailowe.

Cykl raportów „Masz wiadomość” to trzy badania przeprowadzone wśród:

filii poniższych dystrybutorów części:

  • AD Polska Aftermarket Sp. z o.o.,
  • Auto Land Polska S.A.,
  • Auto Partner S.A,
  • Fota S.A,
  • Group Auto Union Polska Sp. z o.o.,
  • Hart Sp.z o.o.,
  • Hurtownia Motoryzacyjna "GORDON" Sp. z o.o.,
  • Inter Cars S.A,
  • Inter – Team Sp. z o.o.
     

warsztatów niezależnych zrzeszonych w poniższych sieciach:

  • AD Serwis,
  • Auto Crew,
  • Auto Primo,
  • Eurowarsztat,
  • Bosch Service,
  • Feu Vert,
  • Leader Service,
  • OK. Service,
  • Perfect Service,
  • Q Service,
  • TRW.
     

warsztatów autoryzowanych poniższych marek:

  • Skoda
  • Fiat,
  • Toyota,
  • Ford,
  • Opel,
  • Renault,
  • Kia,
  • Peugeot,
  • Volkswagen,
  • Hyundai,
  • Audi,
  • Seat,
  • Mercedes,
  • Volvo.
     

Badanie zrealizowano wysyłając proste i złożone zapytania drogą mailową. Wiadomości były wysyłane w godzinach przedpołudniowych, aby możliwa była odpowiedź tego samego dnia roboczego.

Zapytania proste dotyczyły prośby o podanie dostępności części i w przypadku warsztatu możliwości dokonania ich wymiany w samochodzie. Zapytania złożone wymagały od adresata dobrania odpowiedniej referencji lub w przypadku warsztatów konieczności umówienia się z klientem na diagnozę problemu z samochodem.

W opracowaniach znajdują się informację dotyczące czasu uzyskania odpowiedzi a także analiza jakościowa przesłanych odpowiedzi według ściśle określonych kryteriów. W przypadku filii dystrybutorów dokonano również korelacji czasu i jakości odpowiedzi z regionem kraju.

Szczegółową zawartość raportów przedstawia spis treści zawarty w broszurach (filie dystrybutorów, warsztaty niezależne, warsztaty autoryzowane).

Możliwy jest zakup każdego z raportów oddzielnie jak również pakietu wszystkich trzech opracowań.

Więcej informacji na temat badań udzieli:

Marcin Nowak | Dyrektor ds. badań rynku
mail: marcin.nowak@motofocus.pl
tel.kom : (+48) 609186 810

Dowiedz się więcej

Brands and range of spare parts sold by distributors in Ukraine
Brands and range of spare parts sold by distributors in Ukraine

Raport przedstawia marki i szerokość asortymentu dystrybutorów części zamiennych na Ukrainie. Opracowanie dostępne jest w języku angielskim a szczegółowa zawartość przedstawia poniższy spis treści. This analysis provides an overview of the assortment of brands sold by distributors. In this analysis, you find the specific brands that have distributors in range. Sort is by brand and […]

Kolejny Barometr MotoFocus
Kolejny Barometr MotoFocus

Analiza aktualnej sytuacji rynkowej jest kwestią kluczową, zwłaszcza wtedy, kiedy uwarunkowania rynkowe ulegają szybkim zmianom a ogólna sytuacja gospodarcza jest trudna. Barometr Rynku Motoryzacyjnego to cykliczne badanie realizowane przez MotoFocus na grupie producentów i dystrybutorów części zamiennych w Polsce. Dzięki niniejszej analizie firmy co kwartał mają dostęp do informacji na temat bieżącej sytuacji w branży. Kolejny […]

Raport: Rynek sprzęgieł w Polsce
Raport: Rynek sprzęgieł w Polsce

Raport stanowi analizę rynku sprzęgieł w Polsce. Z badania można dowiedzieć się, jakie marki sprzęgieł są najczęściej polecane klientom oraz jakie znajdują się w ofercie warsztatów i sklepów motoryzacyjnych. Pytaliśmy między innymi o ocenę średniej żywotności sprzęgła, jego najczęstsze usterki/awarie czy też kryteria decydujące o wyborze marki sprzęgieł. W projekcie badawczym pojawiły się także pytania […]

Raport: Warsztaty w Polsce w 2012 r. – zakupy, handel, inwestycje, obsługa klientów, prognoza na przyszłość.
Raport: Warsztaty w Polsce w 2012 r. – zakupy, handel, inwestycje, obsługa klientów, prognoza na przyszłość.

Nasz najnowszy raport porusza wiele kwestii związanych z rynkiem i funkcjonowaniem warsztatów motoryzacyjnych w Polsce. Analiza przedstawia takie zagadnienia, jak zmiany w przychodach, zyskach, zatrudnieniu, wynagrodzeniach pracowników warsztatów, a także zmiany dotyczące cen roboczogodziny, udziału kosztu robocizny w całkowitym koszcie naprawy. Ważną częścią opracowania są informacje związane z dostępem do danych technicznych, częstotliwością ich aktualizacji. […]

Nowe raporty MotoFocus o wielkości rynku
Nowe raporty MotoFocus o wielkości rynku

Właściwe określenie wielkości parku samochodów jest podstawą do oszacowania wartości rynku części. Niestety dane oficjalne, dostępne w Centralnej Ewidencji Pojazdów, ze względu na błędy powstałe w wyniku tworzenia tej bazy, nie są wiarygodnym źródłem. Ze względu na specyfikę branży motoryzacyjnej, podziały na segment autoryzowany i niezależny, samodzielne naprawy samochodów, mnogość grup towarowych, zbyt małą wiedzę […]

Badanie: Internet w branży motoryzacyjnej – zachęcamy do udziału!
Badanie: Internet w branży motoryzacyjnej – zachęcamy do udziału!

Technologia mobilna, portale społecznościowe to dziś codzienność. Niektóre branże gospodarki korzystają z nowych wynalazków techniki w bardzo dużym stopniu. Jak portale, platformy społecznościowe czy fora internetowe wykorzystywane są przez niezależny rynek motoryzacyjny? Jak wykorzystujesz możliwości Internetu? Czy pracownicy warsztatów posiadają swoje profile na Facebooku? Jak często warsztatowcy korzystają z opinii zamieszczanych przez ich kolegów na […]

Poczta e-mail w warsztacie – badanie MotoFocus
Poczta e-mail w warsztacie – badanie MotoFocus

Klienci są coraz bardziej wymagający. Szukają nie tylko dobrych produktów czy usług, ale również odpowiedniego ich „podania”. Wymuszają więc zmianę standardów obsługi. Rozwijają się nowe formy pozyskiwania klientów i kontaktu z nimi. Jedną z nich jest poczta e-mail: narzędzie popularne i z dużym, ale nie wykorzystywanym, potencjałem. Bądź obecny w Internecie Rozwój cyfryzacji na świecie […]