Rozwój technologiczny sprawia, iż coraz częściej, aby uzyskać potrzebne informacje, nie musimy wychodzić z domu i rozmawiać z innymi ludźmi. Poczta elektroniczna, portale społecznościowe, komunikatory to „wynalazki” ostatnich lat, dzięki którym mamy dostęp do różnorodnej wiedzy bez kontaktu z drugim człowiekiem. Biznes chętnie korzysta z nowych technologii, dlatego bardzo ważne jest, aby pracownicy firmy umieli i chcieli kontaktować się z klientami w ten sposób.
Niniejsze badanie miało na celu zdiagnozowanie, jak korespondencja mailowa jest traktowana przez filie dystrybutorów części zamiennych, warsztaty niezależne należące do sieci a także warsztaty autoryzowane. Każdy z raportów jest analizą reakcji (odpowiedzi) na zapytania mailowe.
Cykl raportów „Masz wiadomość” to trzy badania przeprowadzone wśród:
filii poniższych dystrybutorów części:
- AD Polska Aftermarket Sp. z o.o.,
- Auto Land Polska S.A.,
- Auto Partner S.A,
- Fota S.A,
- Group Auto Union Polska Sp. z o.o.,
- Hart Sp.z o.o.,
- Hurtownia Motoryzacyjna "GORDON" Sp. z o.o.,
- Inter Cars S.A,
-
Inter – Team Sp. z o.o.
warsztatów niezależnych zrzeszonych w poniższych sieciach:
- AD Serwis,
- Auto Crew,
- Auto Primo,
- Eurowarsztat,
- Bosch Service,
- Feu Vert,
- Leader Service,
- OK. Service,
- Perfect Service,
- Q Service,
-
TRW.
warsztatów autoryzowanych poniższych marek:
- Skoda
- Fiat,
- Toyota,
- Ford,
- Opel,
- Renault,
- Kia,
- Peugeot,
- Volkswagen,
- Hyundai,
- Audi,
- Seat,
- Mercedes,
-
Volvo.
Badanie zrealizowano wysyłając proste i złożone zapytania drogą mailową. Wiadomości były wysyłane w godzinach przedpołudniowych, aby możliwa była odpowiedź tego samego dnia roboczego.
Zapytania proste dotyczyły prośby o podanie dostępności części i w przypadku warsztatu możliwości dokonania ich wymiany w samochodzie. Zapytania złożone wymagały od adresata dobrania odpowiedniej referencji lub w przypadku warsztatów konieczności umówienia się z klientem na diagnozę problemu z samochodem.
W opracowaniach znajdują się informację dotyczące czasu uzyskania odpowiedzi a także analiza jakościowa przesłanych odpowiedzi według ściśle określonych kryteriów. W przypadku filii dystrybutorów dokonano również korelacji czasu i jakości odpowiedzi z regionem kraju.
Szczegółową zawartość raportów przedstawia spis treści zawarty w broszurach (filie dystrybutorów, warsztaty niezależne, warsztaty autoryzowane).
Możliwy jest zakup każdego z raportów oddzielnie jak również pakietu wszystkich trzech opracowań.
Więcej informacji na temat badań udzieli:
Marcin Nowak | Dyrektor ds. badań rynku
mail: marcin.nowak@motofocus.pl
tel.kom : (+48) 609186 810