Nowe raporty MotoFocus o wielkości rynku

, 31 lipca 2013, 14:47

Właściwe określenie wielkości parku samochodów jest podstawą do oszacowania wartości rynku części. Niestety dane oficjalne, dostępne w Centralnej Ewidencji Pojazdów, ze względu na błędy powstałe w wyniku tworzenia tej bazy, nie są wiarygodnym źródłem.

Ze względu na specyfikę branży motoryzacyjnej, podziały na segment autoryzowany i niezależny, samodzielne naprawy samochodów, mnogość grup towarowych, zbyt małą wiedzę użytkowników pojazdów , a co za tym idzie niewłaściwą identyfikację wymienianych części nawet badanie kilku tysięcy kierowców także nie daje prawidłowych wyników dotyczących wartości rynku.  Ponadto badanie kierowców pomija samochody dostawcze do 3,5 t, floty i samochody służbowe.

To wszystko sprawia, że aby określić właściwą wartość rynku części motoryzacyjnych, trzeba poszukiwać innych metod.

MotoFocus, wykorzystując swoje długoletnie doświadczenie w analizach rynkowych, na podstawie wyników przychodów uzyskanych przez dystrybutorów, przygotował kompleksową analizę zmierzającą do określenia wartości rynku w poszczególnych grupach asortymentowych części do samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t.

Równolegle sięgnęliśmy po alternatywną do CEP metodę określenia liczby samochodów, jaką jest badanie gospodarstw domowych – dane uzyskane tą drogą stały się podstawą do wyliczenia wartości rynku części do samochodów osobowych wykorzystywanych na potrzeby gospodarstw domowych.

W ten sposób przygotowaliśmy dwie analizy. Określenie wartości rynku części jest niezbędne do podejmowania wielu decyzji w firmach. Szczegółową zawartość tematyczną przedstawiono w spisie treści w poniższych broszurach.

Pobierz broszurę "Wielkość rynku części samochodów osobowych w Polsce (pojazdy osobowe i dostawcze do 3,5 t)".

Pobierz broszurę "Wielkość rynku części do samochodów osobowych w Polsce (na podstawie analizy gospodarstw domowych)".

Osoby zainteresowane zakupem raportów prosimy o kontakt:

Marcin Nowak | Dyrektor ds. badań rynku
mail: marcin.nowak@motofocus.pl
tel.kom : (+48) 609 186 810
 

Dowiedz się więcej

Masz wiadomość – cykl badań reakcji na zapytanie mailowe
Masz wiadomość – cykl badań reakcji na zapytanie mailowe

Rozwój technologiczny sprawia, iż coraz częściej, aby uzyskać potrzebne informacje, nie musimy wychodzić z domu i rozmawiać z innymi ludźmi. Poczta elektroniczna, portale społecznościowe, komunikatory to „wynalazki” ostatnich lat, dzięki którym mamy dostęp do różnorodnej wiedzy bez kontaktu z drugim człowiekiem. Biznes chętnie korzysta z nowych technologii, dlatego bardzo ważne jest, aby pracownicy firmy umieli […]

Kolejny Barometr MotoFocus
Kolejny Barometr MotoFocus

Analiza aktualnej sytuacji rynkowej jest kwestią kluczową, zwłaszcza wtedy, kiedy uwarunkowania rynkowe ulegają szybkim zmianom a ogólna sytuacja gospodarcza jest trudna. Barometr Rynku Motoryzacyjnego to cykliczne badanie realizowane przez MotoFocus na grupie producentów i dystrybutorów części zamiennych w Polsce. Dzięki niniejszej analizie firmy co kwartał mają dostęp do informacji na temat bieżącej sytuacji w branży. Kolejny […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!