Na tegoroczne eliminacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC) Michelin przygotował nową wersję szutrowej opony Latitude Cross, w której zastosowano mieszanki zapewniające większą wszechstronność i wytrzymałość.
Michelin Latitude Cross w Rajdzie Meksyku
W stosunku do ubiegłorocznego modelu zmodyfikowano również rant ochronny felgi, aby zapewnić bezpieczniejsze użytkowanie. Po analizach specjaliści z Michelin zdecydowali się pozostawić bez zmian rzeźbę bieżnika. Ze względu na bardzo zróżnicowane trasy szutrowych rajdów w tegorocznym kalendarzu WRC opony Latitude Cross muszą być jak najbardziej uniwersalne i sprostać wymaganiom różnych rodzajów nawierzchni, np. kamienistym odcinkom Rajdu Grecji, jak również szybkim szutrom charakterystycznym dla Rajdu Finlandii.
Pierwszym poważnym testem nowych opon będzie Rajd Meksyku. Tegoroczny rajd będzie liczył 23 odcinki specjalne o łącznej długości 397 kilometrów. W Rajdzie Meksyku każda załoga będzie mogła wykorzystać maksymalnie 28 opon (po 4 na każdą z 6 zmian oraz 4 zapasowe). Zawodnicy dokonają wyboru z puli 28 opon z twardej mieszanki – Latitude Cross H2 – oraz 16 opon z miękkiej mieszanki – S2. Łącznie w Meksyku Michelin przygotował dla wspieranych przez siebie zespołów 800 opon.
Rajd Meksyku będzie pierwszym z serii sześciu szutrowych rajdów WRC z rzędu. Po amerykańskich zmaganiach uczestnicy cyklu WRC będą się ścigać na trasach Portugalii, Argentyny, Grecji, Włoch i Finlandii.
Komentarze