Podczas North American International Auto Show Chevrolet zaprezentował najnowszy model Corvette. Samochód został wyposażony w układ hamulcowy marki Brembo.
Hamulce Brembo zatrzymują 450-konną Corvette
Brembo będzie dostarczać zaciski i tarcze oraz montować te elementy w kompletne zestawy w swoim nowym rozbudowanym centrum operacyjnym Homer, w Michigan. Firma dostarczała już systemy hamulcowe dla supersamochodów Chevroleta. Korzystał z nich model Corvette ZR1, wprowadzony w 2009 r. Układ wykorzystywał najbardziej zaawansowaną technologię CCM. Brembo brało także udział w konstruowaniu całej platformy Corvette.
Nowy system hamulców Corvette został zaprojektowany przez Brembo tak, aby zapewnić krótszą drogę hamowania, lepszą modulację, większą trwałość i zrównoważoną skuteczność bez utraty siły hamowaniaw ekstremalnych warunkach. Czterotłoczkowe, dwuczęściowe zaciski aluminiowe zostały zaprojektowane tak, aby uzyskać niską masę i zmniejszyć opór. Zaciski te należą do najsztywniejszych, co pozwala uniknąć zniekształceń przy wysokich obciążeniach termicznych i wysoki moment obrotowy nawet w najbardziej wymagających warunkach. Zacisk są anodowane, aby uzyskać wysoką odporność na korozję.
Ameryka Północna jest drugim co do wielkości rynkiem dla włoskiej firmy. Układy hamulcowe High – Performance są dostarczane do głównych marek samochodów i producentów motocykli. Brembo niedawno osiągnęło znaczący wzrost w Ameryce Północnej. Dostarcza nowe technologie hamulcowe dla grupy General Motors – dla marek: Buick (RegalGS), Cadillac (XTS, CTS -V i ATS) i Chevrolet (Camaro SS i ZL1, Corvette ZR1).
Najnowsza, siódma odsłona Chevroleta Corvette jest najmocniejsza w historii. Silnik 6.2 LT1 V-8, współpracuje z 7-stopniową, ręczną skrzynią biegów. Generuje 450 KM mocy i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto pojawi się w sprzedaży w trzecim kwartale 2013 r.
Komentarze