Mobil 1 zaprezentował nowy olej silnikowy, opracowany we współpracy z zespołem badawczo-rozwojowym Hondy oraz Red Bull Racing Honda. Nowy olej Mobil 1 RB16B powstał specjalnie dla nowej jednostki napędowej Hondy, zapewniając jej moc bez uszczerbku dla ochrony silnika i efektywności zużycia paliwa.
Nowy olej silnikowy Mobil 1 dla bolidu RB16B jest odporny na ekstremalne temperatury i ciśnienie, ogranicza tworzenie się osadów oraz spełnia zaostrzone wymagania dla nowych silników Hondy dzięki lepszej charakterystyce pracy w szerokim zakresie temperatur.
Wraz z użyciem zoptymalizowanego paliwa, technologia nowego oleju silnikowego Mobil 1 RB16B pozwoliła dokonać postępu w zakresie efektywności paliwowej mierzonej według współczynnika jednostkowego zużycia paliwa BSFC i sprawności cieplnej w testach zewnętrznych silnika (wyniki zostały przedstawione w dokumentacji technicznej SAE*).
ExxonMobil w pracach nad formulacją nowego oleju wykorzystał niestandardowe komponenty smarne w celu uzyskania niespotykanej wcześniej wydajności. Na przykład, aby zwiększyć właściwości ochronne, zastosowano materiały pochodzące z branży kosmetycznej. Doskonała formulacja smarna to wynik starannego dobrania składników, z których każdy odpowiada za zapewnienie konkretnych korzyści w zakresie wydajności. W składzie oleju znajdziemy ponad 25% składników pochodzenia biologicznego oraz dodatki chemiczne ograniczające tworzenie się popiołu (formulacja niskopopiopłowa).
– Nasza filozofia rozwoju polegała na maksymalizacji mocy i wydajności nowej generacji silników Hondy. Mając to na uwadze, wspólnie z naszymi kolegami z Hondy i zespołu Red Bull Racing Honda, stworzyliśmy formulację, która wcześniej była nieosiągalna przy zastosowaniu metod konwencjonalnych – podkreśla Tomek Young, ExxonMobil Global Motorsports Technology Manager.
– Skład oleju silnikowego Mobil 1 dla bolidu RB16B zawiera unikalne składniki, które wzmacniają ochronny film olejowy na powierzchni części metalowych, pomagając chronić silnik przed uszkodzeniami spowodowanymi wysoką temperaturą oraz przed zużyciem. Nowy olej pomaga utrzymać silnik w stanie najwyższej sprawności w szerszym zakresie warunków pracy, co może pozytywnie wpłynąć na prędkości i przyspieszenie bolidu RB16B – dodaje.
– Szczególne podziękowania należą się Mobil 1 za ciągłe wprowadzanie innowacji i dążenie do korzyści. Wyniki podczas wyścigów to zasługa pracy każdego podzespołu bolidu, w tym najnowszej formulacji oleju silnikowego Mobil 1, która smarowała silniki RB16B Maxa i Sergio podczas Grand Prix Azerbejdżanu. Nasze partnerstwo techniczne z ExxonMobil i Hondą odgrywa istotną rolę w osiąganiu dobrych rezultatów na torze, a udoskonalenie oleju Mobil 1, wraz z paliwem i pakietem środków smarnych, przyczynia się do dalszego wzrostu wydajności i niezawodności – mówi Paul Monaghan, Red Bull Racing Honda Chief Engineer, Car Engineering.
Przed sezonem 2021, ExxonMobil we współpracy z Red Bull Racing Honda oraz Honda Research and Development opracował nową mieszankę paliwa wyścigowego Esso Synergy Race Fuel. Efektywność zużycia paliwa, czystość silnika i jego ochrona oraz niezawodność są ważne zarówno na torze, jak i poza nim, a w połączeniu z nowym olejem silnikowym Mobil 1 RB16B pozwalają bolidom Red Bull Racing Honda uzyskać maksymalną wydajność i osiągi.
Oczekiwania zespołów wyścigowych Formuły 1 w zakresie efektywności spalania i niezawodności są zasadniczo podobne do potrzeb milionów kierowców na całym świecie. Oleje silnikowe, przekładniowe, hydrauliczne i smary Mobil, a także paliwa Exxon, Esso i Mobil pomagają zaspokoić potrzeby w zakresie wydajności, osiągów i ochrony.
Inżynierowie wyścigowi ExxonMobil monitorują parametry oleju silnikowego w trakcie sezonu Formuły 1 w ExxonMobil Tracklab — mobilnym laboratorium, które dostarcza ważne informacje dla procesu ulepszania oleju silnikowego Mobil 1 RB16B i paliwa wyścigowego Esso Synergy Race Fuel.
Komentarze