Nowa wersja paska rozrządu SKF

26 października 2012, 11:33

Firma SKF przygotowała nowy zestaw do wymiany rozrządu VKMA-C 01251, który różni się od poprzednika, VKMA-C 01131, za sprawą nowego, bardziej trwałego paska. Zestaw przeznaczony jest do niektórych samochodów grupy VAG oraz Forda.

Modernizacja oferty SKF

Pasek rozrządu VKMA 01251Paski posiadają te same wymiary, jednak różnią się budową wewnętrzną. Obecnie tylko producenci samochodów używają wzmocnionego paska, stąd decyzja, aby w zestawach SKF znajdował się ten sam unikalny produkt. W związku z tym zestaw VKMA-C 01131 zastępuje zestaw VKMA-C 01251. Zmiany pasków obejmują modyfikacje materiału z którego pasek jest wyprodukowany oraz zastosowanie politetrafluoroetylenowej (PTFE) powłoki paska.

Nowa budowa paska zwiększa okres pomiędzy wymianami z 90 tysięcy km do 120 tysięcy kilometrów (albo 5 lat, w zależności co nastąpi szybciej).

Najważniejsze zalety pasków z powłoką PTFE:


• Zmniejszona rozciągliwość,
• Ograniczone wahania,
• Większy współczynnik tarcia,
• Dłuższa żywotność,
• Redukcja emisji CO2.

Aby ułatwić naprawę, SKF dodał do zestawu VKMA-C 01251 dwie dodatkowe szpilki montażowe.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Paski rozrządu, wielorowkowe i klinowe vs środki chemiczne
Paski rozrządu, wielorowkowe i klinowe vs środki chemiczne

Materiałem wyjściowym do produkcji zębów/klinów i części grzbietowej obecnie produkowanych pasków rozrządu, wielorowkowych i klinowych jest kauczuk syntetyczny. Jest to tworzywo elastyczne, łatwo nadawać mu kształt oraz posiada niski współczynnik tarcia, co jest istotne w miejscach styku części grzbietowej paska z rolką napinającą lub prowadzącą (tarcie = wzrost temperatury = stopienie paska). Ponadto proces wulkanizacji, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 31 października 2012, 14:46 0 0

Paski rozrzadu z powłoką PTFE są opatentowane przez firmę Dayco.

Czyli wiadomo jakiej firmy pakuje SKF, bo przeciez SKF nie produkuje pasków

Odpowiedz

Anonim, 5 listopada 2012, 11:13 0 0

Paski rozrządu firmy Dayco zważywszy na jakość i cenę są najlepszą ofertą na rynku. Handluje nimi od 10 lat i nie zdarzyła mi się żadna reklamacja, czego nie mogę powiedzieć o Boschu czy Continentalu. Zresztą, wybierają je na pierwszy montaż czołowi producenci aut.
"lewar"

Odpowiedz

Robertus, 17 marca 2016, 14:23 0 -1

Tylko i wyłącznie Gates.

Odpowiedz

Anonim, 4 sierpnia 2017, 11:46 0 0

Taa,... najlepiej Gates Polska. :)

Odpowiedz