Bosch rozszerza aktualną 9 generację układów wspomagania prowadzenia pojazdu o wyjątkowo wydajną wersję. Dzięki temu podróż samochodem ma być jeszcze bardziej komfortowa i bezpieczna niż dotychczas.
Głównym elementem nowej wersji ESP jest wyjątkowo wydajna pompa powrotna, która wytwarza ciśnienie nie tylko szybko, ale też prawie bezwibracyjnie. Podczas gdy aktualne układy stabilizacji toru jazdy wykorzystują dwa elementy tłoczące, w ESP® 9 jest zintegrowanych w sumie sześć tłoków, które gwarantują bardzo szybki i równomierny wzrost ciśnienia – zarówno przy wysokich, jak i niskich ciśnieniach. Dzięki temu układ może szybko i efektywnie reagować, nie dopuszczając do sytuacji krytycznych, ale także łagodnie interweniować, co jest pożądane w funkcjach takich jak automatyczne hamowanie na suchej nawierzchni czy też układ adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości ACC z funkcją Stop&Go. Pomocne są tutaj dwa dodatkowe czujniki ciśnienia umieszczone w agregacie hydraulicznym. Ze względu na spokojną pracę pompy mniej drgań jest przenoszonych na karoserię, co praktycznie eliminuje powstawanie odgłosów i drgań na pedale hamulca.
– Nowy układ ESP 9 premium to optymalna platforma dla zaawansowanych układów wspomagania bezpieczeństwa jazdy – podsumował Gerhard Steiger, Prezes działu Chassis Systems Control firmy Bosch. Oprócz wzrostu funkcjonalności układ ESP® 9 premium jest mniejszy i o ok. 800 g lżejszy od swojego poprzednika. Nowa wersja odznacza się także dłuższą żywotnością dzięki zastosowaniu udoskonalonej pompy powrotnej.
(pk)
Komentarze