W połowie czerwca firma Inter Cars SA udostępniła do testów nową wersję strony Motointegrator.pl. Aby sprostać obecnym standardom handlu internetowego zadecydowano o zbudowaniu zupełnie nowego serwisu od podstaw.
Motointegrator zyskał nowe wcielenie, jednak główna idea projektu nie uległa zmianie. Serwis internetowy umożliwia zakup części oraz akcesoriów motoryzacyjnych wraz z możliwością umówienia się na ich montaż w wybranym warsztacie. Na takim rozwiązaniu zyskują zarówno kierowcy, którzy mogą w wygodny sposób umówić się na wykonanie usługi warsztatowej przez Internet, jak również przedstawiciele warsztatów pozyskujący nowych klientów.
„Pomimo tego, że idea Motointegratora jest bardzo przemyślana i wydaje się być wręcz skazana na powodzenie, jego pierwsza odsłona nie odniosła sukcesu. Już teraz wiemy, że jednym z czynników, które zadecydowały o małym zainteresowaniu kierowców tym innowacyjnym rozwiązaniem było to, że nie do końca umieliśmy rozpoznać potrzeby kierowcy-użytkownika Internetu. Na szczęście w porę udało nam się odrobić lekcje i teraz możemy już zaprezentować motoryzacyjną platformę e-commerce, która mam nadzieję, pozwoli lepiej odpowiedzieć na potrzeby kierowców poszukujących części lub usług w Internecie.” – mówi Krzysztof Soszyński, Wiceprezes Inter Cars SA.
W branży e-commerce jeszcze bardziej niż w przypadku tradycyjnego biznesu o powodzeniu decydują detale. O ile takie drobne niedoskonałości jak np. brak wygodnego krzesła w poczekalni warsztatu raczej nie spowoduje, że klient zrezygnuje z wykonania usługi, to źle działająca wyszukiwarka internetowa czy zbyt długi formularz do wypełnienia mogą już spowodować, że klient-internauta nie doda do wirtualnego koszyka produktu i nie skorzysta tym samym z proponowanej mu oferty. Dlatego podczas tworzenia nowej wersji Motointegrator.pl duży nacisk położono na to, aby serwis był możliwie jak najbardziej intuicyjny i przyjazny dla klienta.
Co nowego?
Zespół odpowiedzialny za rozwój Motointegratora zamiast udoskonalać istniejącą rozwiązania postanowił od podstaw zbudować zupełnie nowy serwis, dlatego zmian jest bardzo dużo. Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy projekt jest bardzo przejrzysty. Na stronie głównej oprócz menu nawigacyjnego wyeksponowano wybrane produkty oraz aktualne promocje i wyprzedaże.
W nagłówku umieszczono hasła podkreślające najważniejsze korzyści dla klientów czyli: dostawę towaru w przeciągu 24 godzin, 3 lata gwarancji na części zamontowane w sieci Motointegrator oraz 1000 warsztatów, w których już teraz można zlecić wykonanie usługi warsztatowej czyli np. przeglądu, serwisu klimatyzacji czy też montażu zamówionych części.
Ciekawym rozwiązaniem jest oferta dnia, czyli dodatkowa promocja, której czas trwania odliczany jest przez licznik na stronie. To rozwiązanie, podobnie jak przydatna opcja automatycznego podpowiadania dodatkowych produktów przy zakupach (np. propozycja dokupienia i wymiany płynu hamulcowego przy zakupie klocków) mogą zachęcać kierowców do robienia większych, ale także racjonalnych zakupów.
Do dyspozycji klientów przygotowano także specjalną infolinię, która już niedługo będzie dostępna
24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Dla preferujących kontakt elektroniczny przewidziano czat online.
Promocja dostawców i warsztatów partnerskich
Kierowcy lubią być dobrze poinformowani, dlatego każdy produkt oraz usługa, którą można zamówić w Motointegratorze zostały opisane w szczegółowy, jednak bardzo prosty i zrozumiały sposób. Przy opisach niektórych produktów już teraz zostały dodane nawet specjalne filmy jak np. w przypadku filtrów K&N czy amortyzatorów serii B6 oraz B8 Bilstein.
Dodatkowo już teraz dostępny jest alfabetyczny spis producentów części i akcesoriów, których produkty dostępne są w Motointegratorze. W tym miejscu kierowcy mogą dowiedzieć się więcej na temat wybranych marek. Takie rozwiązania sprawiają, że Motointegrator staje się doskonałym i nowoczesnym narzędziem do promowania przez dostawców Inter Cars swoich produktów bezpośrednio wśród kierowców w momencie kiedy podejmują decyzję o zakupie.
Jednym z głównych założeń Motointegratora jest także promowanie warsztatów partnerskich, co dzięki nowej wersji strony można teraz skuteczniej realizować. Udoskonalona wyszukiwarka warsztatów pomaga klientom w łatwy sposób znaleźć warsztat o wybranej specjalizacji w najbliższej okolicy. Ponadto, warsztaty współpracujące z Inter Cars w ramach tego projektu mogą przygotować swoją wizytówkę z historią i opisem firmy, która będzie zachęcała kierowców do skorzystania z usług.
Sprawdź sam i wyraź swoją opinię!
Aby sprawdzić wszystkie nowości i udoskonalenia, które zostały wdrożone najlepiej jest osobiście odwiedzić stronę www.motointegrator.pl. Do końca sierpnia trwają testy serwisu, dlatego w tym czasie wszyscy odwiedzający są szczególnie zapraszani do wyrażania swoich opinii na temat nowej wersji platformy. Aby to zrobić wystarczy kliknąć w pomarańczowy odnośnik „wyślij swoją ocenę”.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 13 lipca 2012, 13:16 0 0
No ta nowa strona rzeczywiście całkiem fajnie zrobiona. Nie znam się za bardzo ale przypomina mi takie stronki jak allegro czy EURO z których czasem korzystam. Zobaczymy czy tym razem im wypali...
Odpowiedz
Anonim, 13 lipca 2012, 13:43 0 0
Ot, pierwszy krok do stworzenia własnej ogromnej bazy danych klientów. W perspektywie pozwoli to otwierać własne serwisy przy oddziałach a następnie kopnąć w d... tzw. dziś szumnie nazywanym serwisom partnerskim, a później po prostu konkurencji :)
No cóż spółka akcyjna - kasa, kasa, kasa zero sentymentów. Zastanawiam się tylko ile czasu sobie dali na taki plan. Abstrahując od wszystkiego co powyżej ...to plan genialny.
Odpowiedz
Anonim, 13 lipca 2012, 14:30 0 0
... no to wspierajcie ich dalej... co się musi wydarzyć, żebyście zaczęli traktować ich jako zagrażającą Wam konkurencję?
Odpowiedz
Anonim, 14 lipca 2012, 10:34 0 0
Muszą coś robić bo jak firma się nie rozwija to stoi w miejscu, a jak stoi w miejscu to się cofa. Obserwując IC to nie mają innej drogi, sami na nią weszli i nie ma odwrotu. Muszą tworzyć własną sieć warsztatów, bo zginą. Z badań wynika, że Polska ma największy potencjał dla dużych sieci warsztatowych, zobaczcie ile zamierza otworzyć serwisów CONTI. Czyli zaczną znikać małe warsztaciki, które teraz utrzymują IC, tak jak kiedyś zredukowały się sklepy. A z dużym warsztatem sami wiecie jest inaczej można wybierać dostawcę, nie koniecznie IC. IC doskonale wie, że krwi u pana Kazia coraz mniej i trzeba coś robić.
Odpowiedz
Anonim, 15 lipca 2012, 8:57 0 0
Sklepy nie zniknęły, warsztaty też nie znikną. A sieci serwisowe to tylko pic na wodę.
Odpowiedz
Anonim, 15 lipca 2012, 22:59 0 0
Motointegrator= ominięcie sprzedaży do warsztatu (większy zarobek dla IC )
Nie ma marży dla warsztatu nie zarabiamy na sprzedaży części. Chcą stworzyć własną sieć albo dyktować warunki warsztatom albo bierzesz od nas i dostaniesz klientów albo wypad :)
Odpowiedz
Anonim, 15 lipca 2012, 23:02 0 0
Fajnie że pracownicy IC piszą opinie o produktach na swojej stronie :D
Odpowiedz
Anonim, 16 lipca 2012, 10:21 0 0
Już ok.5 lat temu zakończyłem współpracę z IC gdy zrozumiałem, że ta firma zabija branże motoryzacyjną od środka. Na przełomie ostatnich lat w całej Polsce doprowadził do upadku wiele konkurencyjnych hurtowni motoryzacyjnych i jeszcze więcej sklepów. Te pierwsze (np.JC,ABC) najlepiej wchłonąć pod przykrywką połączenia a te drugie, mniejsze, zwyczajnie hurtowymi cenami w detalu, odciąć od klientów. IC już wiele lat zabiera chleb od ust szarym ludziom, którzy w swoich sklepach czy warsztatach próbują połączyć koniec z końcem od pierwszego do ostatniego. A wszystko to pod szyldem dobra klienta.
Firma, która z założenia miała być hurtownią i dostawcą części po cenach hurtowych do sklepów i warsztatów, stała się w ostatnich latach sklepem dla każdego klienta detalicznego po cenach hurtowych. Teraz IC przechodzi transformacje i staje się detalistą w pełnym tego słowa znaczeniu. Przy pomocy nowego programu i dalej nic nie rozumiejących warsztatów, rozpocznie sprzedaż detaliczną z jeszcze większymi zyskami. Czyli krótko mówiąc zaczyna po cichu dobierać się do kieszeni warsztatów zabierając marże ze sprzedaży części a w najlepszym wypadku dyktując jej wysokość. Głupi jest ten, co myśli, że IC zapewni mu chleb na długie lata. Warsztatom współpracującym IC będzie dyktował warunki. To od carsu będzie zależało ile on zarobi. Właściciele warsztatów staną się parobkami we własnych firmach. A kiedy IC zdobędzie stałych klientów w warsztatach, kiedy wyczuje rynek i ustabilizuje swój program, kiedy będzie miał nad wszystkim kontrolę i wgląd w dochody warsztatowców, zacznie się etap ostatni, czyli powstawanie nowych placówek z usługami pod szyldem IC. A szary warsztatowiec Kowalski wtedy chwyci się za głowę, która właśnie została mu odcięta.
Nie możliwe? No to zobaczymy, w biznesie nie ma sentymentów. Such life!
Pozdrawiam wszystkich myślących
"lewar"
Odpowiedz
Anonim, 16 lipca 2012, 13:22 0 0
Alleluja! Tylko czemu głupi Polak idzie jak baran na rzeź?
Odpowiedz
Anonim, 16 lipca 2012, 22:00 0 0
Jeden z "prezesów s.a. powiedział na czasie, że "koniec komuny", co miał na myśli?.
Odpowiedz
Anonim, 17 lipca 2012, 7:30 0 0
No to IC idzie na detal, chodź już teraz sprzedają w cenach hurtowych detalistom. Brak jakiejkolwiek polityki handlowej, tylko patrzenie na zysk za wszelką cenę. Za przeproszeniem jakby jakiś klient przyjechał do mnie, wcześniej zamawiając towar w IC i pozbawiając mnie zarobku to bym mu podziękował i odesłał z kwitkiem. Wystarczy, że większość warsztatów skrzyknie się i tak zrobi i będzie po Motointegratorze. Widocznie Pan Wiceprezes nie rozumie, że zabiera chleb małym warsztatom i doprowadzi ich od upadku. Mądry warsztatowiec powie: "cmoknijcie się w ...." i pójdzie do "normalnej" hurtowni.
Odpowiedz
Anonim, 17 lipca 2012, 11:09 0 0
Mądrego dobrze poczytać :)
Odpowiedz
Anonim, 18 lipca 2012, 15:45 0 0
Dziś - 18.07.2012 na pierwszej stronie Motofocusa4 newsy dotyczące Inter Carsu, czy to nie aby mała przesada? Od jutra już tu nie zaglądam, bo jak chcę poczytać o IC to sobie otworzę bezpośrednio ich stronę... Porażka!
Odpowiedz
Anonim, 18 lipca 2012, 23:07 0 0
Wegług mnie kiepska ta stronka nowa, ciężko coś na niej szybko znaleźć. Wyszukiwarka opon zwłaszcza słaba, ja wole np taką jak jest na Oponeo.
Odpowiedz
Anonim, 19 lipca 2012, 15:20 0 0
W pełni zgadzam się z "lewarem" Jest to firma która nie przestrzega żadnych zasad handlowych idzie do celu po trupach. Jeśli chodzi o motointegrator to błąd podstawowy - adresy warsztatów są nieszczegółowe, mapki wyprowadzają w pole a oferty są przekłamane
Odpowiedz
Anonim, 27 lipca 2012, 11:19 0 0
TE LEWAR A TY Z JAKIEJ FIRMY JESTEŚ ŻE TAK SIĘ UDZIELASZ ! Zapomniałeś jeszcze dopisać , że to wszystko wina Tuska i że jak dostaniesz katar za dwa miesiące to też pewnie będzie wina kogoś innego .
OGARNIJ SIĘ CHŁOPIE !!!
obiektywny
Odpowiedz