Jedną z przyczyn hałasów w układzie hamulcowym są drgania powstające w czasie hamowania, które przenoszą się na poszczególne elementy układu.
Zachowanie tolerancji bicia ułatwia szybsze cofanie klocków hamulcowych po zwolnieniu pedału hamulca. Po wymianie tarcz hamulcowych zawsze należy sprawdzić luz roboczy pomiędzy klockami a tarczą hamulcową. W ten sposób można uniknąć przegrzewania układu oraz nadmiernego zużycia klocków hamulcowych.
Jednak nawet najwyższej jakości tarcza hamulcowa nie będzie właściwie pracowała, jeżeli przed jej montażem piasta koła nie zostanie dokładnie oczyszczona. Wystarczy niewielka ilość rdzy lub innych zabrudzeń na piaście koła, żeby powstało niepożądane bicie tarczy hamulcowej oraz zmniejszyła się powierzchnia jej styku z piastą. A to bezpośrednio przekłada się na bicie boczne tarczy oraz hałasy w układzie hamulcowym.
Tarcza Textar do czyszczenia piasty koła to narzędzie montowane na powszechnie stosowany w warsztatach klucz udarowy 1/2″. Pozwala na szybkie i łatwe oczyszczenie piasty koła. Przed montażem tarczy hamulcowej, powierzchnia styku musi być idealnie oczyszczona. Należy uważać, by w wyniku niewłaściwego sposobu czyszczenia nie doprowadzić do uszkodzenia powierzchni piasty. W każdym przypadku mechanik po montażu tarczy hamulcowej powinien przy pomocy czujnika zegarowego sprawdzić jej bicie.
Nasz przyrząd umożliwia łatwe czyszczenie piasty koła” – mówi Wojciech Sokołowski, doradca techniczno – handlowy firmy TMD Friction w Polsce. “Efekt robi wrażenie, ponieważ zapewnia optymalny poziom bicia bocznego tarczy hamulcowej Textar. To przekłada się na ograniczenie do minimum liczby reklamacji wynikających z pogorszenia komfortu hamowania i niewłaściwej pracy układu hamulcowego – dodaje Sokołowski.
Tarcza Textar do czyszczenia piasty koła to narzędzie umożliwiające wielokrotne czyszczenie przy minimalnym zużyciu. Narzędzie dostępne jest w sieciach dystrybucyjnych produktów marki Textar. Dokładny opis tarczy jest dostępny w katalogu online Textar.
Komentarze