16 września 2011 roku firma DENSO obchodziła 62-lecie swojego istnienia. Od samego początku działalności dostarcza ona najwyższej jakości komponenty dla branży motoryzacyjnej. W chwili obecnej jesteśmy największym na świecie dostawcą technologii, systemów i komponentów stosowanych przy produkcji samochodów. Z dumą prezentujemy punkty zwrotne w historii firmy, ze szczególnym uwzględnieniem wątków związanych z Europą.
1949 – Utworzenie firmy Nippondenso Co. Ltd (obecnie DENSO Corporation) z siedzibą w Kariya, obok Nagoi w Japonii. Początkowo firma zajmowała się produkcją i sprzedażą podzespołówelektrycznych i chłodnic samochodowych.
1953 – Nawiązanie współpracy z niemiecką firmą Robert Bosch GmbH.
1954 – Otwarcie pierwszego technicznego centrum treningowego dla pracowników w celu podnoszenia ich umiejętności. Zgodnie z filozofią wyznawaną do dziś w firmie DENSO, postęp można uzyskać jedynie poprzez zapewnienie swoim pracownikom możliwości rozwoju.
1961 – Przyznanie DENSO Nagrody Deminga, prestiżowego wyróżnienia w dziedzinie zarządzenia jakością. DENSO było drugą w całej branży samochodowej japońską firmą,
która otrzymała nagrodę Deminga.
1966 – Otwarcie punktów obsługi i sprzedaży w Chicago i Los Angeles. Denso jako pierwsza japońska firma produkująca części samochodowe otwiera swoje przedstawicielstwa w Ameryce Północnej.
1968 – Otwarcie w Japonii centrum badawczego poświęconego rozwojowi technologii układów scalonych. Decyzja ta odzwierciedlała panujące wówczas w DENSO przekonanie, że obwody scalone staną się w przyszłości integralną częścią samochodu osobowego i doprowadzą do znacznego ulepszenia technologii detekcji i sterowania, w których rozwoju DENSO przoduje po dzień dzisiejszy.
1972 – Ustanowienie oddziału produkcyjnego w Tajlandii pod szyldem Nippondenso Thailand (obecnie DENSO Thailand). Był to pierwszy zakład produkcyjny DENSO utworzony poza terytorium Japonii.
1973 – Utworzenie europejskiej filii Nippondenso Europe (obecnie DENSO International Europe) na terenie Holandii. Początkowo było to jednopokojowe biuro w Amsterdamie w którym pracowało czterech oddelegowanych z Japonii pracowników i sekretarka. W tej chwili oddział regionalny jest usytuowany poza centrum Amsterdamu i zatrudnia około 260 pracowników. Obecnie DENSO zatrudnia w całej Europie ponad 13000 pracowników.
1973 – Porsche było pierwszą europejska firmą produkującą samochody, która podpisała umowę z DENSO na dostawy pomp powietrza doładowanego, które pomagały spełnić podwyższone normy emisji spalin. Dziś DENSO jest dostawcą podzespołów do wszystkich największych wytwórców samochodów na świecie.
1974 – Pierwsza świeca zapłonowa z platynową elektrodą (1,1 mm).
1975 – Pierwsza na świecie świeca zapłonowa wyprodukowana w technologii U-groove.
1977 – Rozpoczęcie regeneracji podzespołów w Ameryce Północnej.
1982 – Wprowadzenie nowej odmiany rozrusznika o zmniejszonych gabarytach i niższej cenie w porównaniu do rozruszników standardowych.
1984 – Otwarcie nowego centrum testowego w Japonii, usytuowanego w Nukata, w okolicach Okazaki. Testy w warunkach rzeczywistych to jeden z czynników decydujących o wysokiej jakości produktów DENSO.
1985 – Ustanowienie oddziału Nippondenso America (obecnie DENSO America) wraz z centrum technicznym w Detroit – pierwsze tego typu przedsięwzięcie poza Japonią.
1989 – Utworzenie pierwszego zakładu produkcyjnego w Europie. Oddział działający pod szyldem DENSO Barcelona, rozpoczął produkcję cewek zapłonowych. Niedługo później otwarto fabrykę DENSO Marston w Wielkiej Brytanii, gdzie są produkowane chłodnice.
1990 – Nippondenso Europe rozpoczyna program regeneracji podzespołów.
1991 – Pierwsza na świecie świeca żarowa z żarnikiem ceramicznym.
1990 – Współpraca z włoską firmą Magneti Marelli, której owocem było otwarcie kolejnego zakładu produkcyjnego w Wielkiej Brytanii, zajmującego się wytwarzaniem układów klimatyzacji.
1993 – Otwieranie kolejnych europejskich zakładów produkcyjnych wywołało konieczność utworzenia lokalnych ośrodków testowych i badawczo-rozwojowych. W Coventry, w Wielkiej Brytanii, otwarto centrum techniczne zajmujące się rozwojem systemów sterowania układem silnika.
1993 – Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska uznała Nippondenso za światowego lidera ochrony warstwy ozonowej przed wpływem szkodliwych czynników chłodniczych, wpisując firmę na listę zasłużonych dla ochrony
warstwy ozonowej w stratosferze.
1994 – Otwarcie w Monachium centrum testowego układów klimatyzacji.
1995 – Nagroda Best of the Best (Najlepszy z Najlepszych) przyznana firmie Nippondenso przez agencję konsultingową Arthur D. Little za nowatorskie rozwiązania i wybitne osiągnięcia w dziedzinie zarządzania produkcją.
1996 – Z myślą o dalszej światowej ekspansji, wszystkie przedsięwzięcia firmowane nazwą Nippondenso zostają przemianowane na DENSO .
1997 – Pierwsza na świecie sterowana elektronicznie, bezsprzęgłowa sprężarka układu klimatyzacji.
1997 – Pierwsza świeca zapłonowa z irydową elektrodą (0,4 mm).
1997 – Ustanowienie węgierskiej filii pod nazwą DENSO Manufacturing Hungary, zajmującej się produkcją sterowanych elektronicznie pomp wtryskowych do silników wysokoprężnych.
1998 – Pierwszy na świecie katalizator o cienkościennej strukturze plastra miodu.
1999 – DENSO na liście 100 najlepiej zarządzanych firm według rankingu magazynu Industry Week.
1999 – Pierwszy na świecie dwunastootworowy wtryskiwacz.
1999 – DENSO dokonuje zakupu 80% akcji oddziału Magneti Marelli zajmującego się osprzętem elektrycznym i tworzy w San Salvo zakład produkcyjny DENSO Manufacturing.
2000 – Pierwszy na świecie alternator segmentowy z podwójnym uzwojeniem stojana wykonanym z drutu o przekroju kwadratowym (alternator typu SC) oraz podwójnym prostownikiem.
2001 – Pierwszy na świecie rozrusznik segmentowy (SC) z przekładnią planetarną.
2001 – Przejęcie od firmy Magneti Marrelli zakładu produkcji układów wymiany cieplnej i ustanowienie w okolicy Turynu oddziału DENSO Thermal Systems.
2001 – Utworzenie w Libercu czeskiego oddziału firmy o nazwie DENSO Manufacturing Czech mającego produkować chłodnice oraz układy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji.
2001 – Pierwszy napędzany poprzez pasek klinowy prądnico- -rozrusznik.
2002 – Ustanowienie DENSO Air Systems Czech dla potrzeb produkcji komponentów układów klimatyzacji oraz tureckiego oddziału DENSO Otomotiv w Istambule mającego za zadanie zarówno produkcję, jak i sprzedaż części na lokalnym rynku.
2002 – Węgierski oddział DENSO Manufacturing Hungary rozpoczyna dodatkowo produkcję komponentów dla systemów zmiennych faz rozrządu oraz układów zasilania silników wysokoprężnych typu Common-rail.
2002 – Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska przyznaje DENSO nagrodę w dowód zasług dla ochrony klimatu za opracowanie i wdrożenie do masowej produkcji pierwszej pompy ciepła przeznaczonej do ogrzewania wody w gospodarstwach domowych, wykorzystującej dwutlenek węgla jako czynnik chłodniczy.
2002 – DENSO jako pierwszy w historii dostawca części samochodowych otrzymuje nagrodę Chairman’s Award przyznawaną przez znaną agencję badania rynku J.D. Power and Associates.
2002 – Wprowadzenie przez DENSO na rynek świec Iridium Saver z przeznaczeniem dla silników napędu generatorów prądotwórczych zasilanych gazem naturalnym.
2003 – DENSO zaprzestaje stosowania we wszystkich silnikach elektrycznych przeznaczonych dla europejskiego rynku motoryzacyjnego szczotek zawierających ołów.
2003 – Węgierski oddział DENSO Manufacturing Hungary to pierwszy poza Japonią zakład DENSO o zerowej produkcji odpadów przemysłowych.
2003 – Najmniejszy na świecie czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym (MAP).
2003 – Rozbudowa centrum testowego w Monachium o dodatkowy dział analityczny.
2003 – Utworzenie oddziału DENSO Sistemas Termicos Espana w Vigo w Hiszpanii. Jest to już dziewiąty europejski zakład produkcyjny DENSO zajmujący się wytwarzaniem chłodnic i komponentów układów klimatyzacji.
2003 – Pierwszy na świecie system adaptacyjnych lamp przednich.
2004 – Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska przyznaje DENSO nagrodę w dowód zasług dla ochrony klimatu za 2004 r. za opracowanie i wdrożenie pierwszej na świecie sprężarki inwertorowej o napędzie elektrycznym.
2004 – DENSO Manufacturing Hungary jako pierwsza firma z branży samochodowej otrzymuje od Komisji Europejskiej nagrodę za działania na rzecz ochrony środowiska w Europie.
2005 – Otwarcie w niemieckim Aachen centrum badawczo-testowego mającego zajmować się komponentami silników o zapłonie samoczynnym. Był to pierwsza tego typu placówka, mająca za zadanie rozwój technologii silników o zapłonie samoczynnym, utworzona poza terytorium Japonii.
2005 – Wprowadzenie czterech nowych komponentów do samochodów o napędzie hybrydowym: zintegrowany moduł kontroli napędu hybrydowego, moduł kontroli baterii napędu, przetwornica DC-DC oraz pierwszą na świecie elektryczną sprężarkę układu klimatyzacji z inwerterem (regulatorem wydajności).
2005 – Pierwszy na świecie system zasilania silnika o zapłonie samoczynnym typu common-rail z ciśnieniem w szynie rzędu 1800 barów.
2005 – Najmniejsze i najlżejsze na świecie wysokowydajne alternatory. 220-amperowy alternator DENSO to pierwsze urządzenie o tak wysokiej wydajności chłodzone powietrzem.
2005 – DENSO ogłasza program EcoVision 2015, kolejny krok w dążeniach firmy do rozwoju technologii wspierających zrównoważony rozwój poprzez ochronę środowiska naturalnego.
2006 – Brytyjski oddział DENSO Manufacturing UK ograniczył ilość produkowanych rocznie odpadów przemysłowych z 55 ton do zera. 95% generowanych przez zakład odpadów zostaje przekazane do powtórnego przetworzenia.
2006 – Pierwszy dwururowy wymiennik wewnętrzny dla klimatyzatorów kompaktowych.
2006 – Turecki oddział DENSO Otomotiv zostaje przeniesiony do nowej, większej siedziby w Istambule i podwaja produkcję chłodnic i elementów układów klimatyzacji. Firma w dalszym ciągu prowadzi na rynku tureckim sprzedaż alternatorów i rozruszników.
2006 – Pierwszy system zmiennych faz rozrządu o napędzie elektrycznym.
2006 – Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska przyznaje DENSO nagrodę w dowód zasług dla ochrony klimatu za 2006 r. za opracowanie pierwszego strumienicowego układu klimatyzacji.
2006 – Rozpoczęcie programu regeneracji sprężarek układu klimatyzacji w Europie.
2007 – Wprowadzenie modułu kontroli wysokowydajnego systemu zasilania (PCU) oraz systemu chłodzenia baterii napędu hybrydowego, znacznie wyprzedzającego konkurencyjne rozwiązania pod względem wagi i gabarytów.
2007 – DENSO and Toyota wspólnie tworzą historię motoryzacji – hybrydowy samochód Toyota Supra HV-R zwycięża w wyścigu 24-godzinnym.
2008 – Europejski oddział DENSO Aftermarket Sales Europe otrzymał od General Electric nagrodę „Zero Defect” przyznawaną za bezusterkowość.
2008 – Przeprowadzenie analizy możliwości wykorzystania oleju napędowego pochodzenia roślinnego (bio-diesel) do napędu pomp ciepła w przemysłowych układach klimatyzacji w celu zredukowania emisji dwutlenku węgla.
2008 – Wprowadzenie na rynek małego i taniego, mikrofalowego radaru przeciwuderzeniowego.
2008 – Najmniejszy na świecie układ klimatyzacji dla kompaktowego samochodu osobowego.
2009 – Pierwszy na świecie rozrusznik połączony na stałe z wałem korbowym.
2009 – Wprowadzenie do sprzedaży zbiornika chłodnicy wykonanego z przyjaznej dla środowiska żywicy. Zastosowanie nowego zbiornika umożliwia zarówno ograniczenie zużycia oleju w procesie produkcyjnym jak i obniżenie emisji dwutlenku węgla podczas użytkowania.
2009 – Otwarcie w Moskwie centrum sprzedaży DENSO Sales Russia. Biuro to zajmuje się głównie sprzedażą i promocją części DENSO przeznaczonych na rosyjski rynek wtórny.
2009 – DENSO Manufacturing UK otrzymuje nagrodę “Green Globe” za obniżenie produkcji odpadów przemysłowych.
2009 – DENSO otrzymuje wyróżnienie za nowatorskie wykorzystanie żywic naturalnych przy produkcji zbiorników chłodnic. Stowarzyszenie Inżynierów Tworzyw Sztucznych doceniło środowiskowe zalety wynikające z zastosowania ekologicznej żywicy.
2010 – DENSO w dowód zasług na rzecz redukcji zużycia energii, otrzymuje w Japonii nagrodę „Energy Conservation Prize”.
2010 – Ustanowienie w Tangerze oddziału DENSO Thermal Systems Morocco.To drugie na kontynencie Afrykańskim przedsięwzięcie DENSO. Zakład produkcyjny zlokalizowany w Tangerze w Maroku produkuje samochodowe układy klimatyzacji.
2010 – Zwiększenie wolumenu sprzedaży części na rynku wtórnym we Włoszech, Francji i Hiszpanii związane z przejęciem firmy CTR s.r.l.
2010 – Stworzenie najszybszego na świecie małego robota przemysłowego: 6-osiowy robot DENSO WAVE VS-series. Pierwsza na świecie konstrukcja tego typu posiadająca całe okablowanie zabudowane w środku.
2010 – Wprowadzenie na rynek zasilanych elektrycznie układów klimatyzacji dla autobusów o napędzie hybrydowym. Jest to pierwszy układ klimatyzacji wyposażony w zasilaną elektrycznie sprężarkę z wbudowanym konwerterem.
2010 – Otwarcie w Dubaju centrum sprzedaży pod nazwą DENSO Sales Middle East & North Africa. Oddział ten będzie stanowił przyczółek DENSO dla sprzedaży części na rynek wtórny w krajach regionu Bliskiego Wschodu.
2010 – Rozbudowa centrum badawczo-testowego w niemieckim Aachen. Powierzchnia biur i pomieszczeń wzrosła trzykrotnie, podwojono też ilość zainstalowanego wyposażenia.
2010 – Wprowadzenie wycieraczek płaskich i hybrydowych przeznaczonych na rynek wtórny.
2010 – Wprowadzenie świec zapłonowych serii Twin Tip. Ta wysokiej klasy świeca z elektrodą niklową pozwala obniżyć zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla przy cenie zbliżonej do standardowych świec niklowych.
DENSO w Polsce
Odkąd firma DENSO dwa lata temu wprowadziła do Wschodniej Europy przedstawicieli handlowych, obszar ten pod wieloma względami stał się jednym z najlepszych rynków wtórnych. W tym czasie odnotowano gwałtowny wzrost sprzedaży spółki w Polsce, od głównego asortymentu – świec zapłonowych, po cały asortyment produktów DENSO dla rynku wtórnego. Nieustannie powiększany zespół przedstawicieli handlowych konsekwentnie przekłada się na wsparcie dla dystrybutorów, sprzedaż produktów oraz dostosowanie dystrybucji do potrzeb nabywców. Strategia ta okazała się wyjątkowo skuteczna. Wsparcie klienta obejmuje szkolenia oraz udział w wydarzeniach konsumenckich, takich jak targi InterCars czy targi Profi Auto.
Jednym z kluczowych sukcesów DENSO w Polsce było wprowadzenie w 2010 roku na rynek wtórny innowacyjnej świecy zapłonowej TT. DENSO planuje w 2012 roku zastąpić świece niklowe świecami TT. W tym celu, z końcem roku 2011, DENSO rozpoczęło kampanię reklamową świec zapłonowych TT, która ma nakłonić dystrybutorów i mechaników do przejścia na świece TT. Kampania obejmuje promocje zakupu świec zapłonowych TT, ogólnokrajowe szkolenia oraz bieżące kampanie reklamowe.
Ogólne informacje i dane
- W jednym zdaniu: DENSO – jeden z największych producentów części i systemów w światowym przemyśle motoryzacyjnym. Spółka opracowuje i wytwarza zaawansowaną technologię oraz systemy na pierwszy montaż, a także podzespoły układu klimatyzacji, elektryki, elektroniki oraz informacji i bezpieczeństwa.
- Data powstania: W1949 roku firma Toyota wyodrębniła pierwszy zakład produkujący wyposażenie elektroniczne pod nazwą NIPPON DENSO, co tłumacząc dosłownie oznacza „japońskie wyposażenie elektryczne”.
-
Światowa siedziba główna: Prefektura Aichi w Japonii.
Siedziba w Europie: Weesp w Holandii. - Wielkość: Zatrudnienie na całym świecie: 120 tys. osób w 35 krajach i regionach. 200 spółek zależnych i stowarzyszonych na całym świecie.
- Obrót: Skonsolidowana łączna sprzedaż spółki DENSO za rok obrotowy, kończący się 31 marca 2011 roku wyniósł 27,7 mld €.
- Baza klientów: Zaopatruje wszystkich czołowych producentów samochodów na całym świecie. Dziewięć na dziesięć samochodów poruszających się po współczesnych drogach wyposażonych jest w oryginalną część DENSO.
- Innowacje: Firma DENSO 9,3% środków z łącznej sprzedaży w okresie 2010-2011 przeznaczyła na badania i rozwój.
Asortyment DENSO na europejskim rynku wtórnym
- Product managerowie firmy DENSO z siedzibą w Weesp w Holandii konsekwentnie wzbogacają programy części zamiennych DENSO dla europejskiego rynku wtórnego.
- Każdy program jest dobierany z należytą starannością i systematycznie aktualizowany w celu zagwarantowania miłośnikom motoryzacji możliwie wydajnych części o jakości na pierwszy montaż oraz wysokiego potencjału rentowności, jakości oraz popularności wśród dystrybutorów i warsztatów. Sprzedaż tych programów koordynowana jest lokalnie, ze szczególnym uwzględnieniem miejscowego wsparcia klienta gwarantowanego przez profesjonalne zespoły techników i szkoleniowców.
- Obecnie programy DENSO dla rynku wtórnego obejmują:
– układy klimatyzacji, na które składają się sprężarki i skraplacze;
– części układów chłodzenia silnika: chłodnice i wentylatory;
– filtry kabinowe;
– świece zapłonowe;
– świece żarowe;
– wycieraczki;
– rozruszniki i alternatory;
– układy EMS: przepływomierze, cewki zapłonowe i sondy lambda;
– części układów diesla,
DENSO – innowacyjne części
Firma DENSO swój rozwój oraz reputację zawdzięcza głównie silnemu ukierunkowaniu na konstruowanie i ulepszanie produktów. Dzięki inwestycjom na poziomie ok. 9% łącznej sprzedaży, każdego roku, firma opracowała liczne, przełomowe usprawnienia technologiczne, takie jak: technologia adaptacyjnej regulacji prędkości oraz system ochrony przedzderzeniowej. DENSO jest również liderem na rynku wtórnym w takich technologiach jak:
- świece zapłonowe TT, bez użycia metali szlachetnych – TT Spark Plugs;
- pierwsze na świecie irydowe świece zapłonowe – Iridium Spark Plugs;
- systemy wtrysku paliwa typu CommonRail w silnikach diesla z maksymalnym ciśnieniem 2 000 bara;
- wtryskiwacze piezoelektryczne;
- ceramiczne świece żarowe;
- najmniejsza na świecie średnica elektrody środkowej dla świec zapłonowych – 0,4 mm;
- pierwsze na świecie stale włączone rozruszniki;
-
pierwszy na świecie rozrusznik typu TS, zaprojektowany specjalnie dla systemów start/stop.
Oprócz szeroko zakrojonych działań w zakresie badań i rozwoju, firma DENSO ogłosiła koncepcję Vision 2015, zgodnie z którą angażuje się w tworzenie lepszego świata. Celem tej koncepcji jest pomoc w tworzeniu rzeczywistości, w której ludzie żyją w świecie bezwypadkowym i w przyjaznej środowisku harmonii. Aby osiągnąć te cele, firma DENSO dąży do opracowania doskonałych technologii w zakresie ochrony środowiska, bezpieczeństwa i komfortu.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 31 lipca 2017, 14:41 0 0
Polecam te firme ,jestem uzytkownikiem Toyoty
Odpowiedz