Firma Continental zaprezentowała swoją najnowsza oponę letnią – ContiPremiumContact 5. Dzięki krawędziom 3D i makro blokom na barkach sprawdza się ona niezależnie od warunków pogodowych. Łączy dobre właściwości podczas hamowania na mokrej i suchej ze zredukowanymi oporami toczenia, co potwierdzają testy ADAC, w których ContiPremiumContact 5 zajęła pierwsze miejsce.
Nowe poprzeczne krawędzie 3D zapobiegają podwijaniu się i deformacji bloków bieżnika, zapewniając równomierny rozkład sił podczas hamowania. Ponadto na mokrych nawierzchniach krawędzie bloków przecinają warstwę wody dając efekt wycieraczki. Daje to skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchnio 15 proc., w porównaniu z wcześniejszą wersją opony.
Makro bloki na barkach maksymalizują powierzchnię przylegania opony do nawierzchni na zakrętach i w trakcie hamowania. Zapewniają też lepszą stabilność jazdy. Rowki wodne w pasach bieżnika zapewniają komfortową jazdę, a nowa geometria rowków gwarantuje szybkie odprowadzanie nadmiaru wody, zapobiegając również aquaplaningowi, także przy wysokich prędkościach.
– „Naszym inżynierom udało się w optymalny sposób połączyć wszystkie najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne wykorzystane i sprawdzone we wcześniejszych modelach opon letnich Continental” – powiedział Andrzej Mazur, Brand Manager Continental Opony Polska.
Połączenie elastycznego barku i wzmocnionej stopki opony zapewnia optymalną elastyczność i większą stabilność ściany bocznej. Oprócz poprawy komfortu jazdy i wydłużonych o 12 proc. przebiegów, skutkuje to zmniejszonymi o 8 proc. oporami toczenia. Nowe opony są także o 5 proc. cichsze, co zawdzięczają blokom barkowym wyposażonym w łączniki zapobiegające rozchodzeniu się hałasu.
ContiPremiumContact 5 wprowadzana jest w rozmiarach, które pokrywają ponad 80 proc. rynku.
Dostępne rozmiary ContiPremiumContact 5:
14" | 15" | 16" | 17" |
---|---|---|---|
175/65R14 82T TL |
185/65R15 88T TL |
205/60R16 92H TL |
205/55R17 95V TL XL |
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 21 marca 2012, 17:04 0 0
Faktycznie bardzo ciekawa opona godna uwagi!
Bieżnik niby tradycyjny a jednak wyraźnie skupiono się na newralgicznych punktach każdej opony. Krawędzie bieżnika z racji swojej masywnej budowy, będą wydłużały okres eksploatacyjny zamontowanej opony zwłaszcza na przedniej osi pojazdu, co również poprawi jej stabilność o czym wspomnieli autorzy artykułu.
Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić ceny produktu. W przypadku korzystnej ceny i sprawdzeniu się w praktyce, wróże szybki sukces.
Pozdrawiam "lewar"
Odpowiedz
Anonim, 22 marca 2012, 22:33 0 0
A będą okulary gratis?
Odpowiedz
Anonim, 16 stycznia 2014, 21:04 0 0
będzie w pysk gratis
Odpowiedz