Karta testowa ATE (przygotowała firma ATE)

13 października 2004, 0:00

Właśnie wymieniliście łożysko koła i zaraz po tym zapaliła się kontrolka ABS? Co się stało?
W naszym przykładzie niewłaściwie zamontowano łożysko koła. W większości przypadków ponowny demontaż uszkodziłby trwale pierścień lub nawet całe łożysko. Usunięcie takiego błędu kosztuje zarówno sporo czasu jak i pieniędzy.
Od kilku lat, nowe samochody wyposażane są w aktywne czujniki koła. Czujniki te w zasadzie zawsze współpracują w powiązaniu z magnetycznymi pierścieniami ABS. Same pierścienie magnetyczne możecie sobie wyobrazić jako sąsiadujące ze sobą naprzemiennie: biegun północny i południowy.
Wyżej wspomniane pola magnetyczne muszą być umiejscowione naprzeciwko czujników koła. Jeśli łożysko koła zostanie nieprawidłowo zamontowane- tzn. pola magnetyczne nie są umiejscowione naprzeciwko czujników koła, wówczas system czujnik koła i pierścień magnetyczny – nie mogą dostarczyć żadnego sygnału. W tych pojazdach kontrolka ABS zapali się dopiero podczas jazdy.
Dzięki ATE karcie testowej do magnetycznych pierścieni ABS możecie się chronić przed takimi usterkami.
Zanim zamontujecie łożysko koła możecie upewnić się, po której stronie znajduje się pierścień magnetyczny ABS.
Teraz już tylko należy uważać, aby stronę z pierścieniem magnetycznym ustawić naprzeciwko czujnika koła a następnie wcisnąć łożysko.
Również przy poszukiwaniu usterek, przydaje się ATE karta testowa.
Jeśli podczas poszukiwania usterek stwierdzicie, że sygnał wyjściowy czujnika nie jest prawidłowy, jednakże otoczenie czujnika jak i sam czujnik jest sprawny, dzięki karcie testowej można sprawdzić czy to nie brakujące ząbki (pary biegunów) pierścieni magnetycznego nie są przyczyną usterki.
Wówczas niezbędny będzie demontaż pierścienia magnetycznego, a nawet całego łożyska koła.
]1[


Zawsze przestrzegajcie następujących zasad podczas pracy z łożyskami koła z magnetycznym pierścieniem ABS:
– nigdy nie kłaść łożyska koła na brudny blat roboczy.
– nie kłaść łożyska koła z pierścieniem magnetycznym w pobliżu stałego magnesu.
Nasza wskazówka odnośnie demontażu aktywnego czujnika koła:
Nie należy wkładać ostrych narzędzi do otworu gdzie zamontowany jest czujnik ABS, gdyż może to uszkodzić pierścień magnetyczny.
Nasza wskazówka odnośnie montażu łożyska koła:
– zwrócić uwagę, aby stronę z pierścieniem magnetycznym ustawić naprzeciwko czujnika koła.
– montować łożyska tylko zgodnie z zaleceniami ich producenta lub producenta pojazdu.
– w żadnym wypadku nie wbijać łożyska młotkiem.
– wciskać łożyska tylko przy pomocy odpowiednich narzędzi
– unikać uszkodzenia pierścienia magnetycznego

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!