Jak mierzyć odchył w dwumasowym kole zamachowym?

17 lutego 2020, 10:54

Trenerzy techniczni z zespołu Tech’Care Valeo w nowym vlogu z serii TechTalk odpowiadają na najczęstsze pytania, jakie padały podczas szkoleń technicznych dotyczących kół dwumasowych w 2019 roku. W tym odcinku poruszają tematy związane pomiarem odchyłu w DKZ.

Diagnostyka kół dwumasowych – temat cały czas na topie wśród mechaników

Diagnostyka koła dwumasowego to odwieczny i powracający temat podczas szkoleń technicznych. Mechanicy po demontażu skrzyni biegów często zastanawiają się czy koło dwumasowe, które zamontowane jest w samochodzie jest dobre czy kwalifikuje się do wymiany. Na tym etapie pojawiają się wątpliwości, jak skutecznie zweryfikować jego stan.

Zbigniew Zieliński z zespołu Tech’Care radzi, że gdy mamy już zdemontowane koło dwumasowe to jednym ze sposobów, aby sprawdzić, czy kwalifikuje się do dalszego użytkowania jest pomiar odchyłu, czyli prześwitu między masą pierwotną, a wtórną.

Jednak uwaga – prawidłowy odchył nie jest zawsze taki sam w każdym kole dwumasowym – jest on zależny od rodzaju łożyska jakie zostało użyte w danym kole. Jakie są konkretne tolerancje odchyłu dopuszczane przez Valeo przy danych sposobach łożyskowania? Tego i innych szczegółów można się dowiedzieć oglądając film przygotowany przez trenerów Valeo. W krótkim filmie trenerzy techniczni rozwiewają także wątpliwości czy należy przeprowadzać takie weryfikacje w przypadku nowych kół dwumasowych.

Zobacz film: https://gateway.on24.com/wcc/eh/1832157/lp/2162997/diagnostyka-ko%C5%82a-zamachowego-dmf—pomiar-przechy%C5%82u/

Więcej odpowiedzi na nurtujące mechaników pytania w kolejnych odcinkach

Dostępnych jest już także także więcej odcinków z serii Valeo TechTalk, w których trenerzy Valeo odpowiadają na inne popularne pytania, które padały podczas szkoleń w 2019 roku.

Wszystkie filmy można znaleźć na stronie: https://gateway.on24.com/wcc/gateway/elitevaleoservice/1832157/category/13641/polish

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Krzysztof ze Skawiny, 19 lutego 2020, 9:20 0 0

Odchył od normy mierzy się w Skawinie.

Niestety nie trzeba miernika, aby przekonać się, że to co emituje Valeo jest dużo powyżej norm dopuszczalnego smrodu..

Odpowiedz

Mechanik, 22 lutego 2020, 18:36 0 0

Aby obejrzeć film wymagana jest rejstracja. Czy Valeo naprawdę nie ma lepszych sposobów na pozyskiwanie leadów?

Odpowiedz