TRW Automotive Aftermarket wprowadza do oferty płyn hamulcowy DOT5.1 ESP, który nadaje się do wszystkich układów o specyfikacji DOT. Zmieniono także wygląd opakowań płynów i materiał, z którego są wykonane. Wśród nowości znalazł się także olej do centralnego układu hydraulicznego, wykorzystywany w układzie kierowniczym, zawieszenia i innych układach.
– „Nasz nowy płyn hamulcowy jest naprawdę unikatowy – jest to bowiem jedyny uniwersalny płyn, który może zostać zastosowany w dowolnych układach DOT. Naszym celem było uzyskanie mokrego punktu wrzenia dla płynu zawodnionego powyżej 180°C, a jednocześnie utrzymanie lepkości w temperaturze -40°C poniżej maksymalnej wartości określonej w specyfikacji, tj. 750 cSt w przypadku układów ESP.” – powiedziała Barbara Koerfer, menedżer TRW ds. produktów hamulców bębnowych i układów uruchamiających.
Płyn DOT5.1 ESP, przeznaczony do układów z systemem ESP, odróżnia się od pozostałych płynów ESP dostępnych na rynku, których najwyższym minimalnym punktem wrzenia płynu zawodnionego jest temperatura 170°C.
Kolor butelki płynu oznacza też jego zastosowanie: w czarnych sprzedawane są zwykłe płyny hamulcowe DOT, zaś w srebrnych – płyny do zastosowań specjalnych, np. DOT4 ESP, DOT5.1 ESP, nowy olej do centralnego układu hydraulicznego (CHF) oraz płyn hamulcowy Grand Prix 600. Nowy płyn TRW DOT 5.1 ESP może być stosowany we wszystkich pojazdach używających płynów o specyfikacji DOT.
– „Kiedy układ ESP wykryje potencjalny poślizg, uaktywnia się, aby utrzymać samochód na zamierzonym kursie, i w ciągu milisekund uruchamia poszczególne hamulce, zwiększając kontrolę kierowcy nad pojazdem. W tym momencie potrzebna jest niska lepkość płynu. Jako przodujący projektant zaawansowanych układów hamulcowych i kierowniczych TRW wie, że odpowiedni płyn w takiej chwili ma zasadnicze znaczenie.” – tłumaczy Barbara Koerfer.
Niezbędne są dokładne testy płynu hamulcowego — TRW zaleca coroczną kontrolę stanu płynu hamulcowego przy użyciu wysokiej klasy testerów płynu hamulcowego, które mierzą rzeczywistą temperaturę wrzenia, a nie określają zawartość wody w płynie hamulcowym na podstawie pomiaru jego przewodnictwa elektrycznego, co bardzo często daje nieprecyzyjne dane. Testery wysokiej jakości działają niezależnie od temperatury i składu płynu hamulcowego. Dają one możliwie najdokładniejsze i powtarzalne wskazania w ciągu niecałej minuty.
Oferta płynów TRW obejmuje dziewięć płynów, smar i zmywacz. Jest to pełny asortyment płynów o specyfikacji DOT 3, DOT 4, DOT 4 ESP, wyścigowy płyn hamulcowy DOT 4 „Grand Prix”, DOT 5.1 i nowy płyn DOT 5.1 ESP. Płyny TRW ulegają biodegradacji, a butelki nadają się do ponownego przetworzenia.
Komentarze