Q Service Castrol z planami na 2020 rok

15 stycznia 2020, 13:38

W Polsce działa już 200 serwisów pod szyldem Q Service Castrol. Na konferencję zorganizowaną w hotelu Warszawianka w Jachrance zjechali się właściciele warsztatów po przeprowadzonym rebrandingu. Inter Cars przedstawił nowych partnerów sieci Q Service Castrol, podsumowany został poprzedni rok i nakreślono plany na rok 2020.

Przypomnijmy, marka Castrol nawiązała współpracę strategiczną z firmą Inter Cars tworząc sieć pod wspólnym szyldem Q Service Castrol. Cel na rok 2019 zakładał dokonanie rebrandingu 200 warsztatów z dotychczasowej sieci Q Service, w których została zmieniona identyfikacja wizualna, a oferta została dostosowana do zakładanych standardów. Więcej pisaliśmy o tym tutaj.

Ostatnie miesiące pokazują, w jakim kierunku zmierzamy i jak bardzo jesteśmy zdeterminowani, żeby stworzyć najlepszą i największą sieć. Jak dużo inwestujemy w marketing, szkolenia aby wspólnie podnieść jakość warsztatów – mówi Maciej Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars SA.

Ewolucja warsztatów przyniosła pozytywny wydźwięk w słupkach sprzedaży. Tylko w 200 warsztatach sprzedanych zostało łącznie 287 tys. litrów oleju Castrol w 2019 roku, co jest przekroczeniem założonego planu o 13 procent. Podobna sytuacja została przedstawiona odnosząc się do głównych filarów usług, na których opierają się warsztaty sieci Q Service Castrol, czyli opon, akumulatorów i klimatyzacji. W segmencie opon sprzedaż wzrosła o 16%, akumulatorów o 16%, a klimatyzacji – 67%, ponad średnią rynkową.

Nie będzie targów Inter Cars 2020: inna forma świętowania 30-lecia

W 30. jubileuszowym roku działalności, firma Inter Cars zrezygnowała z dużego, centralnego eventu i postawiła na kilka mniejszych, lokalnych wydarzeń, celem lepszego dotarcia do swoich partnerów biznesowych, o czym opowiedział Maciej Oleksowicz:

Wiele osób pyta dlaczego nie organizujemy tak wielkiej imprezy jak na 25-lecie, dlaczego nie Stadion Narodowy, dlaczego nie wielkie targi czy koncert? Długo zastanawialiśmy się jak uczcić 30-lecie Inter Carsu, jak się pokazać. Doszliśmy do wniosku, że w partnerstwie nie chodzi o to, by prezentować Inter Cars jako wielką firmę. Dlatego w tym roku organizujemy dużo regionalnych wydarzeń, podczas których będzie możliwość wspólnego rozmawiania i dyskutowania jak działać lepiej, sprawniej, taniej, szybciej – mówi Maciej Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars S.A.

Trendy usług warsztatowych

Oprócz podsumowania poprzedniego roku, nakreślono także najnowsze trendy z zakresu usług warsztatowych i ich niedaleką przyszłość. Jednym z trendów jest kalibracja kamer, czujników i radarów z zakresu systemów bezpieczeństwa, które znajdą się na wyposażeniu standardowym w samochodach produkowanych od 2021 roku, a jest to: system awaryjnego hamowania, czujniki ostrzegające przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, asystent ograniczenia prędkości, system wykrywania zmęczenia kierowcy oraz kamera cofania lub czujniki parkowania.

Co za tym idzie “warsztaty przyszłości” będą musiały poradzić sobie z obsługą dodatkowych zestawów czujników, kamer i radarów. Sieć Q Service rozpoczęła przygotowania w tym zakresie, zapowiadając szkolenia techniczne z kalibracji kamer, radarów i czujników systemów bezpieczeństwa, a także dostępność urządzenia do tejże kalibracji firmy Bosch. Zapowiedziana została również możliwość przygotowania oferty na otwarcie stacji ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych jako dodatkowej usługi na terenie warsztatu. O wejściu w życie tej usługi zadecydują warsztaty w ankiecie.

Pozostając w tematyce trendów warsztatowych, Inter Cars wprowadził do dwóch warsztatów Q Service Castrol w formie testowej rozwiązanie “Inter Cars GO”, którego celem jest aktywna reakcja na potrzeby klientów. Warsztat jak dotąd pozostawał pasywnym przedsiębiorstwem. To oznacza, że klienci pierwsi kontaktowali się z serwisem w przypadku potrzeby skorzystania z danej usługi serwisowej.

Inter Cars GO jest narzędziem, które pozwala zmienić podejście i współpracę z klientami. W złącze OBD wpinana jest kostka, produkcji firmy TEXA, która monitoruje i powiadamia serwis o wykrytych błędach pracy pojazdu, a także umożliwia zdalną diagnostykę, dzięki czemu warsztat może reagować wcześniej, np. powiadamiając klienta o zbliżającym się przeglądzie czy kończących swój żywot klockach hamulcowych.

Obecnie w Niemczech jeździ już 4 mln samochodów używanych z kostką wpiętą do wejścia OBD. Testujemy to rozwiązanie w dwóch warsztatach w Warszawie. Jest to kolejny element, dzięki któremu wchodzimy na coraz wyższy poziom standardu sieci – mówi Jakub Gierszyński, z działu marketing sieci Q Service Castrol.

Obecnym na spotkaniu przypomniano także jak istotne jest bycie dostępnym dla klientów również w sieci, poprzez własne strony internetowe czy też obecność w mediach społecznościowych. W tym kontekście Inter Cars wychodzi z inicjatywą pomocy wejścia w świat cyfrowy poprzez wzięcie na siebie obowiązku tworzenia i dystrybucji treści na stronach internetowych zrzeszonych warsztatów. Treści będą przygotowywane zarówno przez firmę Inter Cars jak i partnerów oraz dostawców.

Celem jest zbudowanie wizerunku danego warsztatu w sieci, wykorzystując do tego strony internetowe oraz integrację z mediami społecznościowymi (głównie Facebookiem), a także tworzenie kampanii w Google. Więcej o inicjatywie budowaniu wizerunku w sieci znajdziecie tutaj.

Nowi partnerzy sieci

Podczas sobotniego eventu przedstawiono nowych partnerów zaangażowanych w projekt sieci Q Service Castrol – ZF Aftermarket i Continental. Marka ZF oprócz roli dostawcy części jest również zaangażowana w sektor szkoleniowy poprzez projekt ZF [pro]Tech.

Szanowni Państwo, obietnica, którą złożyliśmy Państwu przed rokiem została spełniona. Na koniec 2019 na mapie Polski było 200 serwisów zrzeszonych pod logiem Q Service Castrol. My jednak nie zwalniamy tempa i chcemy, aby nasza sieć była nie tylko najbardziej rozpoznawalną, ale i największą organizacją tego typu. Dlatego nasz cel na rok 2020 to 400 serwisów zrzeszonych pod naszym logiem – mówi Wojciech Twaróg, Członek Zarządu Inter Cars.

Za nami intensywny rok, w którym wspólnie z Inter Cars rozwijaliśmy koncept sieci Q Service Castrol. Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem. Dynamicznie rozwijajmy ofertę i chcemy, aby warsztaty zrzeszone w naszej organizacji rosły razem z nami. Pozyskanie nowych partnerów jest bardzo pomocne i wierzę, że już niedługo będziemy największą siecią serwisową w Polsce, a być może i w Europie – dodaje Leszek Radzikowski, Dyrektor ds. dystrybucji Castrol w Polsce.

Continental w ramach partnerstwa zaoferował markę opon Semperit na wyłączność (poza kanałami Car Dealer) dla warsztatów sieci Q Service Castrol. Continental posiada w swoim portfolio 26 marek z czego 3 będą oferowane w warsztatach Q Service Castrol: Continental jako marka premium, Semperit jako marka pośrednia oraz Barum, marka budżetowa.

Dariusz Wójcik, dyrektor generalny Continental Polska.

Była to dla nas bardzo ważna, strategiczna decyzja. W momencie kiedy rozpoczęliśmy rozmowy o partnerstwie z Q Service Castrol, powiedzieliśmy sobie, że trzeba dać szansę temu partnerstwu i podjąć, czasami trudną, ale ważną decyzję. Podjęliśmy decyzję, że wycofujemy markę Semperit, z niektórych kanałów dystrybucji i zostawiamy ją tylko i wyłącznie, poza siecią Q Service, we współpracy z car dealerami. Myślę, że ta decyzja pomoże państwu wprowadzać markę Semperit w waszych serwisach – mówi Dariusz Wójcik, dyrektor generalny Continental Polska.

Na rok 2020 celem jest przeprowadzenie rebrandingu w kolejnych 200 warsztatach i pozyskanie kolejnych partnerów sieci. W tym roku powstała również 5-cio osobowa rada sieci, wybrana spośród warsztatów zrzeszonych w Q Service Castrol.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Profi, 15 stycznia 2020, 19:30 3 -2

Ojoj strach się bać

Odpowiedz

DWARF, 17 stycznia 2020, 7:31 2 -1

Spokojnie, nie macie się czego bać , nie wasza półka:)) waszych małych warsztacików nie ruszymy:P

Odpowiedz

QWER, 17 stycznia 2020, 8:35 1 0

Co racja to racja, zdecydowanie nie ta półka :)

Odpowiedz

WŁZAK, 22 stycznia 2020, 23:40 1 0

Nasze małe zakłady są większe od nie których z pośród tych 200.

Odpowiedz

ABCD, 17 stycznia 2020, 21:48 2 -1

Profi...co to za sieć??? Sieć banerów i nic więcej :):):)

Odpowiedz

Anonim, 20 stycznia 2020, 22:42 0 0

Czy te kolejne 200 wyrazi chęć przystąpienia ? Ja osobiście zastanawiam się nad tym pomimo że podpisałem wstępną umowę . To siec dla zakładów w dużych miastach .

Odpowiedz

Aaaaaa, 22 stycznia 2020, 23:13 3 0

wszystko by było fajnie tylko po co ten Castrol

Odpowiedz

WŁZAK, 23 stycznia 2020, 0:07 2 0

Dwa lata temu rozmawiałem z przedstawicielem CASTROLA o cenie bo na Allegro jest tańszy niż my kupujemy w cenie hurtowej , stwierdził że to nie Jego sprawa .Z tego powodu przeszliśmy na inne oleje . Jak mamy przekonać klientów z powrotem do CASTROLA ??? Jak mamy przejść pod Q Servise Castrol .Nad tym powinien się zastanowić CASTROL i Inter Cars .

Odpowiedz