Fiat Panda, Mercedes klasy B, Citroën DS5, a nawet Porsche 911 i Ferrari 458 Spider – w tych wszystkich pojazdach, zaprezentowanych podczas 64. targów we Frankfurcie, obecne są technologie Magneti Marelli. Oświetlenie, elektronika, zespoły napędowe, komponenty do układów wydechowych i zawieszeń: te wszystkie technologie Magneti Marelli dostarcza do wielu nowych pojazdów.
Oto tylko niektóre z tegorocznych motoryzacyjnych nowości, które wykorzystują technologie Magneti Marelli.
Fiat Panda
Nowy Fiat Panda, jeden z najbardziej oczekiwanych samochodów, zawiera wiele technologii dostarczonych przez Magneti Marelli: reflektory, świata, elektronikę i układy wydechowe, a także komponenty układów napędowych i zawieszenia. Wpływ na stylistykę auta mają reflektory halogenowe z funkcją DRL (świateł do jazdy dziennej).
Magneti Marelli produkuje kolektory dolotowe i centralki sterowania dla silników: 1.3 SDE 75 KM, 1.2 8V oraz 900 Twin Air Turbo 85 KM, w którym montowana jest również elektronika sterująca odzyskiem energii wykorzystanej przez system Stop&Start. Dla tych silników firma Magneti Marelli dostarcza również układy wydechowe (systemy "hot end" i "cold end"). Wszystkie wersje nowej Pandy wyposażone są w zawieszenia i amortyzatory opracowane i wykonane przez Magneti Marelli.
Porsche 911
Nowe Porsche 911 (991) jest wyposażone w nową tablicę wskaźników, zawierającą licznik obrotów, prędkościomierz, wskaźnik temperatury wody i oleju, wskaźnik ciśnienia oleju oraz poziomu paliwa. Jedna z tarcz wskaźników to najnowszej generacji wyświetlacz 4,6” TFT, który można skonfigurować i gromadzone są na nim informacje związane z nawigacją oraz funkcjami systemu Infotainment.
Ferrari 458 Spider
Także piękne Ferrari 458 Spider korzysta z technologii Magneti Marelli takich, jak tablica przyrządów i ekran do sterowania systemem Vehicle Dynamic Assistance. Magneti Marelli dostarcza ponadto tylny reflektor w technologii LED, które składa się z zewnętrznego wieńca 24 czerwonych diod dla światła pozycyjnego i światła stopu oraz z wewnętrznego wieńca 16 żółtych diod dla kierunkowskazów.
Ciekawostką w 458 Spider jest system Superlift, który pozwala nisko zawieszonemu samochodowi na pokonywanie przeszkód na trasie jazdy. System dostarczony przez Magneti Marelli, za pomocą systemu hydraulicznych siłowników, pompy uruchamianej przez silnik elektryczny i elektronicznej centralki sterowania, jest w stanie podnieść samochód na obu mostach napędowych.
Citroen DS5
Citroen DS5 wybrał Magneti Marelli do realizacji tylnego oświetlenia diodowego i nowego systemu nawigacyjnego eMyWay. System eMyWay jest ponadto zintegrowany z tylną kamerą, z której obrazy wyświetlane są na ekranie. Magneti Marelli dostarcza także automatyczną skrzynię biegów Freechoice AMT, dostępną w modelach Citroën DS5 2.0L HDi i Peugeot 508 RXH.
Komentarze