Ewolucja w motoryzacji i trend downsizingu zmuszają konstruktorów do tworzenia coraz lżejszych części. „Odchudzanie” samochodów dotyczy także systemu chłodzenia silnika. Downsizing jest wyzwaniem także przez to, że małe jednostki osiągające duże moce wymagają wydajnego systemu chłodzenia. Wydajny i lekki zarazem układ chłodzenia Nissens osiągnął dzięki wprowadzeniu nowej technologii 5 mm.
Wymiar „5 mm” oznacza odległość pomiędzy rurkami w rdzeniu chłodnicy. Najpopularniejszy dotychczas system konstrukcyjny chłodnic charakteryzuje się odległością rurek 10 mm. Zatem chłodnica wykonana w nowym systemie ma dwukrotnie gęściej ułożone rurki w rdzeniu chłodnicy. Zastosowanie dwukrotnie gęstszego rdzenia chłodnicy niesie za sobą następujące zalety:
- większa wydajność rdzenia chłodnicy,
- mniejsza waga chłodnicy,
- mniejsze gabaryty.
Nowa linia produktów 5 mm w pełni pokrywa 35 numerów OE chłodnic cieczy spośród 44 modeli aut. System 5 mm zastosowany został w ofercie Nissens na wstępie do chłodnic popularnych nowych aut japońskich, tj. Toyota, Honda, Mazda, Suzuki, Mitsubishi.
Wszystkie referencje oferowane w nowej technologii wykonywane są w europejskich fabrykach Nissens.
Komentarze