TRW Automotive wprowadziło nowe funkcje, które mogą być dołączone do oprogramowania układów elektrycznego wspomagania układu kierowniczego . Funkcje te mają na celu poprawę bezpieczeństwa jazdy i zmniejszenie liczby błędów popełnianych przez kierowców.
Jedną z zalet elektrycznych układów wspomagania jest możliwość ich łatwego rozbudowywania o nowe funkcje – nie tylko dostosowywanie siły wspomagania do prędkości. Bezpieczeństwo oraz komfort jazdy poprawiają takie systemy jak:
- PDC – wykrywający, czy pojazd jest znoszony na jedną stronę przez wiatr, pochylenie jezdni lub usterkę i dokonujący automatycznej korekcji,
- Torque Steer Compensation – koryguje tendencję pojawiającą się w niektórych przednionapędowych autach podczas dynamicznego przyspieszania,
- Active Disturbance and Road Shake Compensation – redukuje drgania kierownicy wywołane nierówną nawierzchnią lub złym wyważeniem kół,
- Driver Steer Recommendation – łączący się z układem hamulcowym, by dostarczyć do układu kierowniczego dodatkowy moment obrotowy,
- Variable Ratio – pozwalająca na zwiększenie „wrażliwości” pojazdu w różnych sytuacjach,
- Semi Automatic Parking – w połączeniu z czujnikami zbliżeniowymi, EPS „automatyzuje” parkowanie równolegle.
Wykorzystanie systemu EPS daje też możliwość współpracy z innymi komponentami samochodu, jak na przykład kamerą monitorującą, czy pojazd znajduje się na swoim pasie ruchu – układ może zapewnić na kole kierownicy moment obrotowy prowadzący samochód z powrotem w kierunku pasa ruchu.
Komentarze