Nowe funkcje w oprogramowaniu EPS firmy TRW

11 sierpnia 2011, 15:28

TRW Automotive wprowadziło nowe funkcje, które mogą być dołączone do oprogramowania układów elektrycznego wspomagania układu kierowniczego . Funkcje te mają na celu poprawę bezpieczeństwa jazdy i zmniejszenie liczby błędów popełnianych przez kierowców.

Jedną z zalet elektrycznych układów wspomagania jest możliwość ich łatwego rozbudowywania o nowe funkcje – nie tylko dostosowywanie siły wspomagania do prędkości. Bezpieczeństwo oraz komfort jazdy poprawiają takie systemy jak:

  • PDC – wykrywający, czy pojazd jest znoszony na jedną stronę przez wiatr, pochylenie jezdni lub usterkę i dokonujący automatycznej korekcji,
  • Torque Steer Compensation – koryguje tendencję pojawiającą się w niektórych przednionapędowych autach podczas dynamicznego przyspieszania,
  • Active Disturbance and Road Shake Compensation – redukuje drgania kierownicy wywołane nierówną nawierzchnią lub złym wyważeniem kół,
  • Driver Steer Recommendation – łączący się z układem hamulcowym, by dostarczyć do układu kierowniczego dodatkowy moment obrotowy,
  • Variable Ratio – pozwalająca na zwiększenie „wrażliwości” pojazdu w różnych sytuacjach,
  • Semi Automatic Parking – w połączeniu z czujnikami zbliżeniowymi, EPS „automatyzuje” parkowanie równolegle.


Wykorzystanie systemu EPS daje też możliwość współpracy z innymi komponentami samochodu, jak na przykład kamerą monitorującą, czy pojazd znajduje się na swoim pasie ruchu – układ może zapewnić na kole kierownicy moment obrotowy prowadzący samochód z powrotem w kierunku pasa ruchu.
 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Servotronic – historia układów kierowniczych ze wspomaganiem
Servotronic – historia układów kierowniczych ze wspomaganiem

Mija właśnie 25 lat od chwili, w której koncern ZF wypuścił na rynek swój pierwszy układ kierowniczy ze wspomaganiem, uwzględniający prędkość poruszania się pojazdu – ZF Servotronic. W ciągu ćwierćwiecza, firma wyprodukowała 12 milionów takich układów. Obecnie, wytwarzane przez firmę ZF Lenksysteme GmbH, w której po 50% udziałów posiadają ZF Friedrichshafen AG oraz Robert Bosch […]

Po inwestycjach w Polsce, Nexteer Automotive uruchamia nowe projekty w USA
Po inwestycjach w Polsce, Nexteer Automotive uruchamia nowe projekty w USA

Po ogłoszeniu inwestycji 200 mln zł w polskie fabryki, Nexteer Automotive zamierza inwestować także w USA. Koncern przeznaczy 150 mln dolarów na uruchomienie nowych projektów związanych z produkcją coraz popularniejszych elektrycznych układów kierowniczych (EPS). Nowa inwestycja opiera się na zwiększeniu możliwości w zakresie testów samochodów wyposażonych w układy EPS Nexteer oraz otwarciu nowych linii produkcyjnych. […]

Pierwsza rocznica przejęcia marki Gabriel przez TRW
Pierwsza rocznica przejęcia marki Gabriel przez TRW

Firma TRW Automotive Aftermarket świętowała pierwszą rocznicę przejęcia europejskiego działu amortyzatorów firmy ArvinMeritor, w tym marki Gabriel. Dzięki przejęciu, TRW mogła skompletować ofertę Corner Module czyli części układu hamulcowego, kierowniczego i zawieszenia. Obchody odbyły się w fabryce amortyzatorów we francuskim Bonneval, w którą zainwestowano już blisko milion euro. – „TRW koncentruje się na rozwoju bezpieczeństwa […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!