Firma Hankook przedstawiła swój wynik finansowy za rok obrotowy 2018. W okresie sprawozdawczym przedsiębiorstwo osiągnęło globalny obrót rzędu 6,79 biliona KRW (w przeliczeniu ok. 5,23 mld euro) oraz wyniki operacyjne na poziomie 703,7 mld KRW (w przeliczeniu ok. 541,9 mln euro).
Dzięki nowoczesnym technologiom i jakości produktów, sprzedaż opon powyżej 18 cali na terenie Europy i USA wzrosła o 3,9% względem poprzedniego roku i stanowiła 52,3% sprzedaży wszystkich opon do pojazdów osobowych.
Sprzedaż na rynku części zamiennych oraz sprzedaż opon o wysokich osadzeniach rosła zwłaszcza w czwartym kwartale. Przyczyniły się do tego: optymalizacja kanałów dystrybucyjnych w Korei, wzrost sprzedaży opon na pierwsze wyposażenie dla pojazdów typu SUV oraz wzrost sprzedaży japońskich samochodów w Ameryce Północnej.
Ogólny spadek popytu na globalnych rynkach motoryzacyjnych takich jak Chiny, przełożył się na wyniki sprzedaży opon na rynku części zamiennych oraz opon na pierwszy montaż, co negatywnie wpłynęło na ogólne wyniki finansowe.
W roku obrotowym 2019 producent opon Hankook zamierza osiągnąć obroty w wysokości 7,4 biliona KRW, a wyniki operacyjne w wysokości 750 mld KRW. W tym celu producent opon chce umocnić swoją pozycję jako marka premium, szczególnie poprzez rozwój sprzedaży opon o średnicy powyżej 18 cali, dostarczanie opona na pierwszy montaż dla producentów klasy premium i zwiększenie konkurencyjności linii produktów premium. Firma Hankook planuje także poszerzenie portfolio w zakresie oryginalnego wyposażenia celem zapewnienia stabilnej struktury wzrostu, a także zoptymalizowanie strategii dystrybucji w poszczególnych regionach.
Komentarze