Firma Gates dostarcza komponenty do silników diesla koncernu PSA o pojemnościach 1,4 i 1,6 l. Jednostki wprowadzono na rynek jesienią 2010 roku. Są one wyposażone w nowy układ start/stop, umożliwiający cichy i start silnika w ciągu 400 milisekund.
Diesle PSA z systemem start/stop, zwane e-HDI, posiadają napędzany paskiem układ rozrusznika-alternatora. Takie rozwiązanie obniża emisję CO2 o średnio 5 g na kilometr oraz do 15 proc. w ruchu miejskim. Rozrusznik-alternator został opracowany przez firmę Valeo i jest napędzany najnowszym paskiem Micro-V MT5+ firmy Gates.
Dzięki poprawie przyczepności materiału oraz wprowadzeniu nowej formuły mieszanki gumy EPDM i układu aramidowych kordów wzmacniających zostało zwiększone dopuszczalne obciążenie paska. Uzyskana dzięki temu wytrzymałość paska wynosi 600 000 rozruchów.
Firma Gates opracowała również dwa napinacze przeznaczone do tego układu. Ich specjalna konstrukcja ma na celu zapewnienie niskiego poziomu naprężenia paska, aby uzyskać wysoką wydajność i minimalne straty związane z tarciem występującym w układzie paska napędowego. W rezultacie kierowca odczuwa natychmiastowy, bezgłośny i pozbawiony drgań ponowy rozruch silnika, który jest dwa razy szybszy niż pierwszy rozruch silnika uzyskany za pomocą kluczyka.
Komentarze