Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
19.04 Malejące zyski w branży produkcji części motoryzacyjnych 19.04 Dlaczego warto stosować markowe czynniki chłodnicze? Jak uniknąć zakupu podróbki? Poradnik DENSO 19.04 Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zmienia nazwę 19.04 Mariaż NEXUS i Stellantis – co z niego wyniknie? Wywiad z dyrektorem generalnym NEXUS, Gaëlem Escribe. 19.04 Jak rozwiązać problem z brakiem pracowników w branży automotive? Trzeba złamać stereotypy.

Rozruszniki

W jaki sposób uszkodzeniu ulegają rozruszniki?

Niepoprawne korzystanie z rozruszników może doprowadzić do poważnej awarii. W jaki sposób urządzenie to uszkadza się na skutek błędnego wykorzystania?

NexusAuto ma już 250 oszyldowanych warsztatów w Polsce

Organizatorem sieci NexusAuto w Polsce jest Nexus Automotive Central Europe. To istotny element Nexus Automotive International SA. z centralą w Szwajcarii. Globalnie Nexus to 164 dystrybutorów w 139 krajach na całym świecie. Partnerami Nexus jest też 90 dostawców i producentów części motoryzacyjnych, narzędzi, olejów. Obecnie w samej Polsce jest już ponad 290 warsztatów w tzw. […]

HC-CARGO podsumowuje 2023. Co nowego pojawiło się w ofercie w zeszłym roku?

Na dworze siarczysty mróz. Te części w samochodach, których użytkowanie dobiegało już końca, poddają się teraz temperaturze, psują się i wymagają wymiany. Praca w warsztatach i u dostawców części wre. A HC-CARGO podsumowuje rok 2023.

Rola koła zamachowego w silniku spalinowym

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, czemu służy koło zamachowe, ani w jakim celu jest montowane na wale silników spalinowych. W dzisiejszym artykule poznamy zastosowanie i zasadę działania koła zamachowego oraz pokażemy, że koła zamachowe dwumasowe również mają swoje wady.

Rozwiązania febi: problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI

Problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI mogą powodować utrudnienia w uruchamianiu jednostki. Poprawiony wspornik wałka rozrządu febi zapewnia większą powierzchnię dociskową. Dzięki temu rozwiązuje kwestię nadmiernego „luzu końcowego” dolotowego wałka rozrządu.

Rozruszniki i alternatory DENSO – 17 nowych numerów części

DENSO rozszerzyło ofertę rozruszników i alternatorów dostępnych na niezależnym rynku części zamiennych o 17 nowych numerów katalogowych.

Polski tester układu elektrycznego GIT1 – wywiad ze współtwórcą, Robertem Mazurkiem

GIT1 to urządzenie do diagnostyki akumulatora oraz układu ładowania i układu rozruchowego, które zdobywa popularność w Polsce, a ostatnio zostało także zauważone poza granicami naszego kraju. W rozmowie z Robertem Mazurkiem, który jest pomysłodawcą GIT-a, zapytaliśmy o możliwości tego urządzenia i dowiedzieliśmy się, jak wyglądał proces jego powstawania. Czy GIT1 to urządzenie, które powinno znajdować […]

Sterowanie pracą silników spalinowych

Mamy tendencję do postrzegania parametrów pracy silnika w naszych samochodach jako stałych liczbowych, które nie zmieniają się wraz z warunkami pracy. Nic bardziej mylnego. Silniki spalinowe mogą dostosować się do skrajnie różnych warunków pracy, przy czym większość z tych warunków odbiega od wymarzonego ideału. Niemniej jednak źródło zasilania silnika i układ jego sterowania muszą być […]

To od tego prostego w budowie urządzenia elektrycznego zależy bezpośrednio proces uruchamiania silnika pojazdu. We współczesnej motoryzacji stosowane są rozruszniki będące silnikami elektrycznymi wyposażonymi w mechanizm sprzęgający, popularnie zwany bendiksem. W tej kategorii dowiesz się, jakie są najczęstsze objawy awarii rozrusznika, jaki jest jego schemat oraz kiedy możliwa jest jego regeneracja? Poznasz także ofertę niezależnego rynku części zamiennych w sektorze rozruszników.