Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Rozruszniki

Rozwiązania febi: problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI

Problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI mogą powodować utrudnienia w uruchamianiu jednostki. Poprawiony wspornik wałka rozrządu febi zapewnia większą powierzchnię dociskową. Dzięki temu rozwiązuje kwestię nadmiernego „luzu końcowego” dolotowego wałka rozrządu.

Rozruszniki i alternatory DENSO – 17 nowych numerów części

DENSO rozszerzyło ofertę rozruszników i alternatorów dostępnych na niezależnym rynku części zamiennych o 17 nowych numerów katalogowych.

Polski tester układu elektrycznego GIT1 – wywiad ze współtwórcą, Robertem Mazurkiem

GIT1 to urządzenie do diagnostyki akumulatora oraz układu ładowania i układu rozruchowego, które zdobywa popularność w Polsce, a ostatnio zostało także zauważone poza granicami naszego kraju. W rozmowie z Robertem Mazurkiem, który jest pomysłodawcą GIT-a, zapytaliśmy o możliwości tego urządzenia i dowiedzieliśmy się, jak wyglądał proces jego powstawania. Czy GIT1 to urządzenie, które powinno znajdować […]

Sterowanie pracą silników spalinowych

Mamy tendencję do postrzegania parametrów pracy silnika w naszych samochodach jako stałych liczbowych, które nie zmieniają się wraz z warunkami pracy. Nic bardziej mylnego. Silniki spalinowe mogą dostosować się do skrajnie różnych warunków pracy, przy czym większość z tych warunków odbiega od wymarzonego ideału. Niemniej jednak źródło zasilania silnika i układ jego sterowania muszą być […]

Regenerowane części samochodowe coraz bardziej popularne?

Według raportu SDCM[1], w państwach Unii Europejskiej regeneracji na rynku wtórnym pojazdów poddawane jest ok. 10% części zamiennych. Dane Persistence Market Research[2] wskazują, że do 2026 r. światowy rynek regeneracji części samochodowych osiągnie szacunkową wartość CAGR na poziomie 7,1%, co odpowiada kwocie niemal 91 mld USD[3]. Oznacza to, że popyt na regenerowane części stale się […]

Nowa siedziba AS-PL UK Ltd. w Liverpoolu

Wkrótce po otwarciu nowego magazynu w hiszpańskiej Walencji, firma AS-PL ogłosiła otwarcie nowoczesnego magazynu w Liverpoolu. To kolejna po Turynie i Walencji siedziba nowego zagranicznego oddziału firmy. AS-PL UK Ltd., który od 2017 roku miał swoją siedzibę w Londynie, przenosi się do całkowicie nowej hali o powierzchni 1000 m2.

Nowości w ofercie HC-CARGO

W nowym roku do oferty HC-CARGO trafiło sporo nowości. W tym alternator do Land Rovera czy regulator prędkości nawiewu do Mercedesa. Poniżej lista wszystkich nowości.

DENSO opracowało zintegrowany rozrusznik-alternator (ISG)

Opracowany przez DENSO zintegrowany rozrusznik-alternator wytwarza energię elektryczną za pomocą silnika, a zastosowana w nim zastrzeżona technologia nawijania cewek zwiększa wydajność i zmniejsza zużycie paliwa.

Jakie alternatory i rozruszniki stosuje się w hybrydach?

Samochody z hybrydowymi układami napędowymi po raz pierwszy pojawiły się jako eksperymentalne egzemplarze już na początku XX wieku. Obecnie oferta pojazdów hybrydowych z różnymi jednostkami napędowymi jest bardzo duża. Ich silniki różnią się w aspekcie posiadania i roli alternatorów i rozruszników.

To od tego prostego w budowie urządzenia elektrycznego zależy bezpośrednio proces uruchamiania silnika pojazdu. We współczesnej motoryzacji stosowane są rozruszniki będące silnikami elektrycznymi wyposażonymi w mechanizm sprzęgający, popularnie zwany bendiksem. W tej kategorii dowiesz się, jakie są najczęstsze objawy awarii rozrusznika, jaki jest jego schemat oraz kiedy możliwa jest jego regeneracja? Poznasz także ofertę niezależnego rynku części zamiennych w sektorze rozruszników.