Opracowany przez DENSO zintegrowany rozrusznik-alternator wytwarza energię elektryczną za pomocą silnika, a zastosowana w nim zastrzeżona technologia nawijania cewek zwiększa wydajność i zmniejsza zużycie paliwa.
Zintegrowane rozruszniki-alternatory (ISG) zostały opracowane z myślą o pojazdach z silnikami spalinowymi z technologią start/stop, w celu zastąpienia tradycyjnej kombinacji rozrusznika i alternatora. ISG jest rozwiązaniem, które jest w stanie wytrzymać dużą liczbę rozruchów, jaką wykonują nowoczesne silniki.
Kolejnym celem firmy jest opracowanie wysokonapięciowego zintegrowanego rozrusznika-alternatora chłodzoną cieczą, którego zadaniem będzie nie tylko uruchamianie silnika, generowanie energii elektrycznej do ładowania akumulatora i zasilania układów elektrycznych pojazdu, ale także wspomaganie pracy silnika.
Wysokonapięciowy, zintegrowany rozrusznik-alternator (ISG) DENSO jest obecnie stosowany przez BMW, Mini, Renault i Suzuki. W zależności od zastosowania, jest napędzany albo paskiem w przednim układzie pomocniczym silnika albo przez wałek wielowypustowy bezpośrednio do skrzyni biegów i wytwarza trójfazowy, przemienny prąd o wysokim napięciu. ISG wykorzystuje również cewkę SC (ang. segment conductor), dzięki której możliwe było zmniejszenie wymiarów części przy jednoczesnej maksymalizacji wydajności. W efekcie jest to jednostka o wysokiej mocy wyjściowej i wyjątkowo małych rozmiarach.
Komentarze