Polska marka K2 nagradzana na świecie

10 maja 2010, 0:00

Polska to nie tylko kraj, który eksportuje swoją siłę roboczą na zachód. Przykładem tego, że w Polsce mogą powstawać innowacyjne pomysły i produkty, które znajdują uznanie komisji konkursowych na całym świecie, jest marka K2. Zdobyła ona złote medale na Międzynarodowych Targach Wynalazczości Badań Naukowych i Nowych Technik BRUSSELS INNOVA 2009 w Brukseli, na Międzynarodowych Targach Wynalazków 2009 w Seulu oraz Międzynarodowej Wystawie Wynalazczości Nowoczesnej Techniki i Wyrobów – Geneva 2010.

Z przytoczonych przez Toruńską Agencję Rozwoju Regionalnego badań Komisji Europejskiej z 2007 roku wynika, że polska gospodarka pozostaje w tyle w stosunku do innych państw Unii Europejskiej pod względem innowacyjności. Według raportu Polska może osiągnąć średni poziom innowacyjności dla całej Unii Europejskiej za około 20 lat (około 2025-2030 r.). Choć te dane nie są pocieszające, to istnieją rodzime firmy, które już teraz notują światowe sukcesy w dziedzinie nowych technologii, wyprzedzając zagraniczne, choćby amerykańskie, produkty w tych samych kategoriach. Warto podkreślić, że najbardziej innowacyjną gospodarką jest właśnie gospodarka USA.

Właścicielem jednej z najbardziej znanych polskich marek kosmetyków i płynów eksploatacyjnych – K2 jest firma motoryzacyjna ze 100-proc. polskim kapitałem – Inter-Global z Ostrowa Wielkopolskiego . Swoje nagrody otrzymywała za nowoczesne produkty, choćby takie jak płyn chłodniczy K2 Kuler oparty na nanocząsteczkowej technologii z wyselekcjonowanym pakietem dodatków przeciwzużyciowych i antykorozyjnych.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!