Continental wprowadza na rynek nowe opony ContiSportContact 5 P. Charakteryzują się one różnymi wzorami bieżnika dla opon na przednią i tylną oś, co czyni je doskonałymi dla mocnych aut z napędem na tylną oś. Opony ułatwiają przyspieszanie, hamowanie i prowadzenie. Dwa wytrzymałe centralne żebra asymetrycznego bieżnika zapewniają optymalną przyczepność.
Struktura bloków na zewnętrznym barku opony oznacza dobre przenoszenie sił bocznych. Ma to bezpośredni wpływ na prowadzenie, ponieważ ruchy kierownicy przenoszone są szybko i efektywnie. Chcąc wzmocnić ten efekt, inżynierowie pozbyli się jednego z dwóch centralnych żeber opony dedykowanej na przednią oś, by jeszcze bardziej poszerzyć strukturę bloków dla lepszego prowadzenia. Aby uzyskać jak najkrótszą drogę hamowania i zapobiec deformowaniu się bloków bieżnika w środkowej części opony, są one połączone i wspierane przez krótkie krawędzie.
W nowych ContiSportContact 5 P rowki w blokach na krawędziach opony nacięte są pod kątem 45 stopni. Taki wzór rowków zapobiega „podwijaniu” się poszczególnych bloków przy ekstremalnym nacisku. Dzięki temu opona zachowuje większą powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, co skraca drogę hamowania.
Opony wyposażone są też w liczne małe bloki bieżnika w środkowej i wewnętrznej jego części, co oznacza obecność wielu poprzecznych krawędzi na powierzchni opony. Krawędzie te przecinają warstwę wody na szosie tak samo jak robi to wycieraczka szyby czołowej i błyskawicznie kierują wodę pod bloki bieżnika.
Nowe związki węgla oraz żywice decydują o odpowiedniej elastyczności i sztywności gumy, a więc parametrach istotnych odpowiednio dla przyczepności i precyzji prowadzenia. Hybrydowy materiał wzmacniający opracowano pod kątem dalszej poprawy obydwu parametrów opony. Zamiast nylonu stosowanego zazwyczaj w osnowie opon sportowych inżynierowie Continental użyli mieszanki włókien aramidowych i nylonowych. Takie połączenie poprawia elastyczność i sztywność strefy kontaktu opony.
Poniższa tabela przedstawia dostępne rozmiary opon:
Seria | Rozmiar opony | Zastosowanie |
---|---|---|
40 | 235/40 ZR 18 Y XL MO | oś przednia i tylna |
40 | 255/40 ZR 19 XL | oś przednia i tylna |
35 | 225/35 ZR 19 | oś przednia i tylna |
35 | 235/35 ZR 19 XL MO | oś przednia i tylna |
35 | 245/35 ZR 19 XL | oś przednia i tylna |
35 | 255/35 ZR 19 XL | oś przednia i tylna |
35 | 245/35 ZR 20 XL | oś przednia i tylna |
35 | 255/35 ZR 21 XL | oś przednia i tylna |
30/25 | 245/30 ZR 20 XL | oś przednia i tylna |
30/25 | 255/30 ZR 20 XL R01 | oś przednia i tylna |
30/25 | 265/30 ZR 21 XL | oś przednia i tylna |
30/25 | 315/25 ZR 23 XL | oś przednia i tylna |
35/30 | 255/35 ZR 18 Y XL MO | tylko oś tylna |
35/30 | 255/30 ZR 19 XL MO | tylko oś tylna |
35/30 | 265/30 ZR 19 XL | tylko oś tylna |
35/30 | 275/30 ZR 19 XL | tylko oś tylna |
35/30 | 285/30 ZR 19 XL MO | tylko oś tylna |
35/30 | 295/30 ZR 21 XL | tylko oś tylna |
25 | 295/25 ZR 20 XL | tylko oś tylna |
25 | 305/25 ZR 20 XL | tylko oś tylna |
25 | 325/25 ZR 20 XL | tylko oś tylna |
ContiSportContact 5 P otrzymała akceptację Mercedes-Benz AMG dla C 63, E 63 i SLS oraz Audi dla TT RS i Renault dla Mégane III Sport. Profesjonalne firmy tunerskie – Abt, AC Schnitzer, Techart i Lorinser – także doceniły nowe opony z Hanoweru.
Rodzina opon ContiSportContact produkowana jest już od ponad 16 lat. Np. ContiSportContact Vmax została zoptymalizowana pod kątem dużych prędkości i w 2004 uzyskała na torze testowym Nardò we Włoszech prędkość ponad 360 km/h. Ten rekordowy wynik udało jej się poprawić w 2007 r., kiedy to założona na Porsche 9ff osiągnęła prędkość 409 km/h.
Komentarze