Firma INTER PARTS została utworzona w 1991 roku. W ciągu prawie dwudziestoletniej działalności, dzięki konsekwentnej polityce skierowanej na pełne zaspokojenie potrzeb i oczekiwań klientów, przedsiębiorstwo zapewniło sobie silną i stabilną pozycję na rynku motoryzacyjnym.
W 2004 roku Inter Parts nawiązał współpracę z Group Auto Union Polska Sp. z o.o. GAU powstała w 1999 r. jako platforma wspólnych zakupów i polityki marketingowej na polskim rynku aftermarketowym dla niezależnych dystrybutorów części samochodowych, i stała się oficjalnym członkiem międzynarodowej grupy GAU International. Obecnie Inter Parts to sześć prężnie działających oddziałów, których liczba rośnie z roku na rok.
W roku 2010 dystrybucja części zamiennych przez Inter Parts wchodzi na jeszcze wyższy poziom. Zarząd firmy zapowiada zwiększenie wsparcia swoich odbiorców poprzez liczne akcje promocyjne, konkursy, szkolenia specjalistyczne i imprezy zorganizowane z partnerami lokalnymi. Od początku roku ruszyła ofensywa marketingowa. Obecnie w ofercie firmy jest kilka akcji promocyjnych na produkty: Castrol, Lesjofors, Beru, Bilstein, Janmor, Osram, Ruville, Valeo, TRW i Delphi. Dodatkowo, już wkrótce dla klientów detalicznych i warsztatów, zaopatrujących się w olsztyńskim oddziale firmy uruchomiony zostanie Program lojalnościowy pod nazwą Inter Premium. W zamian za zakupy klienci oddziału będą otrzymywać punkty, wymieniane na atrakcyjne nagrody, których katalog znajduje się na stronie www.interpremium.pl. W niedalekiej przyszłości planowane jest objęcie programem kolejnych oddziałów Inter Parts.
Prócz specjalizacji w sprzedaży samochodowych części zamiennych, Inter Parts prowadzi inwestycje w zaplecze logistyczne dla przedsiębiorstw oraz inwestycje w wiedzę, dla małych i średnich przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej.
W 2008 roku rozpoczęła się inwestycja budowlana na terenie centrali firmy w Stawigudzie k. Olsztyna. W ramach inwestycji powstaje nowoczesne Centrum logistyczne o powierzchni 9000 m2, umożliwiające składowanie towarów w systemie regałów wielopoziomowych na powierzchni blisko 10 000 m2, jednoznaczne magazynowaniu 9000 palet. Centrum będzie świadczyć kompleksowe usługi z zakresu dystrybucji i magazynowania towarów dla przedsiębiorstw należących do sektora MŚP. W ofercie znajdzie się także współpraca z mniejszymi firmami, szukającym kompleksowych rozwiązań logistycznych. Dodatkowym atutem Centrum logistycznego w Stawigudzie jest możliwość wykorzystania 1500m2 powierzchni biurowej. Rozpoczęcie działalności Centrum zaplanowane zostało na III kwartał 2010 roku, a doświadczenie inwestora jest gwarantem wysokiej jakości usług.
W roku ubiegłym Inter Parts podjął decyzję o wsparciu zaplecza intelektualnego branży motoryzacyjnej. Dzięki pomyślnemu rozpatrzeniu wniosku o dotację unijną z Europejskiego Funduszu Społecznego, w siedzibie firmy rozpoczęła się realizacja projektu unijnego pn. „EURO WARSZTAT – podniesienie kwalifikacji pracowników branży motoryzacyjnej”. Projekt realizowany przez firmę Inter Parts zakłada przeszkolenie: mechaników, diagnostów, handlowców oraz kadry zarządzającej pracujących na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Celem jest podniesienie kwalifikacji uczestników oraz zdobycie nowych umiejętności, niezbędnych do pracy we współczesnej branży motoryzacyjnej. Udział w projekcie weźmie łącznie 168 osób. Szczegóły dotyczące przedsięwzięcia można znaleźć na stronie www.eurowarsztat-interparts.pl .
Firma dość mocno zaznacza swoje zaangażowane w przedsięwzięcia sportowe. Inter Parts AZS UWM Olsztyn to drugoligowa drużyna koszykarzy, której sponsorem tytularnym jest dystrybutor części samochodowych. Od wielu lat Inter Parts wspiera również działalność rajdową kierowcy Zbigniewa Staniszewskiego i jest jednym ze sponsorów klubu rajdowego w regionie warmińsko-mazurskim.
Firma Inter Parts to prężnie funkcjonujące przedsiębiorstwo, które skupia się nie tylko na dystrybucji części zamiennych. Szeroki wachlarz świadczonych usług i współpraca z odbiorcami stała się przykładem, w którą stronę zmierzają nowoczesne przedsiębiorstwa branży motoryzacyjnej.
Artykuł przygotował dział marketingu firmy Inter Parts.
Komentarze