Renesans bębnowych systemów hamulcowych?

19 sierpnia 2009, 0:00

Zdaniem Richarda Adgey, Europejskiego Menedżera do spraw układów hamulcowych w firmie TRW, przyszłość może przynieść zwiększenie popytu na bębnowe systemy hamulcowe na rynku części zamiennych. Dlaczego?

Według specjalisty z TRW wynika to z dwóch czynników. Po pierwsze, wzrasta sprzedaż małych pojazdów, które zwyczajowo wyposażone są w bębny hamulcowe. Po drugie, na rynku wtórnym w dalszym ciągu znajduje się duża ilość samochodów starszych, wyprodukowanych w czasach kiedy bębnowe systemy hamulcowe były najbardziej popularne.

Na zdjęciu widoczny jest zestaw hamulcowy TRW Superkit.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 19 sierpnia 2009, 0:00 0 0

powiem szczerze, że nie rozumiem za bardzo dlaczego producenci samochodów odchodzą od stosowania hamulców bębnowych na tylnej osi. Zwłaszcza w małych samochodach to jest najlepsze rozwiązanie. Zwłasza jeśli chodzi o przyszłą eksploatację (problemy z hamulcami ręcznymi tarczowymi)

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2009, 0:00 0 0

hamulce tarczowe mają jednak więcej zalet. Przede wszystkim są bardziej odporne na wilgoć!

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Odpowiedz jest prosta ze wzgledu na koszty małe samochody będą zawsze tansze a aby to osiągnąć trzeba używać rozwiazań technologicznych tańszych poza tym małe samochody rozwijąją mniejsze predkosci są lżejsze i nie trzeba az tak mocnych hamulców i to ze użytkowane są w cyklu miejskim w wiekszosći przypadków !!!

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2009, 0:00 0 0

powiem szczerze, że nie rozumiem za bardzo dlaczego producenci samochodów odchodzą od stosowania hamulców bębnowych na tylnej osi. Zwłaszcza w małych samochodach to jest najlepsze rozwiązanie. Zwłasza jeśli chodzi o przyszłą eksploatację (problemy z hamulcami ręcznymi tarczowymi)

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2009, 0:00 0 0

hamulce tarczowe mają jednak więcej zalet. Przede wszystkim są bardziej odporne na wilgoć!

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Odpowiedz jest prosta ze wzgledu na koszty małe samochody będą zawsze tansze a aby to osiągnąć trzeba używać rozwiazań technologicznych tańszych poza tym małe samochody rozwijąją mniejsze predkosci są lżejsze i nie trzeba az tak mocnych hamulców i to ze użytkowane są w cyklu miejskim w wiekszosći przypadków !!!

Odpowiedz

Anonim, 20 sierpnia 2009, 0:00 0 0

sensowna dyskusja pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 20 sierpnia 2009, 0:00 0 0

co prawda tarczowe mniej się grzeją, są bardziej skuteczne ale w ruchu miejskim w malych lekkich samochodach nie potrzeba aż takich rozwiązań. co innego w dużych ciężkich limuzynach.

przy okazji mam zagadkę dla zorientowanych ;P jaki samochód popularny w późnym PRLu miał zaciski czterotłoczkowe? no kto zgadnie?:))

Odpowiedz

Anonim, 20 sierpnia 2009, 0:00 0 0

sensowna dyskusja pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 20 sierpnia 2009, 0:00 0 0

co prawda tarczowe mniej się grzeją, są bardziej skuteczne ale w ruchu miejskim w malych lekkich samochodach nie potrzeba aż takich rozwiązań. co innego w dużych ciężkich limuzynach.

przy okazji mam zagadkę dla zorientowanych ;P jaki samochód popularny w późnym PRLu miał zaciski czterotłoczkowe? no kto zgadnie?:))

Odpowiedz

Anonim, 21 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Polonez

Odpowiedz

Anonim, 21 sierpnia 2009, 0:00 0 0

wartburg :)

Odpowiedz

Anonim, 21 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Wars

Odpowiedz

Anonim, 21 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Polonez

Odpowiedz

Anonim, 21 sierpnia 2009, 0:00 0 0

wartburg :)

Odpowiedz

Anonim, 21 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Wars

Odpowiedz

Anonim, 22 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Leopard

Odpowiedz

Anonim, 22 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Leopard

Odpowiedz

Anonim, 24 sierpnia 2009, 0:00 0 0

125p :)

Odpowiedz

Anonim, 24 sierpnia 2009, 0:00 0 0

125p :)

Odpowiedz

Anonim, 25 sierpnia 2009, 0:00 0 0

maluch

Odpowiedz

Anonim, 25 sierpnia 2009, 0:00 0 0

widać, że co niektórzy to napewno nie z motoryzacji..szczelają jak z kapiszona, napewno z rodziny fiata, ale czy robiony w polsce? mam nadzieje ze, koleś pisze o autach wszystkich co robione w polsce, choć fiat nie polski, fso,wsk,fsm...i inne starocie robione, a co do leoparda/geparda to jedna firma to jak bmw najpierw samoloty a następnie samochody, więc leopard nie może być wczesnym PRL bo 83r powstał gepard, a model brany pod uwagę leopard, 2005r dziś może nim mknie pod drogach może pare autek w polsce!!!, takie zaciski robiło w tamtych latach fabryka dla koncernów włoskich..tyle wiem, może za młody jestem bym wiedział..pozdrawiam mechanik!!!

Odpowiedz

Anonim, 25 sierpnia 2009, 0:00 0 0

maluch

Odpowiedz

Anonim, 25 sierpnia 2009, 0:00 0 0

widać, że co niektórzy to napewno nie z motoryzacji..szczelają jak z kapiszona, napewno z rodziny fiata, ale czy robiony w polsce? mam nadzieje ze, koleś pisze o autach wszystkich co robione w polsce, choć fiat nie polski, fso,wsk,fsm...i inne starocie robione, a co do leoparda/geparda to jedna firma to jak bmw najpierw samoloty a następnie samochody, więc leopard nie może być wczesnym PRL bo 83r powstał gepard, a model brany pod uwagę leopard, 2005r dziś może nim mknie pod drogach może pare autek w polsce!!!, takie zaciski robiło w tamtych latach fabryka dla koncernów włoskich..tyle wiem, może za młody jestem bym wiedział..pozdrawiam mechanik!!!

Odpowiedz

Anonim, 28 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Oj "analityku" od siedmiu boleści.....taki z Ciebie fachowiec a błędami ortograficznymi walisz jak slepy nietoperz..mądrala taki z Ciebie co?

Odpowiedz

Anonim, 28 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Oj "analityku" od siedmiu boleści.....taki z Ciebie fachowiec a błędami ortograficznymi walisz jak slepy nietoperz..mądrala taki z Ciebie co?

Odpowiedz

Anonim, 29 sierpnia 2009, 0:00 0 0

hej św. od siedmiu przykazań w boleści ci nie pasuje, ze ktoś coś wie i pisze, przykro mi bardzo ze widzisz tylko małostkowo, no ale cóż nie każdy jest św. jak ty!!!!!od siedmiu boleści, twa małośc jest taka jak me byki dlamnie, jesteś płytki jak woda w k....już po, pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 29 sierpnia 2009, 0:00 0 0

panie mechanik, jest to alfa?seat?audi?porsche? napewno firmy brembo i to było w latach siedemdziesiątych ale w autach sportowych?
pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 29 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Czesto zagladam na to forum by dowiedziec sie co nowego slychac w branzy i stwierdzam, ze calkiem interesujace komentarze mozna tutaj znalezc oprocz "analityka" i " Sw Piotra", ktorzy zanizaja poziom tego forum.
Moja propozyja poprostu ich komentarzy nie wyswietlac.
Kto jest za?

Odpowiedz

Anonim, 29 sierpnia 2009, 0:00 0 0

hej św. od siedmiu przykazań w boleści ci nie pasuje, ze ktoś coś wie i pisze, przykro mi bardzo ze widzisz tylko małostkowo, no ale cóż nie każdy jest św. jak ty!!!!!od siedmiu boleści, twa małośc jest taka jak me byki dlamnie, jesteś płytki jak woda w k....już po, pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 29 sierpnia 2009, 0:00 0 0

panie mechanik, jest to alfa?seat?audi?porsche? napewno firmy brembo i to było w latach siedemdziesiątych ale w autach sportowych?
pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 29 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Czesto zagladam na to forum by dowiedziec sie co nowego slychac w branzy i stwierdzam, ze calkiem interesujace komentarze mozna tutaj znalezc oprocz "analityka" i " Sw Piotra", ktorzy zanizaja poziom tego forum.
Moja propozyja poprostu ich komentarzy nie wyswietlac.
Kto jest za?

Odpowiedz