Czyste i oszczędne silniki Diesla

25 marca 2009, 0:00

Bosch może pochwalić się 50 milionami wyprodukowanych systemów Common Rail (CRS) do silników Diesla. Technologia, która zadebiutowała na rynku w roku 1997, zmieniła silnik wysokoprężny w nowoczesny i ekologiczny napęd. Dzięki CRS diesle zyskały większą moc, wyższy moment obrotowy, a ich praca stała się cichsza. Rozwiązanie pozwoliło także na obniżenie zużycia paliwa o 30 proc., a poziomu emisji spalin o ponad 95 proc.

Dynamiczny rozwój rynku
Common Rail to wspólny przewód zasilający, z którego paliwo doprowadzane jest do podłączonych do niego wtryskiwaczy i dalej do cylindrów. Pierwsi producenci samochodów wprowadzili na rynek modele wyposażone w CRS już pod koniec 1997 roku. Były to Alfa Romeo 156 JTD i Mercedes 220 CDI. Kolejne lata to czas dynamicznego rozwoju sprzedaży tych rozwiązań – w roku 2001 na rynku odnotowano 3 miliony CRS, a 2002 już 10 milionów. Od roku 1997 do 2007 udział samochodów osobowych z silnikami Diesla w ogólnej liczbie aut wzrósł z 20 do ponad 50 proc.

System wtryskowy Common Rail oraz turbodoładowanie pomogły silnikowi Diesla odnieść niewątpliwy sukces. Dziś wszyscy renomowani producenci samochodów na świecie stosują CRS produkcji Bosch. Przedsiębiorstwo produkuje komponenty do tych systemów wtryskowych w 15 fabrykach zlokalizowanych w Europie, Azji i Ameryce.

Niższy poziom emisji – mniejsze zużycie paliwa
Ważnymi argumentami przemawiającymi za silnikiem Diesla są: mniejsze o 30 proc. zużycie paliwa i niższy o 25 proc. poziom emisji CO2 w porównaniu z samochodami wyposażonymi w napęd benzynowy. Dzięki wprowadzeniu we wrześniu 2009 nowej normy Euro 5, poziom emisji NOx w silnikach Diesla będzie o 95 proc. niższy niż w czasie, kiedy zapoczątkowano ustawodawstwo w zakresie kontroli spalin. To samo dotyczy emisji cząstek stałych, która w analogicznym okresie obniżona została o 97 proc.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 26 marca 2009, 0:00 0 0

czuje ze pewna marka jest lepsza...bardziej się kojarzy z moto BOSCH?
co o tym sądzicie?

Odpowiedz

Anonim, 26 marca 2009, 0:00 0 0

czuje ze pewna marka jest lepsza...bardziej się kojarzy z moto BOSCH?
co o tym sądzicie?

Odpowiedz

Anonim, 26 marca 2009, 0:00 0 0

czuje ze pewna marka jest lepsza...bardziej się kojarzy z moto BOSCH?
co o tym sądzicie?

Odpowiedz