Kierowcy cały czas nie do końca wiedzą co ma wpływ na parowanie szyb w zimnym i mokrym okresie roku.
Zaparowane szyby, stęchły zapach i głośna praca układu nawiewu i klimatyzacji powstaje w wyniku brudnego i niewymienionego filtru powietrza kabinowego. Niestety, kierowcy często ni potrafią łączyć tych zjawisk ze sobą. Nic w tym dziwnego, gdyż mniej niż co drugi ma w ogóle świadomość tego, gdzie w jego samochodzie jest zamontowany filtr kabinowy. Wykazały to badania przeprowadzone przez niezależny instytut przy Automobilklubie Niemiec (AvD). Ponadto stan filtru kabinowego ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym w okresie jesienno – zimowym. Jego zadaniem jest dbałość o prawidłową pracę układu nawiewu, a w szczególności tych układów wyposażonych w automatyczną klimatyzację. W związku z tym, że filtr wyłapuje cząsteczki brudu i kurzu z powietrza wpływa na opory przepływu powietrza poprzez kratki nawiewowe i tym samym na sprawność układu przewiewowego. Zatkany filtr może zablokować wydatnie cyrkulację powietrza, przez co oczywistym zjawiskiem są zaparowane szyby. Następstwem tego jest niemożność prawidłowego obserwowania przez kierowcę sytuacji na drodze i tym samym bezpośrednie zagrożenie w ruchu drogowym.
Niesprawny (zabrudzony bądź zatkany) filtr nie tylko pogarsza widoczność, ale też powoduje zbyt duże opory przepływu powietrza, przez co nadmiernemu zużyciu poddane są elementy mechaniczne nawiewu, a w szczególności dmuchawa. W granicznym wypadku może dojść do spalenia się silnika elektrycznego, co w zasadzie uniemożliwia kontynuowanie podróży, szczególnie w okresie gdy na zewnątrz jest mróz.
Zalecana co 15 tysięcy kilometrów wymiana filtra jest nie tylko elementem poprawiającym bezpieczeństwo jazdy, ale też wpływającym bezpośrednio na zdrowie i samopoczucie się (Przyśpieszone zmęczenie) zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Od dawna wiadomo, że natężenie szkodliwych spalin w kabinie samochodu stojącego w korku jest ok. 6 – 7 razy większe niż np. na przystanku autobusowym znajdującym się obok tejże drogi. Kto nie chciałby – mimowolnie – w swoim samochodzie hodować bakterii lub grzybów (pleśń) powinien wymienić filtr kabinowy, a przynajmniej zlecić jego sprawdzenie w warsztacie. Firma CORTECO®, należąca do grupy Freudenberg – największego europejskiego producenta filtrów kabinowych (ponad 56% udziału w rynku OE i OEM) produkuje filtry z użyciem najwyższej technologicznie dostępnej generacji tworzyw filtrujących – tzw. flizów micronAir®, które są biologicznie obojętne i nie stanowią pożywki do rozwoju mikroorganizmów. Ponadto filtry z węglem aktywnym dbają o należytą atmosferę wewnątrz pojazdu przechwytując znaczną część niemiłych zapachów.
W związku z podanymi wyżej faktami filtr kabinowy jest jednym z podstawowych elementów przeglądu pojazdu przed zimą i w razie jakiejkolwiek wątpliwości powinien zostać niezwłocznie wymieniony. Jest też często przedmiotem wielu akcji promocyjnych zarówno warsztatów niezrzeszonych, jak i dystrybutorów.
Firma CORTECO® oferuje najszerszą gamę filtrów kabinowych wyłącznie oryginalnej jakości poprzez swoich dystrybutorów. Wszystkich, którym nie jest obojętne zdrowie i bezpieczeństwo użytkowników dróg i kierowców, Corteco zaprasza do kontroli stanu filtra kabinowego, a w przypadku konieczności jego wymiany do kontaktu z dystrybutorami lub poprzez www.corteco.com .
CORTECO – Biuro Informacyjno – Techniczne w Polsce,
Ul. Warsztatowa 11, 53-014 Wrocław, corteco@corteco.com.pl
Komentarze