Nowa opona zimowa do aut luksusowych

23 września 2008, 0:00

Goodyear wprowadza UltraGrip Performance 2 – nową generację znanej rodziny opon zimowych UltraGrip, przeznaczoną dla samochodów high performance i aut luksusowych. Nowa UltraGrip Performance 2 z technologią Adaptive SipeGrip, wyposażona jest w rowki obwodowe w kształcie zębów piły, a także wykorzystuje zaawansowaną technologię polimerową. Dzięki temu w porównaniu z poprzedniczką oferuje kierowcom:
• lepszą trakcję na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni,
• znakomitą stabilność, większą przyczepność i krótszą drogę hamowania na śniegu i lodzie,

• doskonałe właściwości jezdne oraz przyspieszenie podczas pokonywania wzniesień,

Technologia Adaptive SipeGrip

Goodyear UltraGrip Performance 2 została wyposażona w technologię Adaptive SipeGrip, polegającą na zastosowaniu dwóch różnych rodzajów rowków do dwóch różnych zadań. Orientacja rowków zawsze podąża za kształtem części opony pozostającej w kontakcie z drogą, co przekłada się na doskonałą trakcję podczas jazdy po mokrej, oblodzonej lub pokrytej błotem pośniegowym drodze.

Goodyear UltraGrip Performance 2 posiada również rowki obwodowe przypominające wyglądem zęby piły. Tak zaprojektowane rowki służą poprawie trakcji i stabilności podczas jazdy pod górę czy przyśpieszania na drodze pokrytej lodem.

Nacięcia „wgryzające się” w drogę

Grzbiet opony, czyli centralna część bieżnika wyposażona została w dużą ilość „wgryzających się” w nawierzchnię zębów i nacięć, dzięki którym opona zachowuje się jak gąsienice, zapewniając stałą przyczepność na śniegu.

Hydrodynamiczne rowki w kształcie litery V w połączeniu z obwodowymi rowkami w bocznej części bieżnika pomagają szybko i bez turbulencji odprowadzać wodę spod opony. To sprawia, że jest ona bardziej odporna na aquaplaning i slush-planing (zjawisko podobne do aquaplaningu, występujące w przypadku błota pośniegowego).

Ulepszona mieszanka polimerowa wykorzystywana w UltraGrip Performance 2, pozostaje elastyczna nawet w niskich temperaturach, zapewniając lepsze właściwości w trakcie hamowania oraz większą pewność prowadzenia także na suchej nawierzchni.

Bloki w czterech różnych rozmiarach oraz zaawansowana technologia ruchomych żeber, czyli przesunięcie względem siebie różnych elementów bieżnika, powoduje zmniejszenie hałasu, dzięki czemu auto prowadzi się bardziej gładko i komfortowo.

Wykorzystany w nowej UltraGrip Performance 2 składnik mieszanki z której wykonano bieżnik, powoduje zmniejszenie zużycia paliwa. W budowie opony zastosowano zmniejszoną ilość wielocyklicznych węglowodorów aromatycznych, co również czyni oponę bardziej przyjazną dla środowiska.

Dostępna w różnych rozmiarach

Nowa UltraGrip Performance 2 będzie dostępna w 11 rozmiarach, dobranych z myślą o wymaganiach stawianych większości samochodów sportowych i osobowych klasy high performance.
235/50 R18 97 V
225/45 R17 91 H
225/45 R17 94 V XL
235/45 R17 97 V XL

245/45 R17 99 V XL
225/40 R18 92 V XL
235/40 R18 95 V XL
245/40 R18 97 V XL
235/35 R19 91 V XL
245/35 R19 93 V XL
275/30 R19 96 V XL

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!