Badania nad technologią cichych opon nagrodzone

14 grudnia 2016, 12:01

Yokohama została nagrodzona za osiągnięcia w badaniach nad oponami aeroakustycznymi, podczas konferencji poświęconej wykorzystaniu High Performance Computing Infrastructure (HPCI), odbywającej się w Tokio. 

untitled-2Wyróżnione badania Yokohama to pierwsza na świecie symulacja struktury przepływu powietrza wokół toczącej się po drodze opony, która odzwierciedla wpływ struktury bieżnika na generowanie fal akustycznych. Projekt badawczy zapoczątkowany w 2014 roku, wykorzystujący aeroakustyczną technologię symulacji, wykazał zależność pomiędzy głębokością i szerokością rowków opony a poziomem hałasu wytwarzanego podczas jazdy. Badania zrealizowane zostały we współpracy z Instytutem Nauk Kosmicznych i Astronautyki, będącego ramieniem Japońskiej Agencji Badań Kosmicznych. Do analizy zebranego materiału obliczeniowego wykorzystano zaawansowane systemy obliczeniowe (High Performance Computing Infrastructure – HPCI), udostępnione przez Centrum Cybernetyki na Uniwersytecie w Tohoku.

– “Projekt jest częścią intensywnych badań prowadzonych przez japońskich inżynierów Yokohama w obszarze technologii aerodynamiki opon, zmniejszającej opór powietrza podczas jazdy.” – mówi Artur Posłuszny, Manager ds. Produktu i Marketingu ITR CEE, firmy będącej dystrybutorem opon Yokohama w Polsce. – “Uzyskane wyniki mogą oznaczać duży postęp w dziedzinie konstrukcji opon i optymalnego projektowania wypukłości na powierzchni opony, które redukują opór powietrza, zmniejszając hałas, ale też umożliwiając mniejsze zużycie paliwa i większą stabilność podczas jazdy.” – dodaje.

W 2016 roku Yokohama zaprezentowała oponę koncepcyjną z wypustkami w kształcie płetw, przypominającymi spojlery, która jest wynikiem ostatnich pomiarów i symulacji. Kolejne nagrody i wyróżnienia za prace nad ograniczeniem hałasu i poprawą aerodynamiki otwierają drogę do projektowania i wprowadzenia do powszechnego użytku nowej generacji produktów, umożliwiających komfortowe podróżowanie i niższe wydatki na paliwo.

Projekt High Performance Computing Infrastructure został zainicjowany przez Ministerstwo Edukacji, Kultury, Sportu, Nauki i Technologii w Japonii. Jego celem stworzenie innowacyjnej platformy obliczeniowej łączącej japoński superkomputer nowej generacji (K Computer) z superkomputerami uniwersytetów i ośrodków naukowych w całym kraju za pośrednictwem wysokoefektywnej sieci internetowej. Każdego roku podczas Konferencji HPCI Organizacja Badań na rzecz Informacji Naukowej i Technologii (RIST) przyznaje nagrody za wybitne projekty badawcze wykorzystujące system HPCI. Tegoroczna edycja wydarzenia odbyła się 21 października 2016 r. w Kokuyo Hall w Tokyo Minato Ward.

Dowiedz się więcej

Opona ze spojlerami
Opona ze spojlerami

Firma Yokohama prowadzi badania nad właściwościami aerodynamicznymi opon. Ostatnim owocem starań koncernu jest rozwiązanie, które zmniejsza opór powietrza podczas jazdy, a jego zastosowanie może zwiększyć efektywność paliwową oraz poziom bezpieczeństwa. Nowa technologia polega na umieszczeniu wypukłości w kształcie płetwy na ścianie bocznej opony. Jak dowiedli inżynierowie YOKOHAMY wypustki rozłożone pod odpowiednim kątem blisko barku opony, […]

Opony całoroczne czy zimowe? Wraca dawny dylemat.
Opony całoroczne czy zimowe? Wraca dawny dylemat.

Przez dłuższy czas, koncepcja opon całorocznych była zepchnięta na margines. Od niedawna koncerny oponiarskie znów prześcigają się w rozwiązaniach, łączących funkcje opon zimowych i letnich w jednej oponie. Mimo to wciąż ponad 90% polskich kierowców deklaruje sezonową wymianę ogumienia na zimę. Jakie opony wybrać? Gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza, warto mieć […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!