BFGoodrich przedstawia nową oponę Long Trail T/A Tour przeznaczoną dla samochodów 4×4 poruszających się głównie po nawierzchni asfaltowej. Dzięki budowie bieżnika nowy model pozwala na pewną i komfortową podróż, zapewniając przy tym wysokie osiągi na drogach szutrowych.
Samochody z napędem na cztery koła od lat zdobywają coraz więcej zwolenników. Powodzeniem na rynku cieszą się zarówno SUV’y jak i auta w pełni terenowe. Ta tendencja jest w Polsce wzmacniana dzięki możliwości odpisania przez przedsiębiorców podatku VAT od coraz popularniejszych samochodów z nadwoziem typu Pick- up. Te auta są zwykle zaawansowanymi pojazdami terenowymi, lecz tak jak większość samochodów 4×4 w Polsce, poruszają się głównie po utwardzonej nawierzchni. W odpowiedzi na oczekiwania ich właścicieli powstała opona BFGoodrich Long Trail T/A Tour, która zapewnia bardzo dobre osiągi na twardej nawierzchni w różnych warunkach atmosferycznych i komfortową, cichą jazdę. Nowy model przeznaczony jest między innymi do takich aut jak: Mitsubishi Pajero, Land Rover Discovery, Honda CRV i Nissan Navara.
W bieżniku opony BFGoodrich Long Trail T/A Tour zastosowano szereg rozwiązań, których efektem są bardzo dobre właściwości jezdne. Opona jest intensywnie lamelowana i wyposażona w szerokie kanały wzdłużne i poprzeczne. Dzięki tym elementom zapewnia ona o wiele lepsze osiągi, prowadzenie w zakrętach i krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni .
Bardzo ważnym elementem bieżnika nowej opony jest masywne żebro centralne, które zostało tu wzmocnione licznymi mostkami.
Dzięki niemu opona prowadzi się pewnie na suchej i mokrej nawierzchni. Wspomniane mostki, które pojawiły się w żebrze centralnym powodują jego usztywnienie, co poprawia precyzję prowadzenia w zakrętach. Droga hamowania na suchej jezdni, podobnie jak podczas deszczu, skróciła się w porównaniu do poprzednika .
Samochody terenowe, które imponują często swoimi możliwościami poruszania się w trudnych warunkach, podczas codziennej eksploatacji muszą sprawdzać się w roli wygodnych limuzyn, dlatego przy konstruowaniu bieżnika bardzo duży nacisk kładziono na komfort podróżowania i redukcję hałasu. Dzięki zoptymalizowaniu rozkładu klocków
bieżnika, udało się zmniejszyć hałas toczenia o 1dB, co w tym przypadku jest wyraźnie odczuwalną różnicą.
Pomimo że głównym przeznaczeniem opony BFGoodrich Long Trail T/A Tour jest jazda się po nawierzchniach utwardzonych, to rzeźba jej bieżnika pozwoli nam na sprawne poruszanie się po gorszych nawierzchniach takich jak błoto, trawa i piasek. Jest to możliwe dzięki klockom barkowym, które podczas jazdy po asfalcie nie wpływają na charakterystykę opony, jednak w momencie grzęźnięcia w miękkim podłożu działają jak łopatki, dzięki którym nie utkniemy w miejscu.
Kolejne rozmiary BFGoodrich Long Trail T/A Tour będą wprowadzane do sprzedaży od 1 maja do 1 sierpnia bieżącego roku. Docelowo opona będzie dostępna w następujących wersjach:
Komentarze