We współpracy z Audi Hella opracowała Asystenta Zmiany Pasa do nowego Audi A4. Zmniejsza on poważnie niebezpieczeństwo przeoczenia nadjeżdżających z tyłu pojazdów podczas manewru zmiany pasa. Asystent Zmiany Pasa wspiera kierowcę poprzez nieprzerwaną obserwację sąsiednich pasów jazdy od prędkości 30 km/h, a także ostrzega podczas manewrów wyprzedzania i zmiany pasa, jeśli wykryje na sąsiednim pasie inny pojazd. Kierowca jest informowany o krytycznych sytuacjach za pomocą optycznych sygnałów z lusterka zewnętrznego.
Podstawą funkcjonowania Asystenta Zmiany Pasa są dwa zintegrowane w niewidoczny sposób w karoserii czujniki radarowe (24 Ghz), które po obu stronach auta wykrywają innych uczestników ruchu, zarówno znajdujących się za samochodem, jak obok niego czy w tzw. martwym punkcie. Czujniki działają w zakresie 50 m, a ich działanie jest w dużym stopniu niezależne od warunków pogodowych. Dzięki tak dużemu zasięgowi kierowca jest ostrzegany z odpowiednim wyprzedzeniem nawet przy dużych różnicach prędkości zbliżających się pojazdów.
Asystent Zmiany Pasa konstrukcji Helli jest dziś chętnie stosowany w seryjnych pojazdach przez różnych producentów aut, europejskich i azjatyckich. Znalazł on zastosowanie już w sześciu różnych typoszeregach samochodów, a wkrótce będzie montowany w kolejnych. Dzieje się tak, ponieważ opiera się na 24-gigahercowych, radarowych czujnikach, które są dopuszczone do stosowania na całym świecie.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 4 stycznia 2009, 0:00 0 0
Volvo BLIS ma co prawda na kamerach ale działa to już od kilku lat.
Odpowiedz