Nowy Fiat 500 z fabryki wyjeżdża wyposażony w świece zapłonowe i czujniki firmy NGK Spark Plug Europe.
Świeca zapłonowa ZKR7A-10 firmy NGK znalazła zastosowanie w oryginalnym wyposażeniu 1.2-litrowego silnika 8V Fiata 500. Dysponuje ona gwintem o zaledwie 12 mm średnicy, a została stworzona specjalnie do serii silników Fiata FIRE EVO i PDA. Jej elektrody zbudowane są ze stopu niklu i miedzi. Świeca zapłonowa z wysuniętym o 5mm położeniem iskry oraz z 1-milimetrowym odstępem między elektrodami zapewnia już od roku 2005 optymalny zapłon w silnikach FIRE różnych modeli Fiata i Lancii.
Firma NGK dostarcza również odpowiednich świec zapłonowych do 1.5-litrowego silnika 16V Fiata 500. W tym przypadku Fiat zdecydował się na świecę DCPR7E-N-10. Charakteryzuje ją również średnica gwintu rzędu 12 mm, a skonstruowana została specjalnie dla serii silników FIRE MPI. Podobnie jak w przypadku ZKR7A-10 do produkcji elektrod świecy używa się stopu niklu i miedzi. Odstęp między elektrodami wynosi 1 mm. Od końca 2004 roku świeca sprawdziła się w silnikach FIRE wielu modeli Fiata i Lancii.
Powodzeniem u Fiata cieszy się szczególnie świeca DCPR7E-N-10. Z uwagi na jej małą średnicę jest ona idealna do mniejszych silników wielozaworowych. Mimo że nie użyto do jej konstrukcji metali szlachetnych, zapewnia ona optymalny zapłon i dysponuje wytrzymałymi elektrodami bocznymi.
Oprócz świec zapłonowych NGK dostarcza Fiatowi również czujniki stukowe KNE11 dla wersji 8V Fiata 500. Podobne czujniki stosuje się od kilku lat w silnikach Fire 8V w niektórych modelach Fiata i Lancii. Benzynowe wersje Fiata 500 zjeżdżają z taśmy produkcyjnej wyposażone w specjalną sondę lambda OZA641-A1 marki NTK. Jest to sonda skokowa z korpusem ceramicznym z dwutlenku cyrkonu z ulepszonym ogrzewaczem i elementem mierzącym sondy. Innowacje te zapewniają szybki czas reakcji i lepszą pracę modułu sterowania pracą silnika.
Komentarze