Wraz z nowym „Data and Diagnostic System” (Hella DDS) firma Hella uwzględnia postępujący rozwój techniki samochodowej, a przez to oczekiwania niezależnych warsztatów.
Całościowy pakiet „Hella Data and Diagnostic System” stanowi połączenie danych technicznych pojazdów samochodowych (Hella DDS 100) oraz urządzenia do diagnostyki sterowników (Hella DDS 200). Włączenie dodatkowo dostępu do katalogu części zamiennych Helli powoduje, że Hella DDS jest rozwiązaniem kompleksowym, przyjaznym dla użytkownika i w pełni zintegrowanym. System Helli spełnia przy tym potrzeby praktyczne warsztatu w zakresie – obejmuje 80 procent pojazdów europejskich, a stopień pokrycia jest stale rozszerzany.
Jest szczególnie praktyczny, ułatwia pracę warsztatowi: łatwo można przełączać się między danymi i diagnostyką. To oznacza, że warsztat tylko raz musi zidentyfikować pojazd. Dzięki wybieralnym trybom językowym – do wyboru jest ich dziewięć – pracownicy warsztatu, mogą pracować w swoim ojczystym języku. Wszystkie teksty i elementy graficzne są przez to zrozumiałe w sposób optymalny. Gdyby mimo tego warsztat potrzebował pomocy technicznej, znajdzie ją u fachowców na infolinii firmy Hella. Szybko i niezawodnie udzielą oni odpowiedzi na pytania z zakresu diagnostyki, informacji technicznych oraz produktów i pomogą w korzystaniu z systemu Hella DDS lub podadzą propozycje rozwiązań konkretnych problemów. Do oferty włączone są także szkolenia użytkowników systemów Hella DDS 100 i Hella DDS 200.
„Jest dla nas niezmiernie ważne, aby udzielać warsztatom pomocy dotyczącej Hella DDS w jak największym zakresie, w tym także poprzez odpowiedzi na pytania i w rozwiązywaniu problemów dotyczących sposobu postępowania z systemem”, wyjaśnia Pete Bradley, szef Centrum Technicznego Helli.
„Szkolenia użytkowników wprowadziliśmy jako stałą usługę dla tych warsztatów, które zdecydowały się na zakup systemu Hella DDS. Istotne dla nas jest, aby zapoznali się oni z systemem w takim stopniu, aby móc na co dzień pracować z nim bez komplikacji. Użytkownicy powinni również wiedzieć, że jeśli wystąpią jakieś problemy, to zawsze uzyskają kompetentną pomoc dzwoniąc na infolinię Helli.”
Hella DDS 100 – Rozbudowane świadczenia, regularna aktualizacja
Hella DDS 100 zawiera dane techniczne, dane do przeglądów, informacje o systemach sterowania silnikiem, systemach ABS, poduszkach powietrznych, systemach termicznych, technice oświetleniowej, aktualne biuletyny serwisowe i schematy połączeń do 80 procent wszystkich typów pojazdów w Europie. Dane aktualizowane trzy razy w roku, dostępne na płytach DVD lub online.
Warsztat może w każdej chwili poszerzyć wybraną usługę, po upływie 12-miesięcznej umowy licencyjnej może także zrezygnować z tych funkcji, których nie wykorzystuje.
„Naturalnie jesteśmy świadomi tego, że nie każdy warsztat ma takie same wymagania dotyczące diagnostyki. Dlatego oferujemy DDS 100 w trzech różnych wariantach: pakiet „Compact“, „Expert“ lub „Premium“ i tym samym możemy zaspokajać zróżnicowane potrzeby warsztatów“, wyjaśnia Justine Wren, szef działu International Marketing Aftermarket & Special OE Helli.
Hella DDS 200 – Mobilny i uniwersalny
Hella DDS 200 jest mobilnym, bezprzewodowym i przyjaznym dla użytkownika systemem diagnostyki pojazdów. Urządzenie pracuje z przyłączonym laptopem lub PC. Spektrum możliwości obejmuje diagnostykę szeregową (On-Board Diagnostics = OBD i OBDII oraz European On-Board Diagnostics = EOBD), kasowanie kodów błędów i zerowanie inspekcji serwisowych, jak też odczytywanie list danych przez OBD. 16-pinowa wtyczka jest kompatybilna z 38 markami pojazdów i około 33.000 modelami. Dla pojazdów, które nie korzystają ze standardowego 16-pinowego złącza, w zestawie z urządzeniem dołączono 7 specyficznych przewodów adaptacyjnych, przewód przedłużający OBD oraz przewód zasilania alternatywnego z akumulatora pojazdu. W ten sposób warsztat od początku otrzymuje kompletny zestaw bez konieczności późniejszego kosztownego i kłopotliwego uzupełniania wyposażenia.
Hella DDS 200 pracuje w technologii Bluetooth. To oznacza, że pracownicy warsztatu mogą odczytywać dane z pojazdów z odległości od 10 nawet do 150 metrów. Tak zwany system Multiplex narzędzia diagnostycznego zapewnia, że nie ma potrzeby wymiany przewodu adaptacyjnego w razie przełączenia z jednego protokołu komunikacyjnego na inny, gdyż uwzględnione zostały wszystkie powszechnie używane protokoły.
Hella DDS 200 z interaktywnym modułem szkoleniowym
Szczególną cechą produktu Hella DDS 200 jest zintegrowany interaktywny moduł szkoleniowy EOBD (European On-Board Diagnostics). Zawiera on m.in. nowe opracowania EOBD, normy emisji spalin (dalszy rozwój i stan dzisiejszy), normy i protokoły EOBD, kontrolę systemu i elementów oraz bazę danych kodów błędów, która zawiera kody i ich objaśnienia.
Hella DDS – Umowa licencyjna i tryb zamawiania
W okresie 12 miesięcy objętych umową licencyjną warsztat może wybierać spośród różnych zestawów danych, które Hella oferuje do DDS, ten najbardziej dla niego odpowiedni. Warsztat płaci tylko za to, czego potrzebuje, bowiem Hella DDS 100 i Hella DDS 200 działają niezależnie od siebie. I tak, na przykład, po upływie umowy licencyjnej na oprogramowanie naprawcze Hella DDS 100, urządzenie do diagnostyki sterowników Hella DDS 200 działa dalej z ostatnio zaktualizowaną wersją danych.
Hella DDS 100 jest dostarczana warsztatom na płytach DVD, z pełnym zakresem danych technicznych, przez wskazanego dystrybutora.
„Płyta DVD może być używana bezpłatnie przez 20 dni. Jeśli warsztat jest zadowolony z programu, można w prosty sposób, poprzez kod aktywacyjny i umowę licencyjną, przełączyć program na pełną funkcjonalność przez okres jednego roku“, Justine Wren wyjaśnia procedurę zamówienia. „Wystarczy telefon do wskazanego dystrybutora. Ten, w ciągu kilku dni roboczych, prześle niezbędną umowę licencyjną na żądany pakiet DDS firmy Hella i udostępni kod aktywacyjny.“
Hella DDS jest uzupełnieniem strategii Helli „4 + 2” na rynek wtórny.
Targi Equip Auto 2007 w Paryżu są miejscem światowej premiery nowego Systemu danych i diagnozowania Helli (Hella DDS).
W połowie grudnia system Hella DDS będzie dostępny na rynkach Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii i Danii. Wprowadzenie na rynki w dalszych pięciu krajach europejskich jest planowane na luty 2008.
Planowane wprowadzenie systemu Hella DDS na rynek polski – luty 2008 r.
Komentarze