Akademia Bezpiecznego Samochodu jest kampanią zainicjowaną przez firmy działające w branży motoryzacyjnej. Głównym celem kampanii jest uświadomienie uczestnikom ruchu drogowego związku pomiędzy stanem technicznym samochodu a bezpieczeństwem. Tylko 25% polskich kierowców odwiedza warsztat samochodowy w celu kontroli stanu technicznego pojazdu, a 65% z nich korzysta z usług mechanika dopiero wtedy, kiedy samochód jest już zepsuty.
Akademia Bezpiecznego Samochodu opiera się na całorocznych działaniach takich jak happeningi, panele dyskusyjne, akcja billboardowa, akcja plakatowa dla warsztatów, kampania spotowa w radio i TV.
Patronat honorowy nad kampanią Akademia Bezpiecznego Samochodu objęła Federacja Konsumentów, patronat merytoryczny – Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Partnerami kampanii są: ATE, BOSCH, CENTRA, EXIDE, DELPHI, FEBI, FEDERAL MOGUL, FILTRON, HELLA, JURID, MANN FILTER, MONROE, WALKER, NGK, SKF, SDCM, TRW, VALEO.
Komentarze