NGK Spark Plug Europe, producent świec zapłonowych wprowadził na oryginalnym wyposażeniu świece zapłonowe oraz sondy lambda w najnowszej wersji Mini Coopera S.
Dzięki turbodoładowemu benzynowemu wtryskowi bezpośredniemu (1.6 l. GDI Turbo), Mini Cooper S posiada 175 KM (125 kW) i osiąga maksymalną prędkość 225 km/godzinę. W ciągu 7,1 sekund dochodzi do 100 km/godzinę. Chociaż jest on wydajniejszy zużywa 6,9 l. benzyny na 100 kilometrów. Zużycie benzyny jest mniejsze niż u jego poprzednika, dzięki mniejszej wadze i nowocześniejszej technice.
Świeca zapłonowa PLZKBR7A-G jest montowana na oryginalnym wyposażeniu w 1.6-litrowych turbodoładowanych wersjach. W związku z ograniczonym miejscem w głowicy cylindra posiada ona specjalną konstrukcję – wyjątkowo cienką średnicę wynoszącą 12 mm i długi gwint (26,5 mm).
Na szczycie izolatora tej świecy znajduje się cienka i odporna elektroda platynowa odpowiadająca za właściwości zapłonu, posiadająca małe zapotrzebowanie na napięcie zapłonowe i zapewniająca optymalne rozprzestrzenianie się płomienia – wszystko to przy dłuższej żywotności.
Dalszym elementem układu zapłonowego i wydechowego występującym w Mini Cooperze S jest diagnostyczna sonda lambda NGK NRS1 z ulepszonym podgrzewaczem i lepszym elementem sondy, jak również z szybszym czasem rozpoczęcia działania wynoszącym 15 sekund.
Komentarze